- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč tomu tak je, to je otázkou. Možna pozůstatek z dob minulých, kdy bylo vzdělání něčím téměř nežádoucím (opravdové hodnoty se přece tvořily rukama), možná povědomí společnosti o nízkých nárocích na vzdělání samotných učitelů (donedávna mohli učit i středoškoláci). Také by se dalo polemizovat o kvalitě výuky (kvantita povýšena nad kvalitu) a porevoluční morálce, která učitele připravila o jakoukoli možnost obrany vůči mladistvým gaunerům (a usmrkanec ze zazobané rodiny je tak stavěn nad svého učitele). Hlavní problém bych ale asi viděl v tom, že společnost vidí často učitele jako lidi, kteří by se jinde neuživili a školu pouze jako prostředek k získání maturity nebo titulu, protože věci opravdu potřebné pro praktický život se musí stejně každý naučit sám.
ale zkušenosti, kterými prošli mé dvě děti během docházky na ZŠ, hovoří opačně.
Netvrdím, že všichni učitelé jsou dobří či všechny školy jsou dobré. Spíš mi šlo o to, jak se bezmyšlenkovitě některá klišé vydávají za fakta. I tato klišé jsou podle mého součástí celkové mozaiky, proč mnoho kvalitních absolventů pedagogických oborů jde radši jinam.
Další dobrý blog na toto téma. Pod vše bych se podepsala. Díky.
Červenec + srpen = 62 dnů = 9 týdnů (bez jednoho dne). Z toho týden před začátkem školního roku jsou plně vytíženi 8,5 hodiny denně. Další prázdniny kolem váno, pololetí a pod. Takže nám zbývá 8 týdnů volna.
Nemáte autore údaje o tom, kolik % kantorů se v době prázdnin účastní Vámi zmiňovaných kurzů a jak dlouho tyto kurzy trvají?