Pendolíno je levnější?

Inu skoro levnější. Ale je samozřejmě potřeba říci než co: dle vlastní zkušenosti je v postatě stejně drahé jako "nependolíno". Jak to?

Je to pro mě trochu záhada. Jel jsem s kolegou na služební cestu do Litovle. Vlakem. V jednom dni tam a večer zpět. Obě cesty s pomocí Českých drah.

Cesta TAM:

Tam jsme jeli obyčejným rychlíkem, 2. třídou, s přestupy v Zábřehu na Moravě a v Července, odkud nás do Litovle dovezla "jednovagónka" na místo určení. Celkem 232 kilometrů. Cesta pro 2 osoby stála 527,-Kč.

Cesta ZPĚT:

Hodný zaměstnanec nejmenované moravské firmy nás zavezl autem do Olomouce (i když jsme Pražáci!), kde staví všechny rychlíky. A tak jsme si po malé svačince koupili cestu zpátky v Pendolínu. Museli jsme si koupit místenky, které údajně chtějí zrušit, ale které ještě stále zrušené nejsou, a stály nás každého 70,-Kč. Nicméně dohromady jsme platili 580,-Kč, ovšem za 250 kilometrů.

Závěr:

1 kilometr Pendolína nás tedy stál 2,32Kč, kdežto "nependolínové" spojení s dvěma přestupy vychází na 2,27Kč. Jak to, že jízda dvěma "rychlíky" a jedním osobáčkem vychází v podstatě stejně draho jako Pendolíno s místenkou?

Záhada, kterou mi tady snad někdo vysvětlí, abych byl zase moudřejší...

*********************

*************

******

Autor: Jan Baše | středa 19.6.2013 18:57 | karma článku: 10,01 | přečteno: 923x