- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Slyšel jsem ten rozhovor T.Halíka a E.Taberyho. Halík hájí rozumnou věc - svobodu slova.
Svoboda končí tam, kde bere svobodu druhým lidem. Tam kde je uráží. Halík se dopouští chyby, že hájí částečně jen muslimy. Svoboda beztrestného šíření pornografie i urážek nejcennějších hodnot není svoboda. To je zvůle a rozvrat lidské společnosti. Nikdo nesmí v právní společnosti beztrestně urážet druhého. Nespravedlivým jednáním se provokuje boj za právo. Za právo by měli bojovat všichni lidé. Ne za svobodu šíření sprostoty a ponižování.
Já jsem si ten rozhovor taky nakonec pustila. Zrovna v tomto bodě by mne p. Halík až tak nevytočil, já bych asi odběratelem Charlie Hebdo nebyla. Spíš tak nějak podprahově vyciťuji, že pokud jde o urážku křesťanství, asi by mi p. Halík poradil nastavit druhou tvář, ale muslimy urážet, to je jiná. Já jsem ve svém níže uvedeném příspěvku vyjádřila svoji nechuť a nedůvěru v p. Halíka obecně, tak, jak ve mě postupně narůstala. Prostě mám pocit, že jsem nějak manipulována. Myslím, že autor blogu vyjádřil svůj názor nejen na základě zrovna tohoto rozhovoru.
Tak jsem asi pochopil slova pana Halíka úplně jinak... 1) odmítl násilí teroristů, 2) je proti zákonné regulaci svobody slova, 3) odmítl vynášet do nebes hrdinský francouzský plátek (zdůvodnění - sice svoboda slova, ale jejich karikatury hrubě a nekorektně uráží, a zdaleka nejde jen o muslimy). Prostě a jednoduše - Charlie Hegbo jsou oběti ale nejsou hrdinové!!! Souložící panenka Marie je myslím za hranicí vkusu... O to tu jde.
Zapomel jste na cerny humor, nejcasteji o Zidech a ten je pouze cesky, neslysela jsem v jinych jazycich ani zemich, presto nikdo nejde za tento "udajne nevinny" humor nikoho vrazdit a uz nejmene Zide.
Tak si myslím že je rozdíl mezi humorem, vtipy a běžnou karikaturou a plátkem Charlie Hegbo... Tady tolik kritizovaný Zelený Raoul (kterého mám rád, ale občas taky trochu ustřelí) je proti tomu slabý čajíček. Myslím že přesně o to p.Halíkovi šlo. Zdůraznit že Charlie H. jsou oběti, ale ne hrdinové.
Karma, držitel Tumpachovy ceny se mi spíš zdá jako živý držitel Darwinovy ceny. Teď to éro žvaní v TV. Ta samolibost z něj stříká na všechny strany.
Díky za jasné slovo. Ono je to s p.Halíkem zamotané. Po převratu si udělal jméno, protože byl blízko kardinála Tomáška. Nebyl v Pacem in terris, takže nezdiskreditován. Není sporu o tom, že umí mluvit. Vysokoškolská mládež v Praze plnila kostel, kde on sloužil mše. Četla jsem i nějakou jeho knihu. Jenže postupně jsem byla na rozpacích. Přičítala jsem to svému strnulému tradicionalismu. Někteří v rodině už dávno krčili rameny a nějak se jim nezdál. Zrovna nedávno jsme ho doma probírali s mladými a i oni už jsou nějak na pochybách. Takže se svým současným názorem bych doslovně opsala Váš článek, včetně názoru Vašeho pana faráře.
Nerada bych mu křivdila, protože do jeho mysli nevidím, ale protože by mne popouzel a já bych byla naštvaná, tak bych asi taky chodila jinam, protože přijít ještě nějak dožraná z kostela, to pak nemá cenu tam ani jít.
Halík v roce 1972 napsal knihu Křesťanství jako utopie“. Byl za ni oceněn Ústavem ateismu. Pro Vysokou školu SNB napsal knihu „Lidé a Konflikty“ kterou Halík „spoluautoroval“ u PhDr. Zbyňka Kuchyňky, CSc. V NDR v Postupimi byl na kurzu s názvem soicální neboli operativní psychologie, který pořádala Stasi. U nás na základě uvedeného kurzu získává atestaci z psychologie. Jeho minulost je podivná a je v celku zahalení mlhou.
nějak jsem nepostřehl-kdy pan Halík chtěl omezit svobodu slova
on pouze chce natahat k vam ty kteri uz to udelaji
Jsa bez víry, mohu ledacos. Mohu si vážit papeže Františka, mohu mít - a mám - přátele agnostiky, ateisty, katolíky, pravoslavné, mohu znát bibli a tolerovat i ty, co nechápu. Zajímavé je, že muslimy mezi přáteli nemám a oni se nepřátelí se mnou. Zvláštní je, že už to chápu.
A vás si za tenhle postoj vážím!
Neni co dodat. Hlavne za posledni vetu
víte, že jsem si nikdy nedokázal představit, že budu v opozici ke služebníkovi božímu? Paradox současnosti....
Pamatuji na Vas prvni clanek, kde na konci pisete o syrskych uprchlicich zijicich okolo Vas, v Kanade je jiz prvnich 1.043 (k vcerejsimu datumu) a ocekavame dalsi 10.000. Dluzno podotknout, ze "protukavani" jejich dokumentu a cinnosti v minulosti je dnes mnohem prisnejsi, nez jeste pred pul rokem. Cituji konec z Vaseho 1. clanku:
"Morální povinnost přijímat běžence by měla existovat. Ale mělo by se s nimi, jako s lidmi, dále pracovat. Ne, že to skončí jen u sociálních dávek a bydlení v ghettech. O politickém a osobním zviditelňování se ani nemluvě.
Asi to všechno dělá "ta výška", ale my z našeho kraje z islámu strach nemáme. My totiž nejsme ani v EU ani v NATO. My ještě pořád věříme."