- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nasledujice pisatelovu logiku doporucuji pro oziveni Prazskeho hradu na vsech nadvorich zridit placene parkoviste a pridat par tech stanku...
Je to tam samý úřad, banka, žebrák, sbírka na postižený děcka, městská policie a podobný. Člověk tam projde a je bez peněz
V Jablonci vydláždili staré Dolní náměstí (původně Nový trh) před starou radnicí, zrušili parkování a vybudovali malý betonový blok s tekoucím stroužkem vody dle návrhu studentky stř. školy, který se na velké prázdné ploše ztrácí... (z prostředků strukturálních fondů Evropské unie 75 %) V létě je tam výheň a žádný stín, takže se mu lidé vyhýbají. No hlavně že si to radní pochvalují....
V Řecku na Naxosu jsme viděli úžasná atletická hřiště zarostlá vysokou trávou vybudovaná z prostředků EU, na kterých léta nikdo nesportoval......V těsné blízkosti ale stoupal zástup lidí starou alejí ke kostelu....
Zažité zvyky a chování lidí prostě jen tak neznásilníš.... a pokud je cílem jen "vyčerpat" a ne řešit daný problém, tak to snad ani jinak dopadnout nemůže:-(
Cestoval jste někdy po civilizovaném světě? Kde jste zažil, aby do lidí najížděla auta, aby krásná historická náměstí byla degradována na parkoviště? I starosta NY M. Bloomberg vyhnal z části Broawaye kolony aut, které nahradila náměstíčka s lavičkami, na rozšířených chodnících se zabydlely kavárenské stolečky, dopravní zklidnění přivedlo na Broadway místo aut lidi. I mnohá světová města od Kodaně po Melbourne postupně vytvořila přívětivý městský prostor, kde se chodci a cyklisté cítí bezpečně. Kde rádi pobývají, kde se nemusí bát o život svých dětí, kde je neobtěžuje vysoká hladina hluku a škodlivých zplodin z výfuků. Kvalita života spočívá v tom, že se lidé mohou po městě důstojně a bez obav pohybovat, že mají dostatek prostoru, že to není jen život mezi auty. Drahé parkování v historických částech měst má smysl - nikdo tu nebude celodenně parkovat, auta nebudou zabírat prostor lidem a cyklistům. Jeďte se podívat do Č. Krumlova, tam se bez aut obešli a obchody nekrachují.
Na Žižkově na Koněvce fungovala prodejna elektronických součástek. Fungovala dobře a profitovala.
Magistrátní xindl učinil na Koněvce modrou zónu, prodejna začala skomírat.
Majitelé prodejny se sebrali a utekli před dobrem modrých zón na Prosek.
Prodejna začala zase fungovat.
Magistrátní xindl plánuje modré zóny na Praze 9 (tedy i na Proseku, pro mimopražské). Kam před jeho pravdou a láskou prchnout dál?
Hezké povídání o Rokycanech. Ale co v Plzni - o víkendu u náměstí parkování zdarma, vjezd zcela volný, přesto vylidněno, v nákupních centrech narváno - kdo je ten "zlej" teď, když auta tam můžou, a stejně tam není ani noha, oproti pracovním dnům?
Mno ono se těžko podniká když vám vrchnost dovolí zákazníky jen 2 dny v týdnu ....
Duvodem je tedy zjevne ne obtiznost zaparkovani, ale existence velkocenter za mesty. Zadnemu ceskemu drobnemu podnikateli ci zivnostniku by tak nemel vadit vynos, kterym se existence center ukoncuje a najezd bagru, ktere jej stvrdi. Nebo by byli modri svazaci, kteri se brali za zajmy nadstatnich zlocincu?
Lidé dnes nemají zájem ale hlavně čas někde korzovat. Z práce pro děti do školky, nakoupit, cestou něco zařídit například na úřadě, který bývá většinou někde v centru města a k tomu všemu slouží osobní automobil jako pomocník. Nic lepšího pro individuální dopravu v čase kdy to potřebuji, na místo kam potřebuji a to za každého počasí, v teple a pohodlí nebylo zatím vymyšleno! MHD plná "vágusů" ze kterých táhne chlast a lidí kteří neví co je to osobní hygiena kde navíc každý druhý kašle aniž by si dal ruku před pusu....to není řešení. Kolo...pro naprostou většinu lidí nepoužitelné jako dopravní prostředek a už vůbec ne celoročně. Chodit pěšky?? Ale jděte, ztrávíte půl dne jen chozením a to nemluvím o tahání tašek s nákupem v dešti nebo mrazu. Vzhledem ke vzdálenosti satelitních obytných čtvrtí od centra měst...nesmysl. Zůstává tedy jedině auto a to musí někde v centru také zaparkovat
Lidé neměli zájem jen tak, pro nic za nic korzovat nikdy. Jenom prostě na oněch náměstích bylo tržiště, kde potřebovali nakoupit potraviny, v domechj okolo byli řemeslníci, kousek dál byla třeba i továrna, odkud se vraceli z práce a zas kousek vedle dům, kde bydleli. Takže to nebylo nic jiného než cesta z práce, za nákupy a domů, trochu zpříjemněná posezením v hospůdce...
Jenže dneska ani jedno není ani v blízkosti center měst a oněch náměstí...
jste pane Jakle trefil dokonce i terč. Jen jste jaksi srozumitelně neuvedl přímou souvislost se svým hradním chlebodárcem. To víte, ti radní se chovají jen podle svého vzoru - jso politiky a z toho důvodu MUSÍ a také opilí mocí vědí, že ROZUMÍ všemu. Jistě si vzpomenete na Klausovy výroky vůči Kaplickému a tomu poplatné kroky jeho milce - jistého prcka s profesním zaměřením na drogy a Klausových pohrobků nejen v ODS. Ano, napsal jste to naprosto přesně, že to objednávají ty radnice. Architekti - někteří - dokáží leccos zhudlařit jako ve kterékoli jiné profesi, nicméně proti objednávce, dirigismu a zvůli radnic zmůžou asi totéž, co běžný občan