- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážená paní,
přečetl jsem si váš článek a nemohl jsem na něj nereagovat. Chápu vás, že se vám nerovnosti dálnice D11 pře Hradcem nelíbí (mne ostatně také ne). Čekal bych ale, že když někdo píše blog k dálniční stavbě, bude trochu vidět do situace proč se to stalo. Protože já na rozdíl dělám v oboru, pokusím se vám to tedy jako laikovi vysvětlit.
Žádná stavební společnost nemá zájem postavit své dílo tak, aby bylo později reklamováno (na dálnice je záruční doba 7let, na mosty a tunely dokonce více). Pokud se tak stane a je to její vina, určitě se to nesnaží rozmazávat a v rámci reklamace vadu opraví, k čemuž ji váží i smlouvy (má povinnost vadu odstranit nebo začít s opravou do určitého počtu dní). Že se tak nestalo v případě nerovností na D11 je záhadou, protože už tam jsou nejméně 3roky. Pokusím se vám záhadu vysvětlit. Už před 3 lety Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vady reklamovalo a Skanska reklamaci neuznala. V tomto momentě (pokud by to bylo tak jednoznačné) bych čekal soudní spor. K
jména firmy" mi vyrazila dech; jesli někdo poškodil dobré jméno Skansky, byla to ona sma, nakvalitně provedenou zakázkou. Bohužel, pan Bárta, který měl jako ministr dopravy odvahu tuto záležitost řešit, byl odejit a je otázka, zda jeho, snad jen dočasný, nástupce, bude mít sílu se vzepřít dpravně-stavitelské lobby.
souhlas a autorce karma
by taky mohla být firma Diag Human. Co takhle si na státu vysoudit pár miliard za kažení dobrého jména .... (kdoví, jestli to s nimi neměl pan Bárta právě takhle domluvené)
Napadá mi, když by byly dálnice a jejich výstavba "private" jako v Italii či Francii, zda by těch problémů nebylo méně. A to nejsem žádný "pravičák". Asi na německou morálku nemáme, a vykřikování o "kontrole" a postizích není zvlášť u nás moc účinné. Můj německý kolega, když se u nich rekonstruuje či jinak opravuje ulice, kde bydlí tak docela dost "spolucáluje" a nechápal, že u nás je to celé za městské prachy. Ale jak se on a asi i ostatní stekali o cenách a kvalitě prací ....
tohle nepřichází v úvahu, už je v tom tolik peněz a zkorumpovaných lidí, že by zbytečné štourání v tom byla pohroma a pak by se museli noví lidé uplatit podruhé a bylo by to ještě dražší
a tak se roztáčí inflační spirála státních zakázek JŠ
Naprosto správná úvaha. Nevím,proč takto neuvažují ti, kteří mnohamilionové zakázky zadávají. Pro investory je to snad přece vždy "kšeft" za velké peníze,tak by se měli sakra snažit o správně a v termínu provedenou práci. Pro zadavatele těchto lukrativních zakázek by mělo platit pravidlo tzv. zadních vrátek. Například,že poslední faktura,která by činila určité % z celkové výše zakázy by měla delší splatnost (např. půl roku). Pokud se do této doby neuplatní žádná reklamace,tak se faktura zaplatí, v opačném případě až po řádném vyřízení reklamace.