Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

No já nevím, ale já znám poměrně dost dobrých filmů, které vznikly po roce 1989.

0 0
možnosti
Foto

Víte, já uplně zbožňuju tyhle kritiky. Samozřejmě, že ty filmy tady jmenované jsou skvělé a doplnění dalších mnohde velmi ráda beru, ale ruku v ruce s tím docela neurvale vyjevím, že někdo může vidět tisíc filmů , mít abonmá a porochnit se v těch nejlepších knížkách, jenže pak přijde životní moment, jakož je i posouzení Vašeho článku a tihle to vstřebané na place ted hned - to ono osvícení, kterého se zúčastnili, stejně použít nedokážou. Něco prošlo hlavou a nic. Bohužel.

Ponechejme těm skvělým komediím a filmům lesk, ochraňujme tenhle šuplík,ale proboha už konečně připustme, že momentálně holt žijeme dobu, kdy lidi nemusejí utíkat jen k natoční komedií jako k nějakému úniku, co komise do televize v rámci různých akcí perestrojek strany laskavě povolila jako kritiku doby, ale filmaři se chtějí konečně slušně vyrovnat s minulostí a ne zůstat v teple a smradu Holtbylo...že ukazují na nejnovější smutky lidí tohoto světa... a že zkrátka funguje trh a že bych měla držet tlamu, pokud financování filmů neustále kritizuju a dostávám tak pod tlak - že raději jalová líbivost. vítězný film ukazuje mnoho věcí a je skvělý.

2 0
možnosti
Foto

Komedie není únik, ale esence lidského bytí. Je to ten nejobtížnější žánr. Komedie umí dělat málokdo.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám, všem za doplnění filmů, které jsou skvělé a ve kterých je krve jen v homeopatickém množství.

Stanislav Lem (polský spisovatel sci-fi) na otázku:

Myslíte, že akční filmy, plné násilí a agrese mají vliv na zvyšování kriminality?

"Ano. V Americe zakázali promítání filmů, ve kterých jsou scény teroristických útoků, vyhazování staveb do vzduchu atd. Já bych se vůbec nedivil, pokud by se ukázalo, že se útočníci na WTC a Pentagon něco na ně nadívali. Světové kino a televize dnes ukazují hotové instrukce, jak se má vraždit, krást, znásilňovat a organizovat atentáty. Žádné řečičky psychologů mě nemohou přesvědčit, že agrese v médiích nemá vliv na agresi v životě. Dobré "mladé" literatury jsem si nevšiml. Možná, že jsou současní umělci neschopní a nebo považují všechno pěkné a moudré za rozebrané. Úpadek kultury a umění mě velice trápí... Andrzej Wajda a profesor Geremek mě pozvali na konferenci o tom, jak zachránit polskou kulturu, ale já jsem tam nejel, protože kulturu nelze zachránit žvaněním."

1 0
možnosti
Foto

Já bych ještě namátkou dodala pár svých oblíbených:

Fešák Hubert, Svatba jako řemen, Ecce homo Homolka, Světáci, Utrpení mladého Boháčka, Zabil jsem Einsteina, pánové!, Čtyři vraždy stačí, drahoušku, Slaměný klobouk, Noc na Karlštejně, Drahé tety a já, Léto s kovbojem, Marečku, podejte mi pero!, Kulový blesk, Postřižiny, Sestřičky, Vesničko má, středisková...

A za ty vážnější třeba:

Vyšší princip, Nebeští jezdci, Spalovač mrtvol, Flirt se slečnou Stříbrnou, Kladivo na čarodějnice, Už zase skáču přes kaluže, Petrolejové lampy, Holka na zabití, Osada havranů, Causa Králík, Zlatí úhoři, Pozor, vizita!, Pěsti ve tmě...

1 0
možnosti
JL

Je zajimave cist prispevky na tento clanek. Jako by socialismus byl jen od 68 roku. Co tak "Poslusne hlasim" (Svejk - Hrusinsky), "Cisaruv pekar a Pekaruv cisar" (Werich), "Trinacty revir" s Marvanem atd? Z ciziny "Utek v retezech" s Tony Curtis a Sidney Poitie, "Spartakus" s Tony Curtis a Kirk Douglas, "Cerny tulipan" s Alain Delon. "Hrbac" s Jean Marais nebo "Fanfan tulipan" s Gerard Philipe atd

To jsem vynechal dobu pred socialismem. To snad az priste.

1 1
možnosti
Foto

Socialismus měl pro tvorbu některých filmů inspirativní vliv, neb si tvůrci z něho mohli rafinovaně dělat legraci. Ovšem opatrně! Jinak šel film do trezoru. A pokud se tvůrcům podařil obelstít načálstvo tím, že vyzdvihli jeho ideovost, měli volné pole působnosti.

Jistý pád filmové tvorby má po r. 1990 na svědomí vstup neviditelné ruky trhu do oblasti umění. Přesto paradoxně vznikají díla, která jaksi nemají předpokládaný finanční úspěch. Divné. Asi jsou tam ve hře jiné mechanismy.

Co se týče Vaší kritiky zahraniční produkce, tak tady se pracka trhu uplatnila výborně. A zase - paradoxně nejlépe hodnocené (kvalitní) filmy kupodivu vesměs patří ke kasovním trhákům.

Ale i u těch "krváků" je oproti naší tvorbě jeden důležitý moment: kvalitní technické zpracování, kvalitní charizmatičtí herci a dramatický spád.

Umíte si představit, jak by si naši filmoví tvůrci poradili s tématem jako "Vykoupení z věznice Shawshank" nebo "Zelená míle" ? Uměl byste např. vybrat, kdo by se u nás zhostil hlavních rolí?

6 0
možnosti
KT

Karma!

Já například kvůli Vynálezu zkázy a Tajemství ocelového města volím jen zásadně komunisty, aby zachránili český film před úpadkem a uměleckou krizí

10 0
možnosti
AL

Ano, je opravdu potřeba společně, tak nějak po soudružsku dehonestovat autora za jeho názor? V žádném případě. A proč také? Proč se snažit druhým ublížit, jen proto, že mají jiný pohled na svět.

Nenechte se autore odradit nějakým infantilním názorem typu " Člověče, víte vy vůbec, co píšete?" apod.

Tradiční věrnost českých diváků domácí filmové tvorbě a obliba jen trochu starších i pamětnických filmů stále trvá a to je dobře.

Povedlo se vám to pane autore.

:-)R^

1 2
možnosti
DT

A některé ty filmy se po revoluci staly ještě oblíbenějšími. Třeba Na samotě u lesa, kam se po roce 89 konečně vrátily i vystříhané scény s Janem Třískou. Komunisté dokonce ani nechtěli, aby roli dědy Komárka hrál Josef Kemr. Prý byl silně věřící. Menzl si ho ale prosadil, protože uměl zacházet s kosou.

4 0
možnosti
  • Počet článků 370
  • Celková karma 7,21
  • Průměrná čtenost 339x
BOHATSTVÍ NEMÁ STROP, TAK JAKO BÍDA NEMÁ SVÉ DNO.