Jak zvednout čtenost deníků? Dvojnásobným formátem!

Je všeobecně známo, že čtenost novin stále a nezadržitelně klesá. A jak tomu zabránit? Určitě ne lepšími články, ale zdvojnásobením velikosti! Z toho by mě kleplo!

Všechno větší...Reprofoto: Autor

Zvláště když nemám tak dlouhé ruce... A když nepomůže ani obří formát, který je právě dnes u Blesku větší než legendární Rudé právo, tak se k tomu musí přidat i nějaká ta soutěž pro blbečky, ze které těží zase jen vydavatel, protože posíláte SMS na jeho linku. Viz dnešní Blesk:

Soutěž o stovky papiňáků > otázka: "Jak se jmenoval vynálezce tlakového hrnce, takzvaného papiňáku? Za a) Denis Papin, za b) Niels Bohr." Kdo to ví, ať pošle SMS za 15 Kč, a každý desátý ho vyhraje! Ale nikdo už se nikdy nedoví, které pořadí měla právě ta jeho esemeska... Fajn soutěž...

Blesk je dneska dvakrát tak větší. Ne na počty článků, ale rozdíl je pouze ve velikosti fotek a písma. Brejlovci žasnou, protože alespoň jeden den za rok vidí! A obsah? První XXL strana: Návnada a reklama. Druhá: Vlastní soutěž. Třetí: Dáda vaří v papiňáku, a reklama. Čtvrtá a půl páté: Dagmar slaví 60! Zbytek? Jehně se stalo poslem jara, Jak na daně (spolu s ČT1 - 17,55 hod.), a krátké zprávy z domova. Šestá: Krejčíř si to střihnul XXL (=svůj barák), Paroubek u Ratha v lochu řešili antikoncepci, a reklama. Sedmá patří Kauflandu celá, prostřední dvoustranu zabral Mountfield, tři čtvrtiny jedenácté Tesco, a polovinu deváté Lidl s víny.

Celá osmička patří psům: Haf, rozumíte mi?, a na druhé půlce devítky je foto božského Káji se všemi svými trofejemi. Desítka: Ty násilnické hovado! (=křičel Macura na Rychtáře), pravá Ornella přiletěla do Prahy, a H. Růžičková vyprávěla o mladém Troškovi. Čtrnáctka: Program, křížovka, sport. Předposlední: Jágrova Inna a nábytek Jena. A závěr? XXL rekordy ze světa (=prsa, zadek, vlasy, silikony)... A je finíto Za šestnáct!

No, moc se neculte, vážení čtenáři blogů. I náš mecenáš padá s tištěnými novinami dolů! Za posledních pět roků o skoro 100 000 výtisků, a meziročně o více než 7 %. V této kategorii ale suverénně vedou Blesk (-12,2 %), Deník (-10,1 %), a Sport (-10 %). Průměrný prodaný náklad všech deníků u nás se meziročně snížil o 9 procent...

A čím to asi je? Internetové deníky jsou přece jenom pružnější, i když ani ty nejsou zadarmo, viz připojení a reklamy. A dá se na nich hned reagovat (=diskuze). A zase na druhé straně - ten, kdo si jednou čichl k tiskařské "černi", tak ten už se papírových novin asi v životě nevzdá. A má stálou výhodu! Z papírů nikdy nevyleze žádný vir...

(Data: mediaguru.cz)

Autor: Ivo Přeček | pátek 22.3.2013 17:36 | karma článku: 13,79 | přečteno: 547x