Motocyklista Kornfeil:„Nula, která bude hodně bolet".

Celý závodní víkend katalánské Velké ceny bude pro Jakuba Kornfeila jedním velkým zklamáním. Do závodu startoval až ze sedmnácté pozice. I když v úvodu závodu patřil k nejrychlejším jezdcům na trati, nevyhnul se kolizi s jedním ze soupeřů.

Výborným startem se během prvního úseku Jakub Kornfeil posunul až na desáté místo. Kvůli incidentu mezi Jasperem Iwemou a Niklasem Ajem se ale znovu propadl. Ze šestnáctého místa se však Kornfeilovi povedlo dostat až na čelo druhé skupiny, ve které společně s naším jezdcem bojovali jmenovitě: Zulfahmi Khrairuddin, Niccoló Antonelli, Alexis Masbou, Isaac Viňales, Livio Loi, Arthur Sissis, Brad Binder a Ital Alessandro Tonucci. Ve třetím kole závodu Jakub dokonce zajel momentální nejrychlejší kolo závodu. Zkrátka úvod jako z říše snů.

Celé senzační Kornfeilovo počínání ale skončilo v pátém kole. Agresivní nálet do zatáčky číslo pět v podání Livia Loie totiž nemohl skončit nijak jinak než pádem. Na celou událost bohužel doplatil i náš závodník, když zasáhl letící stroj mladého Belgičana, který mu upadl přímo pod kola. Takže musel mimo trať. Jakub Kornfeil se vydal zpět na závodní dráhu, ale deset kol před koncem byl nucen ze závodu odstoupit. Opět tedy velká smůla pro našeho jezdce, který bude mít možnost se poprat o další body za třináct dnů v nizozemském Assenu.

Jakub Kornfeil: „Jestli to včera bylo mega špatné, tak dneska je to ještě horší. Ptáte se proč? Protože dneska všechno fungovalo absolutně na jedničku. Měl jsem perfektní start - naprostá pecka. Byl jsem někde kolem desítky. A ve třetím kole jsem byl dokonce nejrychlejším na trati. Sice jsem pak ztratil dvě pozice, ale to by nebylo ještě tak strašné. Posléze jsem se ale propadl zpět na šestnácté místo. Iwema tam měl totiž ten incident s Niklasem Ajem. Jasper zabrzdil hrozně pozdě, proto se tam všichni požduchali. Musel jsem okamžitě začít brzdit, abych se tomu vyhnul. Tím jsem hodně ztratil. Druhá skupina trošku ujela. Naštěstí se mně podařilo ji velmi rychle stáhnout. Dostal jsem se až na její čelo. Motorka jela výborně, já se cítil skvěle, pneumatiky držely, jak měly. Byl jsem tedy na čele té skupiny, měl jsem fakt na to, abych z ní ujel a začal stahovat tu první. To by se ale nesmělo stát to, co se stalo. V nájezdu do páté zatáčky, Livio Loi, začal brzdit hrozně pozdě. Naletěl tam opravdu, řekněme dost nevybíravě, bylo jasné, že to skončí pádem. Já měl v ten okamžik venkovní stopu. Loi musel samozřejmě tvrdě brzdit. Nenásledovalo nic jiného, než jeho pád na přední kolo. Jeho letící motorce se nedalo vyhnout, a proto jsem navštívil španělský kačírek a dokonce i trávu, která leží až za ním. Vrátil jsem se na trať, měl jsem pochopitelně obrovskou ztrátu. Hrozně mně vibrovalo přední kolo. Myslel jsem si, že jsou to kamínky. Jenže když to trvalo déle, zajel jsem do boxu. Pak jsme si všimli, že srážka se strojem Livia Loie poškodila přední část mé motorky. Deset kol před koncem tedy bylo po závodě. Říct, že mě to mrzí, je opravdu hodně slabé vyjádření mých pocitů. Je to prostě hrozné, když všechno funguje, cítíte se dobře, jedete rychle, a zase přijde tak nešťastný okamžik. Je to nula, která bude hodně bolet. Vždycky se prostě musí něco stát. Moc děkuji týmu za výborné nastavení do závodu, motorka byla fakt výborná. Pak chci mému tátovi popřát ke dni otců pevné nervy. Po tom dnešku je budeme opravdu potřebovat oba dva. Za třináct dnů nás čeká domácí závod mého týmu. Assen mám rád. Doufám, že tam prolomíme tu obrovskou smůlu a alespoň trošku zalepíme rány z posledních dvou závodů. “

Autor: Martin Jančálek | neděle 16.6.2013 15:12 | karma článku: 7,57 | přečteno: 335x

Martin Jančálek

Kornfeil má jasno o další sezóně. Svým krokem překvapil.

Jakub Kornfeil může být po víkendu v Malajsii opravdu spokojený. Nejenom že o sobě dal pořádně vědět během závodního víkendu. Konečně se ale také rozhodlo o jeho dalším působení v mistrovství světa.

26.10.2014 v 16:40 | Karma: 11,24 | Přečteno: 705x | Diskuse| Sport

Martin Jančálek

Kornfeil se na testech blýskl parádním výkonem. Skončil druhý!

S úsměvem na rtech a také velkou spokojeností se může po druhém oficiálním testování vydat ke svému domovu v Rohatci u Hodonína závodník týmu Calvo Jakub Kornfeil. Ve třech dnech příprav na start sezony 2014 se náš reprezentant hned několikrát blýskl umístěními v nejvyšších patrech tabulky.

20.2.2014 v 21:20 | Karma: 7,53 | Přečteno: 222x | Diskuse| Sport

Martin Jančálek

Rozhodnuto! Kornfeil s týmem La...

Všechny úvahy, spekulace a tipy můžou jít konečně stranou. Jakub Kornfeil se po sezoně trablů, ve které ovšem i tak až do posledního závodu bojoval o umístění v první desítce, rozchází se svým dosavadním týmem RW Racing GP.

11.11.2013 v 7:14 | Karma: 9,09 | Přečteno: 588x | Diskuse| Sport

Kornfeila bude zastupovat bývalý manažer Jorge Lorenza

Při vstupu do paddocku MotoGP je poměrně zřejmé, že všechny piloty něco spojuje. Je to láska k závodění, rychlosti, touha po vítězství a um řídit závodní motocykl na té nejvyšší úrovni. Když odmyslíme tuto závodnickou stránku věci, můžeme se dostat někam, kde jednotlivé závodníky pojí věcí mnohem více. A co že to tedy konkrétně mají společného Jorge Lorenzo a Jakub Kornfeil?

26.9.2013 v 14:43 | Karma: 7,69 | Přečteno: 262x | Diskuse| Sport

Martin Jančálek

Motocyklista Kornfeil:„Dnes mně to připomínalo corridu."

Těžký víkend s neustálým balancováním na hranici první dvacítky má za sebou závodník týmu Redox RW Racing GP Jakub Kornfeil. Start až ze sedmnácté pozice znamenal, že si v dnešním závodě Kornfeil hodně mákne. A taky že ano. Rozhodně to ale stálo zato!

1.9.2013 v 20:40 | Karma: 8,16 | Přečteno: 285x | Diskuse| Sport

Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů

21. června 2024  9:39,  aktualizováno  22:58

Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....

Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát

21. června 2024  8:52,  aktualizováno  18:16

Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...

Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia

19. června 2024  20:51

„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...

Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození

19. června 2024  13:53

Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...

Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka

19. června 2024  7:32,  aktualizováno  20.6 6:37

Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...

Ukrajinec na Plzeňsku odpálil manželce ve vagině petardu, dostal 18 let vězení

27. června 2024  6:50,  aktualizováno  9:47

Krajský soud v Plzni poslal na 18 let do vězení Ukrajince, který podle obžaloby loni v září na...

Pozabíjejme rodiny útočníků z Dagestánu, ostatní to odradí, vyzývá Kadyrov

27. června 2024  8:54

Čečenský vůdce Ramzan Kadyrov na setkání s bezpečnostními složkami navrhl, aby byl zabiti rodinní...

Poslanci budou schvalovat kandidáty na letošní státní vyznamenání

27. června 2024  5:53,  aktualizováno  8:46

Přímý přenos Kandidáty Sněmovny na státní vyznamenání budou schvalovat poslanci. Předběžný seznam kandidátů...

Třicítky vydrží až do prázdnin. Místy je doprovodí bouřky s přívalovými srážkami

27. června 2024  8:03

Konec června bude v Česku dále teplý, do konce týdne se však budou vyskytovat bouřky a přeháňky,...

Tiskový mluvčí Jakuba Kornfeila. Závodníka třídy Moto3, který v sezóně 2014 reprezentuje španělský Calvo Team.