- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1. Jsem katolík. Z toho logicky nevyplývá, že Bůh existuje nebo že Bůh je katolík.
2. Pokud je Bůh katolík, % katolíků v království nebeském je/bude zhruba stejné jako % protestantů nebo % židů, % muslimů, % budhistů apod. Důvod: i nesprávná víra, je-li upřímná, nemůže být těžkým hříchem, když si to člověk neuvědomuje.
3. Pokud Bůh existuje a je katolík, možná % katolíků v království nebeském je/bude o něco větší než % ateistů, ale určitě nějaké % ateistů tam je/bude. U upřímných ateistů nejde o víru, ale názor, že Bůh patří do mytologie podobně jako vodník a není to opět těžký hřích.
4. Katolík nemůže přesvědčit upřímného nekatolíka bez jeho konverze ke katolictví o nevhodnosti mít děti z důvodu omezení počtu lidí v pekle, pokud vůbec v peklo věří. Důvod: je to v zásadním rozporu s jejich nekatolickou vírou nebo názorem. Není tedy pokrytecké neprovádět toto 100% neúčinné a tudíž nesmyslné přesvědčování.
5. Protože si nepřeji např. islámské státní zákony, nepřeji si ani katolické státní zákony, které by poškozovaly nekatolíky. I bez takových zákonů má každý možnost žít podle svědomí. Jsem pro sekulární státní zákony.
Ad 4) rozumím. A asi bych i souhlasil, jen mi to opět neladí s jednou věcí. Vypozoroval jsem, že mnozí katolíci i jiní křesťané sice tvrdí, že existuje něco jako nezaviněná nevědomost (jako překážka víry), ale fakticky ji rezervují jen pro posledních pár křováků, kteří nikdy neslyšeli o civilizovaném světě, natož o Ježíši z Nazareta. Ten zbytek, alespoň co se západní evropy týče, nevěří ne proto, že by k tomu měl logické důvody, ale z pýchy, sobectví a pohodlnosti.
Dobrá rada autorovi zdarma - navštiv psychiatra. Nebo se alespoň pokus přeorientovat z produkce takovýchto blbostí a absurdních úvah, co by dle tebe měli dělat ti, jejichž víru evidentně nesdílíš, na smysluplné uvažování o tom, co bys měl dělat ty.
Proč ten poněkud konfrontační tón?
Víte, máte v tom logické lapsy. Pokud byste měl absolutistickou teokracii, tak je vcelku jednoduché se nekatolíků zbavit - prostě je vyženete ze země, pro to je mnoho historických precedentů, vzpomeňte Jejich katolická Veličenstva Ferdinanda a Isabelu a vyhnání židů z Iberského poloostrova nebo výměnu katolíků a protestantů mezi Španělským Nizozemím a oranžskou republikou. Pak už stačí zadrátovat hranice, aby vám tam ateisti nelezli zvenčí a nějaké nově se vyskytnuvší poslat do nějakého prázdninového tábora v Údolí smrti, kde můžou těžit uran holýma rukama, dokud nenajdou správnou cestu k Bohu. Pak nepotřebujete mravnostní policii, která bude kontrolovat, že páry souloží pouze análně, ergo nemnoživě, nebo že mají v občanské legitimaci ne razítko Ateistického sdružení, ale Českoslovanské župy animistické, Společnosti mezimuslimského porozumění nebo Armády Spásy. (Z toho by byla dobrá pornokomedie...)
Jestli by nakonec nebylo jednodušší, s menším rizikem rozbití úst, vrátit se základům a držet se toho, co řekl Ježíš apoštolům, tedy že mají jít a říct všem, jako to teda bylo.
" Pokud byste měl absolutistickou teokracii, tak je vcelku jednoduché se nekatolíků zbavit - prostě je vyženete ze země, pro to je mnoho historických precedentů, vzpomeňte Jejich katolická Veličenstva Ferdinanda a Isabelu a vyhnání židů z Iberského poloostrova nebo výměnu katolíků a protestantů mezi Španělským Nizozemím a oranžskou republikou. Pak už stačí zadrátovat hranice, aby vám tam ateisti nelezli zvenčí a nějaké nově se vyskytnuvší poslat do nějakého prázdninového tábora v Údolí smrti, kde můžou těžit uran holýma rukama, dokud nenajdou správnou cestu k Bohu."
No ale však jo :-) Ale chápejte, to by mělo být adresováno na prvním místě ani ne tak mně, jako spíš autorům těchto (http://rexcz.blogspot.cz) a podobných stránek.
"tedy že mají jít a říct všem, jako to teda bylo."
Teď nevím, jak to myslíte. Co jak bylo?
Samozřejmě většinou každý katolík řeší jiné, naléhavější, přímější a výslovnější požadavky křesťanské víry než proč a jestli by katolíci měli ateistům a spol. zakazovat mít děti. Ale kdyby už na to přišlo .... víra žádá a osvědčuje se v situacích, kdy je třeba přes obavy jednat v poslušnosti Bohu .... jako jít do neznámé země nebo obětovat jediného syna Izáka, žádá-li to Bůh, jako to vyžaduje přes (oprávněné) obavy pomáhat druhým v nouzi, i když je to osobní nepřítel, i když je to člověk jiného národa a kultury a náboženství - třeba i Samaritán - tak - nakolik tedy na ty druhé máme vliv - nemůžeme ateistům a spol. než kromě hlásání pravé víry je vést k poznání a zachovávání přirozeného mravního řádu včetně toho plození, i když o ně (a jejich děti) máme obavy a neznáme konec. Ale chtít skrze jasné přímé zlo (kterým by ten zákaz plození byl - koneckonců co by asi dělali a jak mnohem zvráceněji žili, kdyby neplodili a nevychovávali děti - to, žel, vidíme příliš často bez toho "by" ...) zabraňovat možnému budoucímu zlu by bylo zvrácené.
Jinak v článku je chyba v argumentaci: překážkou k uzavření manželství je rozdílnost náboženství, nikoli jestli jsou oba pohani, protože důvodem této překážky není prvotně osud dětí, ale manželů - pokud se zásadně neshodují, jak spolu mohou vycházet v jednotě a lásce odpovídající manželství?
Ale samozřejmě dobře, že autor provokuje k myšlení.
Díky za komentář.
"nemůžeme ateistům a spol. než kromě hlásání pravé víry je vést k poznání a zachovávání přirozeného mravního řádu včetně toho plození, i když o ně (a jejich děti) máme obavy a neznáme konec."
Pokud nemůžeme, pak mi řekněte, proč v historii odebírali katolíci židům jejich vlastní byť tajně pokřtěné děti a napište mi, jestli s tím souhlasíte. Nebo proč přístup k občanům christianitas byl víceméně "buď konvertuj, nebo vypadni, nebo zemři".
"Ale chtít skrze jasné přímé zlo (kterým by ten zákaz plození byl - koneckonců co by asi dělali a jak mnohem zvráceněji žili, kdyby neplodili a nevychovávali děti - to, žel, vidíme příliš často bez toho "by" ...) zabraňovat možnému budoucímu zlu by bylo zvrácené."
Ale to si svým způsobem protiřečíte. Na jednu stranu tvrdíte "nemůžeme zakazovat, i když nevíme jak skončí" a na druhou stranu víte, že "co by asi dělali a jak mnohem zvráceněji žili", kdyby ten zákaz platil. Pokud mají nekatolíci svobodu se obrátit, nemají také svobodu zvráceně nežít?
"Jinak v článku je chyba v argumentaci: překážkou k uzavření manželství je rozdílnost náboženství, nikoli jestli jsou oba pohani, protože důvodem této překážky není prvotně osud dětí, ale manželů - pokud se zásadně neshodují, jak spolu mohou vycházet v jednotě a lásce odpovídající manželství?"
Zde bych mohl odpovědět podobně jako pan Souček. Ten zná kněze, který pochází z nevěřící rodiny. A jsou známy manželské páry, které spolu žijí šťastné manželství přes rozdílnost víry.
"Ale samozřejmě dobře, že autor provokuje k myšlení."
Díky, o to mi opravdu jde.
Množte se a naplňte zemi... to nebyl příkaz daný jen katolíkům, ti tehdy ostatně ani nebyli.
A kdo má právo se množit, to nejlépe ukazuje praxe: kdo se množí, na tom spočívá boží požehnání.
" to nebyl příkaz daný jen katolíkům, ti tehdy ostatně ani nebyli."
Byl to příkaz daný lidem, kteří nepochybovali o Boží existenci.
To je v pohodě. Já si taky myslím, že někteří katolíci by neměli kvůli bludům, co šíří, mít děti. Nicméně naštěstí tu vládnou zákony světské a ne božské, ať už jde o jakoukoli vymyšlenou entitu.
"Já si taky myslím, že někteří katolíci by neměli kvůli bludům, co šíří, mít děti."
Těší mne, že to říkáte :-)
Pane autore, toto je pro obyčejného čtenáře naprosto neslýchaná spekulace, nikdy jsem o takovém záměru katolíků neslyšela, a to jsem bijec za lidskou svobodu bez náboženského nátlaku. Možná, že někteří fanatičtí autoři nějaké takové nápady prezentují, ale domnívám se, že obecně panuje v tomto ohledu realistický přístup.
Zde jde spíše o váš vnitřní "boj" a potřebu se vyrovnat s určitým stavem. Tím si prochází pomalu každý a kdo má větší tah, tak jej to takto potrápí.
Je potřeba si říci že nežijeme někde v 13 století v době kdy zde byly morové pandemie, civilizační expanze či klimatické změny.
To vše a společně s dalším vývojem v rámci dějů a stavů následujících staletí formovalo náboženství a pohled.
Postačí se podívat na ty země kde se rozvíjelprůmysl, věda, technika ... .
Zkrátka je to uvíznutí v určitém stavu vývoje, jež není schopen pojmout ataky dalšího vývoje a naopak se zatrvzuje.
Navíc každý jedinec má dán do vinku určitou osobnostní konstituci a zázemí.
Zlrátka jde o jednu z mnoha vývojových skupin lidského světa, jež má prostě takto danou konstituci pracovat s realitou a nic s tím nehne.
Na nás je abychom toto pochopili a šli vlastni cestou. Podobně jako v dospělosti se oddělujeme od hodnot a myšlení rodičů ... .
Jelikož je lidstvo stvořeno z mnoha skupin a každá je v určité konstituci s vnímáním relity, tak zde budou určitá témata a projevy, úloha žen v rodině a společnosti, jestli mají ateisti ... , vliv duchovních, společenské rituály ... .
Je potřeba najít vlastní krevní skupinu, nebo jít sám cestou mystiky a sám se učit komunikovat s Jsoucností a to nejlépe v přírodě ... .
Celá uvaha vychází z pesimismu a absolutní rezignace na víru. Může se dítě ateistů stát katolíkem může. Takové případy jsou. Znám kněze, který je z nevěřící rodiny. Další nesprávnou úvahou je fakt, že být katolíkem není neprůstřelnou zárukou. V podstatě celá úvaha vede k závěru, že lépe by bylo kdyby Bůh nic nestvořil. Ale protože Bůh toto jistě zvážil a přesto vše stvořil, pak můžeme tézi odmítnout.
"Může se dítě ateistů stát katolíkem může."
Četl jste text? Přesně na tento argument jsem tam reagoval.
"Celá uvaha vychází z pesimismu"
Z pesimismu, který jsem si ale nevymyslel a nevytvořil já sám (a rozhodně jej nechtěl). Vytvořily jej velké postavy dějin křesťanství v čele se sv. Augustinem, který je v katolické církvi uctíván jako světec. Nebo sv. Janem Zlatoústým a jeho "odhadem" ohledně toho, kolik lidí bude spaseno. V jejich šlépějích šli Tomáš Akvinský a spousta dalších. Vytvořiliy jej velké postavy středověku, ke kterým katoličtí tradicionalisté vzhlíží. Přečtěte si ten článek kadinála Dullese: http://www.firstthings.com/article/2003/05/the-population-of-hell
" V podstatě celá úvaha vede k závěru, že lépe by bylo kdyby Bůh nic nestvořil."
Bylo by lépe, kdyby Bůh stvořil svět, v němž budou všichni spaseni. Tak to vidím já.