- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak nám článek nějak zmizel, vidím dobře? Pročpak to?
ale pokud by to zachránilo byť jen jediný lidský život, stálo by to za to.
Zdroj: https://jakubbeznoska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=727665
Aneb nejnebezpečnější věta, kterou se někdo může ohánět.
Nevím, proč je řeč jen o seniorech. Jsem pro přísnější pravidla pro posuzování řidičských schopností, ale ať platí pro všechny, starší i mladší, sváteční řidiče, referenty i profesionály. Referenti i profíci stejně musí v krátkých intervalech chodit na pravidelné prohlídky, tak ať je tam vyšetřují. A ať i mladší kvůli tomu klidně přicházejí o řidičák a třeba i o zaměstnání, pokud náhodou nevyhoví. Je to zájmu bezpečnosti provozu.
V "jízdním" umění vynikají zejména kamioňáci, obzvláště na přejezdech.
Milý pane, jezdím jako lékař ZZS už 26 let a mohu Vás ujistit, že za tu dobu jsem byl jen u minima těžkých nehod, zaviněných starým řidičem. Zato nehod, při nichž zmírá nad ránem (typicky v pátek či sobotu - proč asi?) mladý řidič, či další spolujezdci, při vyletění z vozovky jsem viděl až příliš.
Přesně tak tomu je. Žil jsem ještě v Německu, když se zavedl ten řidičák - jak tomu tak říct - na podmínku, což znamená: uděláš si ho, ale první dva roky musíš sekat dobrotu jak Mirek Dušín, anebo!!
Ale houbeles. Senioři by měli dostat od státu příspěvek na autonomní auto. A ubylo by asi 7% dopravních nehod.
Myslím si, že by se úředníci a policie měla soustředit na bezdůvodné tvoření kolon a bránění v předjíždění jako nejčastější příčinu agrese a dopravních nehod.
Jestliže někdo (bez ohledu na věk) tolik nespěchá a je tolerantní, tak mu nebude dělat problém zajet ke krajnici,pokud se za ním vytvoří kolona třeba pěti aut a více. Pokud to někomu problém dělá, pak všechny řeči o nespěchání a toleranci beru jako irelevantní.
To samé platí o bránění v předjíždění, kdy pomalí řidiči velice rádi prodlužují rychlejším řidičům dobu a vzdálenost předjetí nedodržováním konstantní rychlosti, kterou jim ukládá silniční zákon. Jestliže jim dělá problém umožnit rychlejšímu řidiči "bezpečné předjetí" tím, že v okamžiku, kdy jsou předjížděni zrychlí, tak všechny řeči o nespěchání a toleranci beru jako irelevantní.
Musím vždy kroutit hlavou, když mne řidič riskantně předjede, a po několika stech metrech zaparkuje či zabočí do chalupy. Ono při českých vcelku minimálních vzdálenostech se toho času zběsilou jízdou zas tak neušetří. Navíc mám dojem, že např. ve Francii tak nervosní řidiče nepotkávám.
Jen to ne! Pak se řidiči senioři stanou cyklisty seniory a to je velmi často taky trága.
Ale upřímně - je to přeci tak individuální, že hození všech seniorů do jednoho pytle není nejlepší řešení.
Autor chce blogem provokovat a soudě podle diskuze se mu to i podařilo. Dnes jezdí téměř každý, přestože je, jako nakonec u všech činností, mezi námi i řada vyslovených řidičských antitalentů, mající řidičák jen díky tomu, že nezodpovědní úředníci zavřeli obě oči. Autor hodil všechny seniory do jednoho pytle. Napsat to samé o jednom etniku a kvůli některým, kteří občas něco šlohnou, chtít všechny preventivně zavřít, tak už tu blog nemá.
Co se týče mladých řidičů, tak by asi pomohlo, kdyby k ostatním domácím pracím, co potomek musí vykonávat, postupně přibývalo dělání rodině šoféra, místo toho aby se potomkovi řízení milostivě svěřovalo po hodinovém žmundrání.
Kondiční jízdy jsou drahé (Ať to počítám, jak to počítám, tak za ty peníze by bylo benzínu na třikrát delší jízdu - asi 320 km) a jenom se drandí sem a tam po městě.