Nediskriminujte v přístupu k módním trendům podle věku

Tak to je můj vzkaz pro redaktorky a bloggerky rubriky OnaDnes: Nediskriminujte v přístupu k módním trendům podle věku. Spíše posuzujte, co se hodí hodit na sebe podle tělesné hmotnosti. A vůbec nejlepší by bylo nerecyklovat třicet let staré články, beztak už párkrát recyklované. Je jiná doba, běžte tedy s ní, ne proti ní.

 

Jednou po hodně dlouhé době jsem nahlédla na OnaDnes a hned jsem se naštvala do zásoby. Po vzoru článků z dob totality i článek http://ona.idnes.cz/vekofobie-proc-maji-zeny-strach-z-tricitky-ctyricitky-padesatky-phm-/vztahy-sex.aspx?c=A111108_171728_vztahy-sex_abr zakazuje ženám některých věkových kategorií nosit tohle nebo tamto. 

Trička s Micky Mousem sluší dětem ve školce, psychicky zdravé děti na ZŠ je odmítají. Pokud si v takovém tričku chce chodit třicátnice, pro mne za mne, ať si to obleče a nosí. Koho baví psychologický rozbor osobnosti, udělá si ho, kdo se rád zasměje, zasměje se. Kdo si nevšímá, co lidi nosí, nevšimne si. Proč ale hned poučovat třicátnice, že si taková trička mají odpustit? Na koupališti na plavky jako ochrana proti slunečnímu záření by takové tričko bylo akorát, zvlášť když se k tomu hraje volejbal.

Pokud je někdo mdlejšího IQ, pak rada, aby si nevzal tričko s Micky Mousem, nestačí. Je nutno mu poradit, jaké tričko si má obléci. Na příklad je zajisté vhodné tričko s nápisem OnaDnes, vhodné pro všechny věkové kategorie, bez rozdílu rasy a přesvědčení, pohlaví i tonáže. Ještě jsou na výběr trička s nápisy Technet.cz, Rajce.net, nebo třeba superbomba s nápisem Můj příběh … už začal, idnes.cz.

Minišortky a sukně pod zadek nenosit po čtyřicítce. Po čtyřicítce kilo nebo let? Někdo má 15 let a jeho váhová kategorie s těmito oblečky neladí. Někdo má skoro padesát let i kilo a šortky na něm nevadí. Nebylo by praktičtější diskriminovat v přístupu k módě nikoli podle věku, ale podle hmotnosti?

Dále čtu po padesátce doporučený zákaz obnažování rukou, žádná trička odhalující ruce. Aha. Padesátnice budou v létě chodit ve skafandru a na koupališti se budou pohybovat jedině v županu nebo ve slušivém plaveckém dresu od zápěstí po kotníky. Nebo možná OnaDnes doporučí, aby na koupaliště po třicítce ženy nesměly, protože se dá předpokládat, že se nevhodně vymódí a budou se tam svlékat do plavek.

Co dále? Po šedesátce zákaz bikin a fialových přelivů na vlasy. Šedesátnicím, zrovna ty fialové vlasy sluší, tohle bych spíše doporučila. Je to rafinovanější než šedá, černá je smutná a dělá člověka starším, zrzavá nebo červená je opravdu provokace a blond je laciný podvod na první pohled. A co ty bikiny? Nad šedesát kilo nebo let? Opravdu se na to musím ptát.

Koukám, že to příroda vtipně zařídila, když dovolila mužům v průměru dříve umírat než ženám. Protože když zároveň děti už dávno opustily rodné hnízdo, může si šedesátnice doma chodit v bikinách, nebo i v šortkách a nemusí se bát, že bude diskvalifikovaná za tričko s krátkým rukávkem.

Škoda, že za dob adamek nebyla rubrika OnaDnes, či spíše OnDnes. Rada mužům tenhle model nenosit mohla mnoho mužských exemplářů všech věkových kategorií osvítit. Za dob bermud zase mohla rubrika OnDnes poradit křivonohým, ať neblázní a nejdou s módním trendem čitelnýma nohama vpřed. Tyhle rady by nebyly od věci. Kdo si na tyhle modely vzpomene, dá mi za pravdu.

Pokožka každým rokem stárne, to je pravda, ale v dnešní době si dovolit veřejně takto kritizovat věkově pokročilé je docela odvaha. Ještě bych si ráda přečetla, že postižení by neměli pracovat s lidmi, na příklad na úřadech, ani by neměli dělat maséry. Kdo se má na ně koukat? A co se týká módy, pak i vozíčkáři, po čtyřicítce pozor na podkolenky s výraznými vzory, do sandálů jedině naboso a podobně, sledujte rubriku OnaDnes.

Na fotce v perexu sedí téměř 55-letá žena. Snad nikoho esteticky neznásilní, když i nadále bude nosit paže odhalující trička. Redaktorkám OnaDnes přeji lepší nápady a bystřejšího ducha pro pomoc čtenářkám orientovat se v módě. Jinak svetřík nad pupík a bokovky pod pupík je vražedná kombinace v každém věku, od batolat po důchodce, čím vyšší hmotnost, tím větší pecka. Tady bych také nediskriminovala podle věku.

Nevím, proč rubrika OnaDnes nedoporučuje tetování po padesátce. Co se týče tetování, odvolala bych se spíše na výši IQ a pocit svojí společenské hodnoty. Není zanedbatelný fakt, že kůži si s věkem nepřevlékáme, tudíž pořídit si tetuáž na svém těle je nejen zážitek, ale i stigma pro celý život. Tetování lze doporučit nebo ne, ovšem to také rovnou, aniž by se doporučení podmiňovala věkem do padesátky či nad padesátku.

Doporučují je ti, co je pro ně tetování business, neodporučují pak ti ostatní. Kvůli businessu s tetováním už zde na blogu bylo křiku, výhrůžek a hloupé argumentace přehršle, netřeba přikrmovat, ani farizejsky tvrdit, že do padesátky in a po padesátce out.

Zveřejňováním podobných článků dělá rubrika OnaDnes ještě jednu významnou chybu. Asi je to těžké pochopit, ale současná situace ve světě je taková, že agresivní obchodníci útočí na zazobané geronty, aby z nich vycinkali peníze, které za svůj život dosud nestihli utratit.

Mimo to ty chudší nadpadesátníky zve pracovní trh do práce, protože jsou levnější, loajálnější a vůbec umějí více sehnout hlavu za méně peněz, přičemž neumějí tak velkoryse podvádět, švindlovat a lemplovat při práci. Společnost také žádá, aby všichni milovali své geronty a pečovali o ně s láskou doma, ne aby je odkládali do sanatorií, kde na ně nebude vidět.

Své řekla svým chováním a citem pro módu i přespadesátnice Navrátilová tím, že si nedělala problémy v šortkách a bez make-upu běhat za malým kulatým nesmyslem, aby ho plácla velkým placatým nesmyslem.

Takže pozor, milé tvůrkyně rubriky OnaDnes. Recyklovat staré články se dnes opravdu, ale opravdu nehodí. Abych předešla extrémům z druhého břehu, pak předem upozorňuji, že lži o krémech, díky nimž v padesáti budeme vypadat jako dvacetiletá modelka, nafocený na přiložených snímcích, je také lehce prohlédnutelný levný škvár.

Zkusit oslovit vyspělou populaci nadpadesátiletých žen, které o životě ví své, nedají se opít nesmysly, lží a narychlo šitými reklamami na fůru zbytečností, to je fuška, to chápu. Ale je třeba se snažit, protože ty nadpadesátileté představují dobrý business v obchodech se vším možným, v cestovním ruchu, v kultuře i na internetu.

Ti manageři, co tohle pochopí, ti vyhrají. Ať již chtějí řídit média, obchod, trh s organizováním volnočasových aktivit, cestovní kanceláře, nebo trh práce.

Autor: Jana Šimonová | pátek 18.11.2011 13:32 | karma článku: 29,13 | přečteno: 2135x