Jakub Kornfeil si s novým motocyklem báječně rozumí

Druhou fázi únorových IRTA testů mají jezdci kategorií Moto2 a Moto3 za sebou. I když testy převážně postihoval déšť a mlha, Jakub Kornfeil udělal společně se svým týmem velký krok vpřed a nový stroj KTM Kalex zatěžkali také v mokrých podmínkách.

Hned úvodní den testů zkrápěl okruh v Jerezu opravdu hustý déšť. Proto se Jakubova skvadra Redox RW Racing GP rozhodla dát na předpověď počasí a vyčkat na slunnou středu. To se také vyplatilo. Druhý den už tedy umožňoval plné testovací tempo a tým se mohl zaměřit na hledání problému s přilnavostí předního kola, na který si Jakub stěžoval při posledních testech ve Valencii. I když se náš závodník brzy dostal do dobrého tempa, opakovaně zajížděl do boxu ke svým mechanikům, aby zkusili odlišné nastavení. Tento nepříjemný problém se tak na konci druhého dne podařilo odstranit. Odpolední čas 1:48:699 znamenal pro Kubu 10. pozici po druhém dni. Čtvrtek ovšem opět poznamenal hustý déšť a bylo tedy jasné, že si Kornfeil vůbec poprvé vyzkouší svůj Kalex i na vodě. Hned v Jakubově prvním mokrém tréninku jej zastavil přetržený řetěz. Pak už ale nic nebránilo ve velmi důležitém najíždění okruhů, kde Kubajz zaznamenal své nejrychlejší kolo o hodnotě 1:58:644 a s testy v Jerezu se tak rozloučil třetím místem v kombinovaných výsledcích třetího dne. V souhrnu všech tří dnů mu pak náleží právě desátá pozice z druhého dne. Poslední prověrkou před ostrým startem na Velké ceně Kataru pak budou v datu 18.-21. března poslední IRTA testy opět na okruhu Jerez de la Frontera.   

 

Jakub Kornfeil: „První den jsme vůbec nevyjeli, neboť jsme věděli, že ve středu bude mnohem lepší počasí. Kluci během toho dne stání udělali na motocyklu spoustu práce. Ve druhém dni už nám počasí umožnilo vyjet. První kola v Jerezu však byla trošku zvláštní. Na trati ještě přetrvávalo pár mokrých míst, kde se muselo jet opravdu opatrně. Dostal jsem se na jednu minutu a padesát vteřin, což nebyl vůbec špatný začátek. Snažil jsem se jezdit co nejvíce, abych tak alespoň trošku stáhl tu tréninkovou absenci z úterka. Časy se postupně zlepšovaly, měl jsem tam série, kde jsem zajel několik kol s hodnotou jedné minuty a čtyřiceti devíti sekund, a to je to pravé testování! Dostaneš se na nějaké maximum a pak musíš zastavit, něco změnit, aby mohl progres dál postupovat. Bohužel jsem ale stále pociťoval ten problém na předním kole, se kterým jsme bojovali i ve Valencii. Na konci dne jsme na tuto záhadu konečně přišli, což je skvělá zpráva. Proto jsem ještě na chviličku vyjel, trať sice už nebyla tak teplá, ale i tak se podařilo zajet 1:48:699. Jsem opravdu spokojen se stálostí mých časů, které trošku simulují závodní podmínky. Do posledního dne jsme tak vyjeli s výborně připravenou motorkou. Ráno jsem sice skoro polovinu tréninku prostál kvůli roztrženému řetězu, ale na odpolední vyjetí už bylo vše ready. Na vodě se motocykl chová výborně. Dá se s ním jet hodně agresivně. Konečných 1:58:644 pak nebylo špatným zakončením těchto testů. Kombinované desáté místo zatím ještě není žádnou peckou, já osobně si ale mnohem více cením neustálého zlepšování a hlavně pocitu, který se nám podařilo získat díky odstranění těch vibrací. V příštích testech budeme ještě makat na nastavení, já hlavně na sobě a také se zaměříme na výkon motoru, se kterým jsme nedělali ještě vůbec nic. Moc děkuju mechanikům a týmu za opět bezchybnou práci! “

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Jančálek | čtvrtek 21.2.2013 21:09 | karma článku: 10,86 | přečteno: 205x