- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No jo, ono ale nejde jen o to se k těm dějinám dostat, ale vykládat to pokud možno objektivně a bez nánosu ideologie. A obávám se, že dnešní školství je ideologií dost postižené.
cituji ze školského zákona: "pochopení a osvojení zásad a pravidel vycházejících z evropské integrace jako základu pro soužití v národním a mezinárodním měřítku"
Mě to připadá jako ideologické dogma. To fakt nejde žít bez integrace? Bez ohledu na to, jestli s integrací souhlasíte nebo ne by se mělo učit tak, aby si člověk sám udělal názor, jestli integraci podpoří nebo ne. Jestli bude souhlasit nebo ne.
No, bohužel.
Ale když už píšete o tom, že je DNEŠNÍ školství DOST postižené ideologií, proč nenapíšete, že je postiženo násobně méně než tomu bylo dříve?
Nejen mladi neznaji historii. Je az neuveritelne, jak nekteri "starsi' prepisuji historii a vymysleji nesmysly v tematech jako jsou priciny Mnichova, odsun Nemcu, uloha prezidenta Benese, hodnoceni Brexitu a Skutecnosti EU.
Tak to je spíš úmyslné zkreslování minulosti.
Mám zkušenost opačnou. Když v hospodě zaslechnu bavit se mládež o politice, a to i s historickým kontextem, překvapí mě, jak jsou v ní zběhlí. Předpokládám, že podobný obecný přehled mají i jinde. Samozřejmě to nelze tvrdit plošně, určité procento se zajímá, určité ne. Naproti tomu mnozí dospělí zastánci "zlatého socíku" a nadávači na ten zlodějský kapitalismus mají historické vnímání tak pokroucené, že i zde se můžete dočíst, že si na žádnou totalitu nepamatují, všichni se měli fajn a kdo nedělal blbosti mohl si jezdit do ciziny kam jen chtěl.
Tak já jsem měl od r.1952 výchovy v podstatě dvě - prorežimní ve škole, doma dost opak. Přiznám se, že nejvíc na mne zapůsobila beseda se Slovákem - Meresjev 2, který přišel o obě nohy a žil s protézami a ukázal nám je. Do smrti tak nějak chápu tíži Sovětů při likvidaci hitlerismu, i když... víte jak je to dnes s tím hodnocením. Jak více vzdělat dnešní teen- o r.68? Je to těžké.
Dnešní středoškoláci se narodili 30-35 let po osmašedesátém.
Já jsem se narodil 25 let po 2. světové válce a ve škole se tomu věnovalo víc než dost. Jenom filmy Borisek, malý seržant a Práče jsme se školou viděli každý minimálně třikrát. Přesto to byla pro nás dávná historie a kdybyste mezi lety 84-88 přišel mezi nás na SPŠ strojnickou s otázkami vztahujícími se k období 1935-45, nestačil byste se divit, jaké perly by z nás vypadávaly.
Chápu, že omladina v tomto věku má hlavu plnou úplně jiných starostí Ani mě toto téma ve škole moc nebavilo
Problém je jak a kdo sjednotí výklad a jak a kdo tyto osnovy schválí...
Každý ministr má spousty poradců, kteří mají poradce, ti mají také poradce...