Dálnice jako tobogán a struska jako horký brambor, to je Ostrava

Vážení, vítejte v Ostravě. O propadajícím se foyer ve Fakultní nemocnici v Ostravě-Porubě a o zvlněné dálnici v Ostravě se napsalo pár megabytů paměti a namluvilo pár hodin času. Struska jakožto viník problémů, byla vytipována rychle. Ale jako u každého správného objemného průšvihu za nemálo peněz odstartovalo vykrucování všech zúčastněných a přehazování viny z jednoho na druhého. Tak se všichni zúčastnění začali snažit o shození problém se struskou na někoho, kdo nestihne uhnout nebo odpálit horký brambor, tedy struskový problém na jiného hráče.

 

Ostravská část dálnice D1 byla snem řidičů, ale i obyvatel Ostravy, neboť ti i ti trpěli průjezdy městem. Dobrá myšlenka ale nakonec ve vlastním  provedení dopadla velmi špatně. Velkým zklamáním se stalo už to, že průjezd tímto kouskem dálnice byl zpoplatněn dálniční známkou. Poté, co se dálnice nepříjemně a nebezpečně zvlnila, opadla radost z nové dálnice zcela.

To, že dálnice v takovém stavu nemůže fungovat a být využívána, to by mělo být jasné nejen řidičům, tedy uživatelům, ale i zadavateli, gestorovi, výrobci, státním úředníkům, kteří se jakkoliv na budování dálnice podepsali. Je nutné najít viníka a dálnici nechat opravit urychleně tak, aby byla použitelná, na náklady viníka nikoli obce či státu. Dálnice je nová, je v záruce, je jasné, že její oprava je nutná, je třeba ji reklamovat u dodavatele

V případě trvání záruky se reklamace vyřídí jednoduše u dodavatele, a je tedy na něm, aby on sám si viníka našel a vyreklamoval si špatně provedenou práci, nedodržení technologických postupů, či nedodržení stavebního materiálu u svého nezodpovědného partnera. Proto jsou vlastně zbytečné veřejné tahanice o to, za co může struska a kdo ji dodal, jak byla certifikovaná a kdo vydal certifikát. Jediná relevantní otázka je, kdo dodal dálnici a dostal za ni zaplaceno, ačkoliv předal dílo nehodné titulu dálnice.

Protože dálnice podléhá reklamačnímu řízení, i škody související s jejím provozem podléhají reklamaci u dodavatele dálnice. Má tedy význam přehazovat si horký brambor, tedy vychladlou strusku a přetahovat se, kdy a jak, za jaké peníze a co se bude opravovat? Nemá. Reklamuje se 901 vad u dodavatele dálnice. Ohánění se možnostmi arbitráže ze strany dodavatele zmetka, kdyby něconevyšlo, není na místě.

Co má význam, to je absence korupce v jednáních s dodavatelem dálnice, protože jedině tak se dá předpokládat, že reklamační jednání nebudou brzděna zákulisními vazbami a dobře propletenými společnými obchodními zájmy. Těšme se tedy na transparentní jednání dodavatele dálnice se subdodavateli a urychlené vyřízení reklamace dodaného hybridu mezi tobogánem a dálnicí namísto dálnice hodné toho jména.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Šimonová | neděle 22.1.2012 14:39 | karma článku: 14,67 | přečteno: 602x