- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to pro mě trochu záhada. Jel jsem s kolegou na služební cestu do Litovle. Vlakem. V jednom dni tam a večer zpět. Obě cesty s pomocí Českých drah.
Cesta TAM:
Tam jsme jeli obyčejným rychlíkem, 2. třídou, s přestupy v Zábřehu na Moravě a v Července, odkud nás do Litovle dovezla "jednovagónka" na místo určení. Celkem 232 kilometrů. Cesta pro 2 osoby stála 527,-Kč.
Cesta ZPĚT:
Hodný zaměstnanec nejmenované moravské firmy nás zavezl autem do Olomouce (i když jsme Pražáci!), kde staví všechny rychlíky. A tak jsme si po malé svačince koupili cestu zpátky v Pendolínu. Museli jsme si koupit místenky, které údajně chtějí zrušit, ale které ještě stále zrušené nejsou, a stály nás každého 70,-Kč. Nicméně dohromady jsme platili 580,-Kč, ovšem za 250 kilometrů.
Závěr:
1 kilometr Pendolína nás tedy stál 2,32Kč, kdežto "nependolínové" spojení s dvěma přestupy vychází na 2,27Kč. Jak to, že jízda dvěma "rychlíky" a jedním osobáčkem vychází v podstatě stejně draho jako Pendolíno s místenkou?
Záhada, kterou mi tady snad někdo vysvětlí, abych byl zase moudřejší...
*********************
*************
******
Další články autora |
Každá budoucí maminka se snaží zajistit pro své miminko jen to nejlepší. GS Mamavit je komplexní multivitaminový doplněk, který je speciálně...