- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale tady je právě otázka zda toto naše školy opravdu člověka učí, a nebo ho od toho naopak odrazují. Zda se už v té škole může student zaměřit na to podstatné, vyfiltrovat ty podstatné informace,pochopit jejich problematiku, a třeba pak o nich, při zkoušce na odborné výši diskutovat s profesorem. Což by sice bylo ideální.
Já spíše vidím studenta,který má třeba na střední škole bratru 12-15 předmětů, v každém se musí pasivně našprtat určité kvantum látky, z nichž pak na pokyn učitele musí vybranou pasáž zpaměti odříkat. není zde mnoho místa,aby si sám určoval co je pro něj podstatné-podstatné je to co chce učitel právě odříkat.
Že tomu tak skutečně je ukázaly nedávné mezinárodní srovnávací testy v chápání přečteného textu.Ty nedokazují, že by snad naše děti byly hloupější,ale že to od nich škola nevyžaduje a neučí je to.
Je pak jasné,že náš současný způsob učení je jim v dospělosti na nic. Pokud bychom chtěli aby toto lidé po škole dokázali,museli bychom zcela změnit systém školství
A myslíte, že je to jen na škole a nebo také na iniciativě studenta, aby se učil, studoval mimo školu? kolik hodin věnuje svému studiu?