- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ad: Dále mějte na paměti, že žádná banka nikdy a zásadně neoslovuje své klienty prostřednictvím e-mailu s žádostí o poskytnutí jakýchkoli citlivých dat umožňující přístup k účtu. Vše včetně PINu vám přijde poštou do vlastních rukou nebo vám to předá úředník v bance do vlastních rukou.
Ne "Dále", ale "PŘEDEVŠÍM". Pokud takový e-mail dostanete, nic nepokazíte tím, že jej budete považovat za phishing. Občas dostávám e-mail, který mne oslovuje jako klienta banky, jejímž klientem nejsem. Pokud bych přece jen dostal e-mail tvářící se jako by byl od mé banky, který by mne žádal o přihlašovací údaje (případně odkazoval na srtánky s takovým formulářem), budu to považovat za phishing. Nemůžu nic pokazit ani v případě, že se spletu: Pokud by to phishing nebyl, tak bych od banky posílající takové e-maily odešel a o nic bych nepřišel.
Spíše tady jde o přesměrování na falešný přihlašovací formulář, který se tváří jako pravý, ale nezafunguje jako přihlašovací, nýbrž jako phishingový. JŠ
Je to tak.V článku uvedený postřeh je rozhodně užitečný. Nicméně naše banky opakovaně upozorňují své klienty, že ony jim nikdy a za žádných okolností neposílají maily, ve kterých by je žádaly o vstup na nějakou stránku, o zadání přihlašovacích údajů, a podobně.
Čili, zásadní pravidlo je, žádnému odkazu z e-mailu nedůvěřovat, na žádný web z mailu nepřecházet, žádné údaje nezadávat. Pokud by jste měli nějaké pochybnosti, zvedněte telefon a do té banky si zavolejte.(Pochopitelně nikoliv na číslo uvedené v mailu)...
všechny takové dotazy, nabídky a podobně prostě rovnou mazat. Určitě o nic nejpřijdete.