Start: francouzské bláto, marocký písek… a vzpomínka na Huberta Auriola
(zní to asi zvláštně, ale v Africe jste bez vody nahraní), a třeba i závodnické průkazky. Tohle celé se děje u spousty stolů a mezitím se potkáváte s dalšími závodníky, se kterými se bavíte a občas i trochu špičkujete.
Poslední věc je brífink s ředitelem, který dává instrukce pro následující etapy. Tehdejším šéfem Dakaru byl Hubert Auriol. Výborný člověk. Věděl hodně dobře, o čem mluví, protože tenhle závod jezdil. A ne ledajak. Dokonce ho jako první dokázal postupně vyhrát s motorkou i s autem. Skvěle se s ním mluvilo, všechno dokázal vyřešit, vždy se choval přátelsky. A taky pak nechyběl na žádné party. Bohužel Hubert letos v lednu umřel, takže pivo si už spolu nedáme… Ale vzpomínám na něj hrozně rád. Právě lidi jako on udělali Dakar tím, co je.
Každopádně jsme začátkem ledna vyjeli z Paříže a to, co nás čekalo, připomínalo nejvíc ze všeho tankodrom se spoustou bahna. Kluci na motorkách se mnohdy pořádně vyváleli, problémy ale byly i s auty, která hodně často musely tahat traktory. Byli jsme dost rádi, když se tenhle speciál pro kamiony zrušil a mohli jsme do Narbonne dojet po dálnici.
Další den už byl fajn, 35 kilometrů vinicemi, krása. Navíc ve výletním tempu, protože v Evropě se závod moc nehrotí – jde spíš o to si v klidu „rozehřát“ stroj a nikde se nevybourat. I Karel si naši novou Pumu ještě osahával. Potom dalších 35 kilometrů do španělské Granady, nalodění a pak Maroko – první africká etapa o 247 kilometrech.
Teď teprve začal ostrý závod. Ještě to nebyla Sahara, střídaly se horské kamenité cesty a první písek. Já sám jsem řešil aklimatizační problémy spolu obrovským pocitem odpovědnosti. Vedlo to u mne ke zdravotním problémům. Zvracel jsem a začal jsem mít částečné chvilkové výpadky vidění. Pro pozici navigátora to bylo opravdu velmi problematické, a hlavně jsem vůbec netušil, co s tím mám dělat. Nikomu jsem to tehdy nepřiznal a po pravdě jsem byl rád, že to samo odeznělo a všecno si sedlo tak, že v dalších etapách jsem už byl schopen normálně fungovat.
I ostatní posádky měly problémy. Do čela mezi kamiony se dostaly Mitsubishi, ale to nás nějak nezneklidňovalo. Spíš jsme si říkali, jestli to nejedou až moc zostra a nepřetíží stroje (což se bohužel pro ně opravdu stalo a o něco později se úplně propadli). Jenže Dakar se rozhoduje až později, na poušti. A tak to u nás zatím bylo dobré. Karel byl čím dál jistější, nálada byla dobrá a my se už těšili, co nás bude čekat hlouběji na jihu.
Jan Čermák
Stojí Island opravdu za to?

Pokud máte rádi přírodu, tak je odpověď jedno velké ANO! Hory, jezera, termální prameny, aktivní sopky a k tomu Atlantik plný roztodivných tvorů.
Jan Čermák
Na skok v Ázerbajdžánu

Pokud jste ještě nebyli v Ázerbájdžánu, měli byste to napravit. Je to země, jejíž návštěva určitě stojí za to. Krásné hory, moderní velkoměsta, fantastické jídlo a milí, srdeční lidé.
Jan Čermák
Moje vzpomínka na Karla Lopraise

Když mi včera ráno zavolal Karlův syn Leoš, že Puma nedojela 7. etapu, tak jsem jen stěží zadržoval slzy.
Jan Čermák
O zneužité Sněhurce

Holky to fakt nemají jednoduché, obtěžování je víc, než se zdá. Vím to. Protože jsem to zažil. Na vlastní ... kůži.
Jan Čermák
Z Bíteše až do Pekingu

Občas se mě lidi ptají, jak jsem se dostal k závodění v autech na Dakaru. Obvykle si myslí, že je člověk prostě odmala blázen do aut, pak jezdí motokáry, potom nějaké lokální závody a po spoustě let a zkušeností vyrazí na extrémní
Další články autora |
Obří výpadek elektřiny ochromil velkou část Česka. Energetici řekli příčinu
Sledujeme online Velkou část Česka včetně Prahy a dalších velkých měst postihl masivní výpadek proudu. Bez elektřiny...
A modré přilby jen přihlížely... Fotka ze Srebrenice dodnes straší Nizozemsko
Seriál Nizozemští vojáci sedí na střeše obrněného vozidla, vedle sebe modré přilby. Pod nimi stojí tisíce...
Plovoucí bary a „nepřevratitelný“ raft. Na Vltavě kvete zvláštní vodácký byznys
Je deset hodin ráno a na jezu v Herbertově, dva kilometry po Vltavě od Vyššího Brodu na jihu Čech a...
Proslavily ji šaty z minerálky. Topmodelka z ikonické reklamy se vrátila do Varů
Michael Douglas, Dakota Johnson, Peter Sarsgaard. Celá řada hvězd a celebrit ozdobila letošní...
OBRAZEM: Stano odhalil Bartoškův poslední portrét. Dakota si napravila reputaci
Jak naposledy zvěčnil renomovaný fotograf Tono Stano Jiřího Bartošku, se můžete jít podívat do...
Rakousko zpřísňuje nákup zbraní. Ale v Česku hned za hranicí začíná eldorádo
Zatímco Rakousko po střeleckém útoku ve škole ve Štýrském Hradci zpřísňuje zbraňové zákony, v Česku...
Hlavně nic neříkej. Hlídají si mě tady, abych neudělal ostudu, směje se Kolečko
„Mám tady prakticky zakázáno chodit ven, abych neudělal ostudu. Hlavně nikomu nic neříkej,...
Každý čtvrtý Čech používá chatboty pravidelně, ukázal průzkum
Více než 70 % Čechů už má zkušenost s konverzační umělou inteligencí ve formě chatbotů, 28 % je...
Řidička na Prostějovsku vyletěla ze zatáčky, auto skončilo v křoví na střeše
Velké štěstí měla ve čtvrtek v podvečer řidička vozu Opel a její spolujezdkyně. Při jízdě ve směru...
- Počet článků 12
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 487x