Nejdříve vás nalákáme a potom vás oškubeme

Před časem jsem se nechala nalákat do nově otevřené restaurace. Byla nedaleko mého zaměstnání, tak jsem si řekla, proč to nezkusit. Interiér byl pěkný, vše vonělo novotou. Lidí tam bylo jen pár. Patrně se to ještě nerozneslo po okolí.

Vybírala jsem ze tří „meníček“. Jedno lákavější než druhé a ceny byly také velmi příznivé. Jako bonus byl malý nápoj zdarma. Teď  už jsem jen čekala,  jaké bude jídlo. Konečně se to neslo. Krásné, pestré keramické talíře a na nich pokrm naaranžovaný tak, že by se za něj nemuseli stydět ani v Grandhotelu. Brambůrky,  jedna jak druhá, překrývalo krásně propečené masíčko a korunu tomu dodala čerstvá, voňavá, zeleninová obloha. Říká se, že člověk jí očima. A tohle byla skutečná pastva pro oči.  V neposlední řadě musím také zmínit chuť této krmě. Výtečné.

Prostředí, chuť pokrmu, cena  –  podtrženo, sečteno  –  zítra mě tu máte zas.

 Chodila jsem do této restaurace celkem pravidelně a vždy jsem byla velmi spokojená. Potom jsem ji navštívila po delší přestávce. Lidé si už na ni také zvykli a tak bylo celkem plno.   

Copak budou mít dnes dobrého? No, ceny jsou tedy vyšší, ale to nevadí. Za příjemné stolování a dobré jídlo si ráda nějakou tu korunu připlatím.

A tak jsem netrpělivě čekala na tu voňavou  „načančanou“  dobrůtku.

 Nápoje k jídlu už nedáváte ? No nevadí. Zdá se mi to, nebo je té polévky skutečně poloviční množství? A je tohle opravdu kuřecí steak, který jsem si objednala ? Že by ho také půlka utekla z pánve ? Jé, vy už nedáváte oblohu ? Ale takhle by to asi chutnat nemělo, nebo ano ?  

Říkala jsem si, že asi neměli svůj den a že to byla určitě náhoda. Ale neměli svůj den po druhé, ani po třetí. Včera jsem se byla podívat, zda se něco nezměnilo. Ne. 

A můj dojem? Lidi si navykli chodit a tak jim budeme  pomalu ubírat množství jídla a pomalu zvedat ceny. Oni to nepoznají a my na nich budeme  pěkně „rejžovat“. A že to bude chutnat vše stejně? Žaludky zaplácnou a o to jde, ne? 

Proč si spousta majitelů ať  už restaurací či jiných služeb myslí,  že stačí udělat na začátku dojem a potom se už dál nesnažit ? Neuvědomují si snad, že pokud chtějí vydělávat a má je tohle řemeslo živit, musí se spokojený zákazník vrátit nejenom zítra, ale i pozítří ? 

Naštěstí je tu ale pořád většina těch, ke kterým já se budu vracet ráda a kterým své finance ráda nechám za jejich kvalitní služby.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Andrea Jamborová | čtvrtek 30.8.2007 10:15 | karma článku: 21,93 | přečteno: 1582x
  • Další články autora

Andrea Jamborová

Nechovej se jako debil...

28.6.2017 v 8:46 | Karma: 21,13

Andrea Jamborová

Už víme? Leda kulový…..

20.10.2014 v 14:26 | Karma: 11,82

Andrea Jamborová

Vejdi a neuškoď !

29.2.2012 v 8:23 | Karma: 13,52

Andrea Jamborová

Říkám hlad, myslím chlast

2.2.2011 v 10:53 | Karma: 29,51