Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit se
I84v40a68n 37C37h66v93á71l39n47y
Naprosto s Vámi souhlasím. Psát petici proti maturitní zkoušce z matematiky je pro mě něco tak absurdního jako kdyby studenti medicíny protestovali proti náročnosti zkoušky z anatomie.
Maturitní vysvědčení by mělo být jakýmsi certifikátem, že student zvládnul náročnost studia na střední škole a dosáhl požadované úrovně všeobecných znalostí. Měla by mít 4-5 předmětů - matematiku, češtinu, cizí jazyk (angličtinu), "občanskou nauku" (všeobecný přehled, schopnost rozlišovat fake news, ...) a možná i IT (počítačovou gramotnost), což je součástí dnešního života a pracovních standardů. Má-li být "maturita" bez matematiky, pak to nenazývejme maturitou, ale nějak jinak..
Aktuálně má maturita pověst značně formální zkoušky, i když počet těch, kteří jí neudělají je relativně vysoký. Podle mého je to ale spíše důsledek nepříliš náročných přijímacích zkoušek, kdy už nejde o žádné síto, aby se jako za socialistického školství na střední školy dostali jen ti schopnější a následně na VŠ jen ti nejschopnější (kromě VUML). Školy dostávají příspěvky dle počtu studentů, ale i množství soukromých škol, kde vezmou prakticky každého, kdo reaguje na světlo a zaplatí školné. Vzniká pak inflace titulů "inženýr". Znám personalistku, která při posuzování rozděluje žadatele o zaměstnání na 2 kategorie - absolvent státní VŠ a absolvent soukromé VŠ. Pokud se nenajde nikdo vhodný v prvním balíku, tak teprve pak hledá mezi "absolventy oborů rekreologie", jejichž diplomové práce o průměrné velikosti králičích bobků neslibují vyšší kvalitu kandidáta,,,,,
Ve výsledku pak máme hromady středoškoláků, kteří stále navyšují počty státních a veřejných zaměstnanců v kancelářích, ale chybí střední odborné školy, které by generovaly řemeslníky (zedníky, topenáře, instalatéry,..) nebo např. zdravotní sestry,....
M22i64l50a48n 32V66a15r79g28a
petícia proti skúške z matematiky, inde som čítal nejakú petíciu proti domácim úlohám, kdesi zase čosi proti známkovaniu. No ja už neviem to už za chvílu môže byť petícia proti chodeniu do školy :)
J50i69ř46í 80V72o50n40d68r73á78č97e89k
Máte pravdu. Počtem titulů se poměr vzdělanosti nezvyšuje. Naopak náročnost se přizpůsobuje "schopnostem" studentů. A protože školství je už dávno především byznys, je snahou studenty na středních školách co nejdéle udržet. Rozumím tomu, že se mění nároky na učivo a zkoušky třeba z jazyků nebo jiných předmětů, ovšem u matematiky mi nedává smysl neustálé zjednodušování a vymýšlení forem (testy, lehčí a těžší zkoušky atd...). Tedy kromě neustále nových postupů , učebnic a materiálů aby měli docenti z AV co dělat a distributoři s vydavatelstvími a tiskárnami si mohli mastit kapsu, tam to smysl dává. Bylo by zajímavé ( a nevím, proč neproveditelné ) kdyby prostě k maturitní zkoušce byly použity příklady a otázky třeba z roku 1992. Cermat by byl rok bez práce. Jaké by byly výsledky? Nebo se matematika tak změnila?
J91o24s85e17f 44N11o83ž30i60č71k26a
Tak Cermat by rok bez práce nebyl, protože zadání maturitního testu by musel vymyslet jiné, než bylo v předchozím roce. Ale jinak máte naprostou pravdu.
R83o16s43t65i18s16l18a49v 55C95a67h64a
To je nejaka sranda, ne? Koukam na pisemku a neshledavam na ni nic tezkeho. Velka cast, jako obvykle je o ucivu ZS.
N38i48k58o94l86a 95Č97u30l91í40k
Tady jde o počet příkladů a časový limit. Ty příklady nejsou těžké, ale pokud nad některým z nich budete chvíli přemýšlet tak už je nestihnete všechny.

M57i30c49h63a40l 87H65u30š59á66k
Výsledkem zrušení povinné maturity z matematiky je, že v prvním ročníku technických škol vyhodíme na matematiku (a fyziku) 40% studentů. Až zjistíme, že nemáme dost technicky vzdělaných studentů, bude pozdě. Nebude už kdo by je učil. Stará garda učitelů půjde do penze a mladá nebude - viz. likvidace PGs studia v novém vysokoškolském zákoně.

P78a52v61e74l 39D84o31l61e64ž38e52l
Ono bohužel k žádnému zrušení povinné maturity z matematiky nedošlo, protože nikdy povinná nebyla. Což je sice tristní, ale obávám se, že to tak je.
K93a33r58e56l 68K85o15l96a33ř62í51k
Nojo, každý by chtěl studovat gender studia a podobné důležité obory, i když na to, aby člověk spočítal třeba všechna pohlaví, kterými se lidé identifikují, by trocha matematiky neškodila:-)

M33a52r57e23k 25S54a75l30a83q34u46a10r85d85a
Nejlíp nezkoušet z ničeho a tituly prodávat.

J85o83s65e12f 73B45á64r62t87a
S tím se můžete dostat až do Evropského parlamentu.
J62a95n 90K17u70b12i59k
u deti se inteligence jiste nijak zasadne nemeni. Je tedy treba hledat priciny ve vyuce matematiky a fyziky. A zde jsou uz minimalne 65 let obrovske deficity - i tyto predmety vyucuji prevazne zeny (viz feminizace skolstvi) a dnes sklizime, co jsme v 50. letech zaseli.
Matematika neni tezka. Jen jsou na to potreba profici, kteri detem priblizi matematiku jako neco zajimaveho, napinaveho.
Co se techniky tyce, tak zde je treba se smirit s tim, ze inzenyrem nemuze byt kazdy. Je na to potreba jakasi zvlastni schopnost videt svet cernobile, bez emoci. Takovych lidi je jen zlomek populace.

I32v35a14n 36C28h19v26á25l68n76y
Pane Kubíku, se vším souhlas až na Váš názor na feminizaci. Ta dle mého není v principu hlavní problém. Osobně jsem měl na základce i na gymplu výborné učitelky matematiky (a nejen matematiky). Nechce se mi věřit, že by to byla úplná výjimka...
V85l43a54d27i57s33l72a70v 81Š11i48m94í58k
....pak ale stojí za zamyšlení, kde je chyba. Buď je test příliš náročný a neodpovídá učivu probíranému doposud na ZŠ, nebo je něco špatně na ZŠ a to napříč republikou.
R27o85s69t64i93s26l34a47v 14C28a33h12a
Jenze maturita se dela na konci stredni skoly. I kdyz teda v matice staci dobra znalosti matiky ZS na ctyrku....

Výjimečně nesouhlasím. Testu z matematiky nerozumím, ale testy z češtiny jsem za SUČJL mnoho let rozebírala, .neb byly plné teorie a dvojznačných otázek. Zlepšily se, byť z nich stále propadá kolem deseti procent maturantů.
V testu nejde jen o náročnost. Někdy jsou cermatí zadání skutečně šílená.
J75o86s50e58f 54N31o98ž44i39č80k25a
Tak tady zase výjimečně nesouhlasím já s Tebou. Mně přijde, že spousta "vzdělávacích odborníků" (tím nemyslím Tebe) se každoročně předhání v tom, zda v testu od Cermatu (ať už maturitním nebo k přijímacím zkouškám) nenajde otázku s nějakou nejednoznačnou odpovědí. A pak se v médiích s velkou slávou píše o tom, že jedna otázka z cca 30 byla nejednoznačná či příliš složitá...
Ostatně, nedávno jsem psal blog na podobné téma zde:
- Počet článků 2803
- Celková karma 28,13
- Průměrná čtenost 1998x