Den bez elektřiny nebo týden bez netu?

Mám pro vás otázku k zamyšlení. Co by pro vás z výše uvedeného bylo horší? Já mám tu možnost srovnání - zažil jsem v naší práci v průběhu asi tří týdnů obé. Takže mohu mluvit z vlastní zkušenosti...

Zkušenost č. 1:
- o víkendu začíná parta rómských kopáčů rozkopávat příjezdovou cestu
- zřejmě v neděli se jim podaří překopnout telefonní linku, která vede k nám do kanceláře
- v pondělí přicházíme do práce a zjišťujeme, že nejde internet. Telefony jinak fungují, pouze jeden, který jde přes ISDN linku a na který je připojen i modem, je hluchý.
- začíná se obvolávat: správce sítě, poskytovatel internetu, Český Telecom alias O2 alias Telefonica alias kyslík, u něhož vše začíná a končí, anžto dráty jsou stále jen jeho. Všechny strany de facto říkají, že z jejich pohledu je vše v pořádku.
- po zjištění, že nejde ani onen zmíněný telefon, se pátrání vydává tímto směrem
- nic se ovšem jinak neděje
- mezitím uplynul den a jdeme šťastně domů.
- v úterý začíná být kolega již téměř na infarkt: čeká důležité emaily, aby na jejich základě mohl zase on poslat emaily ještě důležitější!
- hodiny plynou a nic se neděje. Jen občas si někam zavolám, abych se dověděl, že to je stejně k ničemu.
- v 15:00 má přijít technik z kyslíku a podívat se na to
- V 15:00 nikdo nepřišel, zato najednou začíná fungovat onen telefon. Dostáváme oficiální informaci, že linka byla opravdu překopnuta.
- modem ovšem stále jeví známky nefunkčnosti - nikdo ho odnikud "nevidí". Dozvídám se, že pro datový přenos je nutné mít kvalitnější spojení než na hlasový přenos.
- takže další den končí...
- středa: kolega již ani nemluví, jen vysílá vražedné pohledy!
- já si na danou situaci zvykám - píši si emaily do zásoby
- O2 již prý vše funguje, takže objednávám výjezd, tentokrát u poskytovatele internetových služeb, který to nahlašuje, komu jinému než - Telefonice. Opraví to - většinou - do dne, maximálně do dvou dnů! ;-/
- byl jsem ovšem předem varován, že pokud bude výjezd neoprávněný, tj. porucha bude třeba v nastavení modemu, tak nás to bude stát 500Kč
- za hodinu volají zas, že se omlouvají za mylnou informaci a že by nás to stálo 3000Kč! Jestli s tím jako souhlasíme. Nedal jsem se odradit.
- během dne volám x-krát snažíce se zjistit pohyb opravárenské čety nebo získat na ně kontakt. Marně.
- a středa je ta tam
- čtvrtek začíná a plyne v nastoleném klidu. Budeme ještě někdy mít vůbec ten internet?
- lehce odpoledne se vynořuje technik. Spravili prý linku i pro přenos dat. Po přeměření konstatuje, že se zřejmě modem zkratem přepnul do defaultního nastavení, takže se bude muset nastavit znovu - což on už samozřejmě udělat nemůže.
- voláme správce sítě - může přijít až ráno
- a tak uplynul čtvrtek...
- pátek je ve znamení velkých očekávání. A také, že se splnily: někdy před polednem jsme znovu získali spojení se světem! Huráááá!!! Neuvěřitelné!!!

Zkušenost č. 2:
- je třináctého, ač jen úterý
- ti, co přišli do práce první, zjistili, že nejde elektrika
- vzápětí po tomto zjištění jim došlo, že s tím souvisí i nefalšovaná zima ve všech místnostech
- tentokrát to není žádná "soukromá" porucha: závada je na trafostanici v areálu. Od čtvrté hodiny ranní...
- v deset konstatují technici z PRE, že reálný odhad opravy je 2,5 až 4 hodiny
- zima je nejlepší rádce, takže jsme pracovní den stornovali: posíláme lidi domů. A doufáme, že to spraví alespoň do příštího dne.
- já zůstávám a udržuji si tělesnou teplotu bundou a uklízením
- úderem půl třetí se spouští fax a kopírka! Jupíííí!!! Neuvěřitelné!!!

--------------------------------------------------------------------

Tak ani nevím, co je pro firmu horší, zdali první či druhé.
Každopádně jisté je jedno: nikdy není tak špatně, aby nemohlo být hůř! Takže připravme se pomalu na to, že jednoho dne může přestane fungovat úplně všechno.

 

Autor: Jan Baše | sobota 17.11.2007 21:59 | karma článku: 12,65 | přečteno: 972x