Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

marka40

1. 4. 2011 8:07
Souhlasím

R^.

0 0
možnosti
VD

všd

29. 3. 2008 23:38
Tento dopis byl odpočátku chybou

Já si netroufám být autoritou na toto téma, ale přesto se vyjádřím. Zaprvé, je třeba jasně říkat, že potrat není normální a v pohodě na straně jedné, ale ani důvodem k uvěznění, na straně druhé. David Macek napsal dopis jako výzvu k diskusi, a média se jej chytla jako výzvy k zákazu a trestnímu postihování, je druhá věc a vypovídá více o médiích, než o dopisu samotném. Každopádně jsem toho názoru, že David Macek neměl psát raději žádný dopis, a už vůbec ne dávat své úsilí do souvislosti s prezidentskou volbou.

Jsou i jiné oblasti, kde chybí křesťanský pohled, a kterým se KDU-ČSL věnuje méně, než je třeba. Pro mě je důležitá například oblast soužití s Vietnamci, o které píšu na david.blog.idnes.cz

Václav Š. David

MO KDU-ČSL Ml. Boleslav

0 0
možnosti
T

taurus357

25. 3. 2008 19:00
Řešení je jednoduché 4

Být spravedlivý?

Co to pro vás každého jednotlivě znamená? Jste poctiví? Tuto společnost potraty rozdělují, protože je to pře morálky. Jaký život vedou ti co chtějí potraty a jaký život vedou ti co potraty

odmítají? Chcete-li rozhodnout jestli potraty ano či ne pak

musíte přemýšlet o společnosti jako celku.

0 0
možnosti
C

Cody666

25. 3. 2008 19:39
Re: Řešení je jednoduché 4

potraty jsou problemem pouze krestanske (pseudo)moralky

ja v nich, neznblbnut nabozenskymi predstavani, zadny problem nevidim

0 0
možnosti
T

taurus357

25. 3. 2008 18:59
Řešení je jednoduché 3

Určitě je problém v ženách samotných a společnosti jako

takové. Ucta k životu, co to pro vas znamená? Být zodpovědný? 

0 0
možnosti
VT

marvinka

26. 3. 2008 19:09
Re: Řešení je jednoduché 3

A v mužích problém nevidíte? Ta zodpovědnost je u mužů také na místě. Pokud muž při zjištění, že je žena s ním těhotná, vezme nohy na ramena, pak má žena ve velmi těžké situaci a tatík si vesele a nezodpovědně zdrhne!:-/:-/

0 0
možnosti
T

taurus357

25. 3. 2008 18:59
Řešení je jednoduché 2

Ale když už počne je to závažná věc nejen pro její tělo

jako organismus ale i duši a svědomí. Jestli žena počne a neche počít tak pak

je to její nezodpovědnost a důsledek špatného jednání převádí na to druhé...

dítě i když se zatím vajíčko třeba jen rýhuje. 

0 0
možnosti
T

taurus357

25. 3. 2008 18:58
Řešení je jednoduché

Zlatá střední cesta jestli něco, co bude člověk,

rozmázneš v trubičce nebo ne? Myslím si, že zlatá třední cesta je celkem

jednoznačná a dalo by se řici jednoduchá: Žena má právo počít a nebo ne! Co na

tom kdo chce řešit?

0 0
možnosti
VT

marvinka

26. 3. 2008 19:13
Re: Řešení je jednoduché

A znásilnění? Či když praskne guma? Nebo nějaká zodpovědnost otce by také mohla být namístě. Žena i muž má mít přeci odpovědnost, pokud muž zdrhne od ženy, protože se ještě nechce "vázat", tak je on, který je zroj problémů. Vinu na tom nesou oba.

0 0
možnosti
PZD

Petr z Domažlic

25. 3. 2008 18:53
Trochu rozumu prosím

Nechápu proč do této diskuze dáváte náboženství nebo lidovce?

Otázka první a hlavní je: Je potrat vražda nebo není?

Nikdo mi nedokázal vysvětlit proč u nás to je po 12 týdnech vražda v Anglii dokonce až po 24 týdnech? Proč to není třeba 13.týden nebo 10.týden? Kterej chytrej to stanovil?

Co jsme to za lidi, malých narozených dětí v popelnicích nám líto je a těch nejmenší ne! Co to je za společnost, která nedokáže chránit ty nejmenší a nejslapší?

V dnešním světě přebytku jen koukáme jen na sebe a svoje pohodlí.

0 0
možnosti
C

Cody666

25. 3. 2008 19:41
Re: Trochu rozumu prosím

nabozenstvi se do toho taha proto, protoze prave z nabozenskych predstav vyplyva nazor, ze je potrat vrazdou

z racionalniho vedeckeho hlediska nezatizeneho nabozenskymi predstavami je ale jasne, ze se o vrazdu nejedna

0 0
možnosti
JP

Ginny

25. 3. 2008 18:10
Souhlas

Souhlasím s autorem. Zákazy v oblasti interrupcí by měly určitě nepříjemné následky v oblasti potratové turistiky, nelegálních potratů atd.

Interrupce není určitě žádná chvályhodná záležitost, ale jenom krajní řešení ve velmi těžké životní situaci. A tak by se k nim mělo přistupovat.

0 0
možnosti
JC

Jarcho

25. 3. 2008 17:53
To přece nesouvisí s náboženstvím ani se stranickostí.

Když jde žena na potrat, zabíjí tím jiného člověka. Nějakému otci tím zabíjí jeho dítě. Otec nemá šanci smrti svého dítěte zabránit. Ani dítě nemá žádnou šanci. Ani bezdětní lidé, kteří by to dítě chtěli, nemají žádnou šanci to dítě k adopci získat. Je to ryze sobecký, extrémně egocentrický zlý čin. Taková žena, která své dítě zabije, je nadále nedůvěryhodná jako matka (vždyť může zabít i jiné své děti, když už jedno zabila - nějaké zdůvodnění si už vždycky vymyslí) a je nedůvěryhodná jako partnerka (vždyť by mi mohla zabít mé dítě - raději se s ní nestýkat).

0 0
možnosti
JP

Ginny

25. 3. 2008 18:04
Re: To přece nesouvisí s náboženstvím ani se stranickostí.

Pane. Jako ženu mě děsí vaše věta "nějakému otci tím (žena) zabíjí jeho dítě."

Nelíbí se mi myšlenka, že je žena povinna donosit dítě za každých okolností, když už do ní muž zaseje svoje sémě.

To, že odnosit a porodit dítě není žádná legrace, tady zaznělo už mnohokrát.

Ale snad ještě horší je, že na ženu po narození dítěte padá zodpovědnost a starost. Pokud tedy otec selže. Pokud muž funguje jako otec, nemá přece žena důvod na potrat chodit!

I když, údajně největší množství interrupcí podstupují vdané ženy, které se, určitě po dohodě s manželem, rozhodnou pro toto řešení z čistě ekonomických důvodů. Vy tady potrat prezentujete jako rozhodnutí ženy. Ale řekla bych, že nejčastěji jde o konsensus obou partnerů, ať už jsou to manželé nebo ne.

0 0
možnosti
N

Narvik

25. 3. 2008 17:19
chlapče nešťastná, asi vás vyloučí ze strany !

to si říkáte katolík?  S tímhle byste v Polsku neuspěl, takhle tu teokracii nevybudujeme. Jednou jste ve straně, tak je lepší se mílit se stranou, než mít pravdu proti ní:-)

0 0
možnosti
M

metlos

25. 3. 2008 17:45
Re: chlapče nešťastná, asi vás vyloučí ze strany !

uz nejakou dobu se v cechach pouziva system jednotek SI.

Proto byste se mel se stranou kilometrovat, nikoliv milit. Mohl byste se take mylit, ale to uz necham na vas...

0 0
možnosti