Přisvěcování do zatáček - vymoženost automobilového průmyslu?

Je to úžasná funkce nových vozů: jedete (třeba po Praze), svítíte (protože musíte, v lepším případě svítí ještě i sluníčko), zatáčíte sem tam a při tom si přisvěcujete do zatáček, abyste něco nepřehlédl nebo co...

Toto cvičení žároviček je zcela geniální. Než jsem pochopil (resp. jsem byl o tom poučen), že jde o záměr, tak jsem si myslel, že to je nějaká epidemie nefunkčních žárovek - že totiž tolika autům svítí jen jedna strana. Ale pak se mi začalo stávat, že jsem pozoroval, jak se ty žárovky rozsvěcí a potom zase zhasínají! Ha, tak to je záměr!?

Osobně tuto báječnou funkci nevlastním (nebo ji pouze nemám aktivovanou?), takže nemohu posoudit, jak to pomáhá při jízdě po tmě někde v polích. Věřím ale, že to může pomáhat, a že je to ku prospěchu, ale je tu základní otázka:

Kolik procent jízdy člověk jezdí po tmě a ještě mimo město!?

Samozřejmě, asi jak kdo, ale tak se nabízí další otázka:

Kolik procent řidičů jezdí tolik času po tmě a ještě mimo město a "rovné" silnice, aby se tato funkce vyplatila celoročně používat?

Zajímal by mě výsledek takovéhoto průzkumu. Možná bych se i divil. Třeba většina motoristů si tuto "vychytávku" pochvaluje a dala by za ní ruku do ohně. Třeba to nemá vliv na životnost mlhovek. Třeba - kdo ví.

Já si každopádně obrazně řečeno "den co den klepu prstem na čelo", když vidím to neustálé rozsvěcování, zhasínání, rozsvěcování, zhasínání, rozsvěcování, zhasínání, když vím, že si přitom nikdo tu zatáčku lépe nepřisvítil. Denní světlo je přeci jen trochu silnější zdroj...

Pokud se nezruší povinnost denního svícení, tak mi tato vymoženost skutečně připadá spíše jenom k smíchu.

******************************************

****************************

************

Autor: Jan Baše | pátek 18.4.2014 14:00 | karma článku: 12,55 | přečteno: 2624x