Kolik vyděláváte každý den Googlu a Seznamu Vy? Předražená bedna s páčidlem!

Jaký má marketing vliv na cenu zboží prodávaného v online obchodech? V tomto článku vám nastíním, kolik stojí prodej jedné předražené bedny s páčidlem na mém eshopu.

Každý z nás dnes nakupuje zboží online. Jednoduše si zadáme do vyhledávače na google.cz anebo seznam.cz typ zboží, které hledáme (boty, hodinky, parfémy atd.) a ve výsledcích vyhledávání se nám zobrazí hned několik produktů a  reklam. Spousta lidí si myslí, že prodejce platí pouze, když dojde ke konverzi, což je v marketingové terminologii prodej produktu z reklamy na kterou návštěvník klikl.

Bohužel je to mylná domněnka a dost mě udivuje, kolik lidí si myslí, že na tom super Seznamu a Googlu, kde vše najdete zadarmo vydělávají drobné eshopy horentní částky a mají přemrštěné marže a výdělky.

V tomto článku vám nastíním, kolik dnes online prodej zboží stojí. Budu vycházet z vlastních zkušeností s jedním z mých eshopů, který prodává bedny s páčidlem. Produkt, který je hodně konkurenční a trh je jím zcela nasycen.

Něž se pustíme do samotných čísel, je třeba si uvědomit rozdíl mezi marží a čistým výdělkem. Marže je rozdíl prodejní a nákupní ceny před odečtením všech nákladů včetně daní. Jakmile odečteme všechny náklady a daně, zbyde nám profit neboli čistý výdělek.

Bedna s páčidlem je velice konkurenční slovo ve vyhledávání na Googlu a Seznamu a soutěží o něj hodně eshopů, které tyto produkty nabízí. Vyhledávače používají aukční systém, který určuje rank neboli pozici vaší reklamy ve vyhledávači. Kdo více zaplatí má lepší pozici. Pozici vaší reklamy určuje více faktorů, ale hlavním je právě zmíněná cena za proklik CPC neboli cost per click.

Kolik stojí jeden proklik na reklamu s klíčovým slovem "bedna s páčidlem"? Toto slovo se dnes pohybuje okolo 17 - 25kc za jeden proklik. Ne za prodej ale za to, že někdo navštíví váš web. Návštěvník nemusí vůbec nic koupit a ve většině případů nic nekoupí. Z mých zkušeností na reklamu musí být alespoň 20-25 prokliků, než přijde jedna konverze. Prodej vás stojí přibližně 400Kč. Takže na bedně pro gurmány, kterou prodáváme za 1950Kč dáme 1/5 z ceny za reklamu.

Kolik vyděláváte Googlu, Seznamu a Facebooku vy? Čím větší je konkurence, tím více jim vyděláte. Slova, která nemají komerční hodnotu nejsou drahá, ale takové životní pojištění stojí klidně 80Kč za jeden proklik viz obrázek dole, který ukazuje cenu za jeden proklik na seznamu.cz. Hledáte životní pojistku, kliknete na 10 různých webů označených popiskou reklama a vyděláte seznamu 800Kč. Nehledě na to, že zabrouzdáte ještě na Google a tam kliknete na dalších 10 odkazů a vyděláte 800Kč i Googlu. Ještě je třeba zdůraznit to, že Google ani Facebook neplatí v ČR skoro žádné daně. Ach ti nenažraní živnostníci ;)

sklik cena za pojisteni

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jakub Barvir | čtvrtek 19.5.2022 21:58 | karma článku: 11,91 | přečteno: 333x
  • Další články autora

Jakub Barvir

Online Obchodovani

13.2.2012 v 15:44 | Karma: 6,46