O reklamě, aneb najdeme ji všude kolem nás.
Některé reklamní slogany se staly již legendárními (Adidas: „Nothing is impossible“, Nike: „Just do it“, Apple: „Think different“, Coca Cola: „Open happiness“). Je to známkou toho, že tyto firmy znají své zákazníky a ví, jak je nalákat na své produkty.
Než začneme vytvářet vlastní strategii marketingové komunikace, je důležité položit si základní otázky a to: Co skutečně prodáváte? (zboží denní spotřeby, značkové produkty, pravidelnou službu), Kdo jsou Vaši zákazníci? (popište je podle charakteristik jako například velikost příjmu, nákupní zvyklosti, věk, místo bydliště a získejte popis Vámi žádaných zákazníků). Pokud budete znát Vaše zákazníky a co jim prodáváte, zjistíte jak je na Vaše produkty nalákat.
Dalšími důležitými otázkami jsou: Jakou touhu, přání, potřebu svému zákazníkovi plníte a čeho se může obávat v souvislosti se splněním tohoto přání? Jakou výhodu, přidanou hodnotu zákazník získá, když si Váš produkt koupí? Př.: I Eskymákovi můžeme prodat ledničku. A proč? Protože mu jeho jídlo nezmrzne a uchová si čerstvost.
Jakmile budete znát tyto odpovědi, můžete začít vymýšlet firemní motta, texty, upoutávky atd. Pro tvorbu komerčního sdělení můžete použít několik metod. Jednou z nich je metoda AIDA. Základním principem je zákazníka přitáhnout (A = Attraction), vzbudit v něm zájem a touhu zboží nebo produkt mít (I = Interrest, D = Desire) a přimět ho k akci k nákupu (A = Action).
Měli byste se také rozhodnout, jaký reklamní nosič využijete - rozhlas, internet, televizi nebo tisk. Každé z těchto médií má své výhody i nevýhody.
Fungující reklama je ta, která přivede nové zákazníky, udrží ty stálé a dokáže si na sebe vydělat.
Myslete na zdánlivé drobnosti, ale vypíchněte třešničky na dortu aneb jak efektivně na reklamní slogan.
Úspěšné motto je snadno zapamatovatelné, tvoří image a přímé asociace. Bohužel jen jedné desetině hesel se to podaří. Limitujícím je i počet slov, těch by mělo být 5 až 8.
Ke snadnější zapamatovatelnosti může pomoci i zhudebnění (Na těchto základech můžete stavět – Českomoravská stavební spořitelna). Zapamatovatelné slogany jsou ty, které dávají smysl celému konceptu propagace značky: „Red Bull Vám dává křídla“, „Kde to žije, tam je Matonni“. Dalšími fungujícími hesly jsou ta, která obsahují název značky: „Aby váš motor skvěle Shell“, „Nech se West“.
Pokud začínáte a chcete působit profesionálně, musíte mít profesionální vizuální komunikaci. Svým šetřením si totiž můžete způsobit velkou škodu, neboť většina z nás dává na první dojem.
Říkával jsem to svým klientům v rádiu: „Chcete do rozhlasové kampaně investovat pár tisícovek? Kupte své manželce raději nový kabát. Jsou to smysluplněji využité peníze. Ano, kvalitní reklama něco stojí. Budete kupovat benzín sice levnější, ale nebude si jisti jeho kvalitou nebo si raději zajedete pro ten dražší ale s kvalitou jasně prokazatelnou?“
Navíc pokud nevládnete zrovna nijak vysokým rozpočtem, investujte raději do svých zákazníků. Dobrá reference Vám přinese víc než špatná reklama.
Ve chvíli, kdy máte povedenou grafiku, která útočí na emoce zákazníků a text, který je přímo zasahuje, můžete začít přemýšlet o způsobech reklamy.
Pro venkovní reklamu platí pravidlo viditelnost nade vše. Ta Vám dává pouze několik vteřin pro přečtení. Proto by písmo mělo být dostatečně velké v rozmezí 60 – 90 cm a maximálně stručné: 5 – 8 slov nebo 1 věta.
Pro tiskoviny jako jsou letáky či plakáty platí pravidlo správného rozložení. V případě, že dáte důležitý nadpis a obrázek do pravého dolního rohu, pak už se k textu nahoře nikdo nevrátí.
Polepené auto je jako pojízdný billboard. V tomto případě je důležité myslet na to, aby text a obrázky nesplývaly s pozadím a byly dostatečně velké.
Logo ve správné barvě. Je důležité vědět, jak barvy na člověka působí (bílá je symbolem čistoty, jasnosti a nevinnosti…, ale také touhy po dokonalosti bez kompromisů, černá symbolizuje tajemno, mystiku a pomáhá nám neztratit se v neklidném životě, červená nás oživuje a dodává nám odvahu, oranžová je symbolem optimismu, mládí a radosti ze života atd.).
Například červená barva se hodí pro podnikání v oblasti gastronomie (logo McDonald ‘s – červené pole a velké žluté písmeno M).
A jaká reklama zaujala v poslední době Vás?
Pavel Janega
Věřím v to, co dělám

Za chvíli, 23. července, to budou přesně 4 roky od okamžiku, který mě a mé rodině změnil život. Vracel jsem se od kamarádky, na kole, a měl jsem těžkou nehodu.
Pavel Janega
Nejtěžší závod mého života.

Milé čtenářky, vážení čtenáři mého blogu, zdravím Vás v novém roce 2014. Chci Vás seznámit s knížkou, která mi v mých těžkých chvílích hodně pomáhala. Jmenuje se Nejtěžší závod mého života a popisuje život a hlavně těžkou nehodu fenomenálního lyžaře Hermanna Maiera.
Pavel Janega
Všude bylo bílo.

Moje sága pokračuje. Čeká mě dalších 6 týdnů, kdy se budu plahočit o berlích, poněvadž ještě moji levou bolavou nohu nemohu zatěžovat. Na zatím poslední operaci s kotníkem jsem byl na konci dubna letošního roku. Je to už docela dlouho, ale nějak se mi to teď nechce, mrška, hojit. Ona artrodéza nebo-li ztužení kloubu je náročný výkon. Už to ale nějak vydržím. Před 1231 dny jsem zvládl mnohem těžší věci. Jako například přežít, probudit se po 10 dnech z umělého spánku, půl roku ležet připoutaný k nemocničnímu lůžku a být závislý na pomoci druhých. Tak teď zvládnu i toto. A když na konec budu jakž takž normálně chodit tak to všechno za to stálo.
Pavel Janega
Touha jít dál.

Během chvilky se vše může otočit vzhůru nohama. Na špatném místě ve špatnou dobu, nehoda, nemoc nebo finanční nouze. Stačí opravdu málo a vše je jinak. Počáteční nejistota a neochota smířit se s celou situací. Vysilující léčení a pozvolný návrat do života. Jak už někdo moudrý kdysi řekl: „Věř a víra tvá tě uzdraví.“ Pro mě, v těch velmi těžkých dobách po nehodě, byla největší podporou rodina. Nevzdali to se mnou (ačkoli já málem ano) a pomáhali mi a pomáhají pořád dál. Jedním z rozhodujících faktorů pro uzdravování se je psychika.
Pavel Janega
Noční toulky: část 2.

V předchozím díle si náš hrdina, Jack, zkusil nepříliš vydařený konkurz na filmového kaskadéra. Po nepovedené akci skončil v nemocnici, kde ho naštěstí dali zase brzo dohromady. Pak odjel do San Francisca, dobrodružství pokračuje.
Další články autora |
A modré přilby jen přihlížely... Fotka ze Srebrenice dodnes straší Nizozemsko
Seriál Nizozemští vojáci sedí na střeše obrněného vozidla, vedle sebe modré přilby. Pod nimi stojí tisíce...
Drát, který odpojil polovinu Čech. ČEPS zveřejnil snímky poškozeného vedení
Provozovatel přenosové soustavy ČEPS zveřejnil ve čtvrtek poprvé i snímky poškozeného vedení V411....
Zemřel hrdina vítězného dokumentu z Varů, policie ho našla v rybníce u Prahy
V rybníku v Ohrobci u Prahy našli svědci v neděli ráno mrtvého muže. Příčinu jeho smrti určí soudní...
Sucho na Orlíku. Hladina Vltavy je o deset metrů níž a odhalila starý jez, mlýn i bunkr
Ve vodní nádrži Orlík je kvůli suchu až o deset metrů méně vody. Kvůli nedostatku vody ve Vltavě...
Nové záběry tragédie na letišti v Bergamu. Muž se rozeběhl přímo do běžícího motoru
Tragédie na mezinárodním letišti v italském Bergamu má nové, hrozivé detaily. Na sociálních sítích...
Americké zbraně jsou na cestě na Ukrajinu. NATO vše zaplatí, řekl Trump
Americké zbraně jsou již na cestě na Ukrajinu, řekl americký prezident Donald Trump. Podle agentury...
Národní garda se stahuje z Los Angeles. Bezpráví polevuje, uvedl Pentagon
Americký ministr obrany Pete Hegseth nařídil stažení 2000 členů Národní gardy z Los Angeles. Další...
Nesnesitelná fotka. Mrtvý pasažér z boeingu vykolejil i otrlého reportéra
Seriál Kde je úcta k obětem? K pozůstalým? Snímky mrtvých cestujících ze sestřeleného letu MH17 vyvolaly...
Střílení krav na pastvě je už povolené, rozjede se nejspíš na podzim
Od července mají chovatelé skotu možnost za dozoru veterinářů střílet několik kusů skotu přímo na...

Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 12
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1081x