Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MN

Myslím že autor nemá pravdu. Prošel jsem v minulém režimu řadu reforem vzdělávání, některé méně některé více zdařilé.

Přes řadu námitek si myslím, že tak tzv. jednotná škola měla svůj smysl, nadaní žáci byli i tam stimulování řadou školních akcí. Sečtělost a rozhled žáků a studentů byl možná i vyšší než dnes. Nástup do 4 letého gymnazia byl stěžejní metou tak jako nástup do odborných škol nebo učilišť. Byl proveden v 15 letech, kdy žák, student již má určité představy a zkušenosti.

Systém byl velmi propracován a domnívám se, že i studijně na výši. Viz rozbité učňovské školství. Stačí diskuse s dřívějšími učiteli.

To se týká i i vysokých škol.

Propracovaný systém byl změněn a bohužel i deformován, deformován i systém postgraduálního vzdělávání po vysoké škole.

Těžko se nyní propracováváme ke znovu nabytí kvality a bude to ještě dlouho trvat. PC a další změny v životě samozřejmě měly dopad na potřebu změn i ve školství. Nemělo by to být změny, které naplňují soukromé zájmy organizátorů.

Přes různé politické tlaky a požadavky v minulosti a současnosti nakonec přeze všechno se prosadil ten, kdo něco uměl.

0 0
možnosti
RF

R98i74c56h37a53r82d 28F17r22k

30. 8. 2023 13:56

Zájem o víceletá gymnázia je svým způsobem hodně drsně nastavené zrcadlo základním školám. A to hlavně v přístupu k takto talentovaným žákům.

A zájem o víceletá gymnázia vychází často přímo od dětí, protože stav výuky obzvláště na druhém stupni ZŠ je přímo motivuje odejít někam, kde se mají možnost kvalitně vzdělávat.

Někde jsem zaslechl novodobé moudro, že snad hlavním úkolem našeho základního školství je děti socializovat. Tedy ne vzdělávat. Tak co se divíme.

3 0
možnosti
VZ

Anebo taky ukázka čecháčkovské snobárny. Alespoň když se podívám, kdo odchází od nás ze základky. Skoro samé "lepší" rodinky. Syn když tohle už před lety viděl, tak poznamenal, že pokud gympl, tak jen klasický čtyřletý. Aby se vyhnul výběru podobné "elity".

Kamarádka ze střední na osmiletém gymnáziiu učí a kdyby bylo na ní, tak by nechala maximálně tak šestiletá. Děti tam odcházejí naprosto nevyzrálé a nevyprofilované. Často je to spíše o tom, že si něco chtějí dokázat rodiče. A nezřídka to pak jde hodně ztuha, protože se ukáže, že dítko bylo spíše rodiči drilovaný šprt, než že by skutečně bylo tak chytré. A cesta zpět není, protože takovou hanbu přece nejde dopustit. Občas je z toho práce aj pro psychologa.

1 4
možnosti
JW

J78a87n 43W23a90l28t48e21r

30. 8. 2023 11:33

Spíše bych znovuzavedl zvláštní skoly,aby bylo kam dát ty kteří ostatní brzdí. Jsem rád že se mi dítě dostalo na gymnàzium a nemuselo marnit čas na kvalitativně příšerném druhém stupni základky. A žádná protekce,složil zkoušku,brali 30 ze 120,byl dvacátý.

6 0
možnosti
JK

J21a28n 95K18a71r44a43s28e67k

30. 8. 2023 12:40

mel bych mozna zavidet, ale necinim to.

Vzdycky jsem chtel mit inteligentni deti, ale bohuzel se nestalo. Je to zcela jiste kvuli manzelce, ktera se geneticky zasadila o to, ze nase deti zustaly mezi tim 'odpadem' na zakladce - predtim jen zdrzovaly ty inteligentni, ktere pak nastesti mohly odejit k tem svym na ta gymnazia.

Na druhe strane, moje manzelka sice neni mozna inteligentni, ale na druhe strane ji panbuh nadelil vic na te zenskosti, takze kdyz mame sex, tak na nas pravidelne volaji policii, protoze delame velky ramus. Kluci sice pujdou na remeslo, ale my aspon zijeme.

1 4
možnosti
JH

J26a51n 86H41r43u10b91e52š

30. 8. 2023 11:11

Školství stojí hromadu peněz a závisí na něm budoucí prosperita země, proto je třeba je řídit efektivně. To by měl být i cíl výzkumu v oblasti vzdělávání. Jak s omezenými prostředky maximalizovat dosažitelný užitek. Užitkem jsou kvalifikovaní pracovníci na správných pozicích, připravení i na budoucí rozvoj jejich odvětví. Místo toho plýtváme zdroji, poskytujeme na jedné straně pseudovzdělání ve zhola zbytečných oborech a na straně druhé mrháme talenty.

Jeden z nejpronikavějších matematických mozků Évariste Galois své zásadní a převratné myšlenky sepsal v 16 letech a mohli bychom vzpomenout řadu dalších. Možná běhají podobní mladí géniové dnes mezi námi, ale vůbec se o nich nemusíme dozvědět. Jistě, probíhají soutěže jako matematický Klokan nebo matematická olympiáda. Ale pak i vítěze takové olympiády zaženeme hybaj zpátky do řady. To by mělo paní docentku vzrušovat víc než to, jestli náhodou s dnešním Évaristem nechodí do třídy synek bohatého podnikatele. Třeba je ten podnikatelský synek taky nadaný - podezřívat každého takového, že má svoje místo koupené, to je paranoia.

V dětském kolektivu vždycky byli, jsou a budou i sociální predátoři. Ty je třeba oddělit od potenciálních obětí, kterými jsou jak děti handicapované, tak ty výrazně nadprůměrné. Každý, kdo se vymyká a je slabý na to, aby se ubránil. Když predátory neoddělí základní škola (a jaké k tomu taky má prostředky?), rodiče přirozeně hledají pro své děti bezpečnější prostředí a chtějí je od predátorů odklidit do výběrových škol a víceletých gymnázií.

Školy by jistě mnohem víc ocenily, kdyby jim výzkumníci a ministerstvo školství poradily a pomohly nějak se vypořádat s těmi predátory a narušiteli. Pokud by paní docentka našla recept na tohle (inkluze tím receptem není, z vlků neuděláte domácí mazlíčky tím, že ji pustíte mezi slepice), tak pak klobouk dolů a pak jí zatleskám. Dokud bude hlásat to, co teď, pak jako slušně vychovaný muž raději spolknu, co se mi dere na jazyk.

3 0
možnosti
Foto

Ono se toho v historii moc nemění. Hitler nařídil zavřít české vysoké školy, protože potřeboval aby mu Češi makali ve zbrojovkách.

Dnešní Německo také nepotřebuje, aby německým inženýrům a vývojářům konkurovali nějací Češi, potřebuje němé tváře v modrých halenách u výrobních pásů Volkswagen Škoda. A že česká vláda je úkolovaná z Berlína ví snad každý.

Takže výchova českých elit v osmiletých gymnáziích je nežádoucí.

My bychom si měli ale uvědomit, že budoucnost národa nezávisí na těch 30ti procentech hloupých "Dežů", ale na těch 5ti procentech elitních vědců a inženýrů, protože to jsou ti, kdož budou za pár let konkurovat Číňanům. A Číňané se se svými dětmi nemažou, tam lepší internátní základní školy vypadají tak, že 6 dnů se děti musí učit od rána do večera a v neděli je SMÍ navštívit rodiče.

Umíte si představit, jak těmto lidem budou konkurovat naše skleníkové kytičky, které větší část dne tráví nad počítačovými hrami a striktně se odmítají učit, protože "mají svá práva"?

Naše jediná šance je vybudování elitní skupiny vysoce motivovaných a vzdělaných specialistů a tam jiná cesta než přes osmiletá gymnázia nevede. Pokud je zrušíme, tak je osud ČR jako země třetího světa naším osudem.

6 0
možnosti
ZB

Dle mého názoru by měly talentované děti mít šanci studovat na výběrových školách už od útlého dětství. Potřebujeme odborníky na technické předměty, a ti se musí rychle rozvíjet v prostředí sobě rovné zdravé konkurence. Je ale otázka, zda máme tolik kvalitních učitelů, aby zvládli sofistikovanou výuku. Ty děti, které budou zvládat takové školy je třeba přitáhnout k učení zajímavostí a pestrostí výuky. Ostatní děti by navštěvovaly klasické základní školy, kde by prošly všechny předměty základního vzdělání. I tyto děti by měly mít možnost přejít na výběrové školy, po zvládnutí náročných testů.

2 0
možnosti

Dostanete se do problému "segregace" a elitářství.

Nesmíte oddělovat chytré a hloupé. Všechny děti jsou totiž stejné a stejně nadané a chytré. A všichni lidé jsou taky stejní.

P.S Učil jsem 33 let, větší žvást neexistuje.

2 0
možnosti
Foto

Další kapitolou je VŠ školství.

Bakalář - ve většině oborů titul k ničemu. Za 3 roky se dají naučit jen přípravné předměty. Povinné 5 leté studium by mělo být ve všech oborech (nejen medicina, kde by výsledek 3 letého studia byl fatální). On i chemik bakalář může vytrávit řeku, nebo vyhodit město do vzduchu

Titul - podle mne kvalitativně odpovídají někdejším VŠ titulům až tituly typu PhD. Takže co do počtu kvalitních lidí jsme šli řádové dolů. Až PhD studenty učím to nejdůležitější - samostatně myslet a nezávisle analyzovat. Na to u normálního studia není čas, praktická cvičení se kvůli počtům zrušila ...

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
OS

Já bych zákonem dovolil co nejvíce typů škol. Rodiče a volný trh by rozhodl která cesta je nejlepší. Ale to by bylo náročné jak pro učitele tak rodiče. A v naší socialistické společnosti nikdo nechce přijmout žádnou odpovědnost. Ach jo.

4 0
možnosti
JP

Souhlasím s Vámi. Nutit nadané být v kolektivu vrstevníků je brzdí. Je to jako chtít, aby nadaný fotbalista zůstával v mateřském klubu u nás "na vsi" .

12 1
možnosti
LP

"Odbornice" zřejmě vystudovala především marxismus-leninismus. Stejnou logikou by mohla být zrušena i čtyřletá gymnázia a vůbec "sjednoceno" veškeré vzdělání pro všechny. A možná i zaměstnání by měli mít všichni stejné, aby nešlo o "sociální selekci".

8 0
možnosti