Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

petrph

25. 4. 2011 11:41
máte v mnohém pravdu

Ale nesvádějte to na internet.Není totiž pravda,že"mnoho informací uložených na Internetu je neúplných nebo již zastaralých".Problém je v tom, že naopak spousta informací na internetu je až příliš nových a ostře aktuálních a učebnice mají několik let až desetiletí zpoždění,a ani nejsou ochotny tyto nové informace a názory reflektovat.A že informace již ve své podstatě neúplné jsou.Dodnes nemáme skutečně důkazy o vzniku Země,života,vývoji druhů,pouze jeden výklad upřednostňujeme před jiným,náboženským.Proto jsou tyto informace v rámci školního oficiálního systému dostatečně zabaleny a uzavřeny.Toto prosím nechápejte jen jako boj mezi vědou a náboženstvím,ale celkově jako proces simplifikace školství.Je oficiální názor školy a ten je nutné se naučit a přijmout ho za svůj.Jenže,stejně se pak přednáší i výklad dějin, ekonomie,politiky,společnosti.

A když student vyjde ze školy,ocitne se na reálném internetu života.Kde je možné všechno a papouškování školních frází  mu obvykle moc nepomůže

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

25. 4. 2011 13:16
Re: máte v mnohém pravdu

Děkuji za názor, ale podle mého názoru, vážený pane se děti musí naučit informace vyhledávat, třídit, přijímat a nebo s nimi polemizovat. A než zasednou k počítači, měli by si tento fenomén ujasnit. Já mám za sebou dlouhá léta studia a stále pokračuji, protože si to má profese vyžaduje. A píši také odborné texty, ale rozhodně jako podklad používám vhodnou odbornou literaturu a ne primárně internet. A na obhajobu mého tvrzení Vám musím sdělit, že mnoho stránek. které by byly k použití a které někdo s nadšením zřídil, jsou neaktualizované a tudíž se internet jako primární informační zdroj vyřazuje pro potřeby studia sám. A to já velmi ostře kritizuji. pokr.

0 0
možnosti
JV

jafava

25. 4. 2011 8:18
Zkrácení a zintenzivnění vysokoškolského studia

bude vyžadovat podstatně vyšší sebekázeň, ale proč ne, alespoň se oddělí zrno od plev. Dnešní stav, kdy na vysokou školu jde v postatě každý mírně gramotný maturant, je dost tristní a degraduje vysokoškolské studium; bohužel, co se týká lehkého získání akademického titulu, profesionální politici jdou příkladem, viz. například Marek Benda, Michal Hašek, paní Řápková a mnoho jiných.

Dokud u nás bude řádit chorobná titulománie, bude velmi těžké prosadit reformy vedoucí k obnovení prestiže vysokoškolského vzdělání a vzdělávání vůbec.

Už přesně nevím, kdo byl ministrem školství v době zadávání projektu "státních maturit", ale to, že nikdo neměl chuť a odvahu ho dokončit a realizovat, svědčí o negativním přístupu ke vzdělávání mládeže samotným ministerstven školství. Pan Dobeš je první odvážný a dost tím ostatním politikům vadí.

A studenti žijí v přesvědčení, že do školy stačí občas zajít, trochu si zaprotestovat a zastávkovat, něco málo se občas i naučit a pak si dojít pro doklad vzdělání.

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

25. 4. 2011 9:59
Re: Zkrácení a zintenzivnění vysokoškolského studia

R^V

0 0
možnosti
PK

repanak

24. 4. 2011 22:41
Dobrý večer paní Novotná,

nezabývám se nějak do hloubky "Dobešovými reformami", i když on osobně mě jako rezortní guru nijak nenadchl. Snad jen pár poznámek:

- proč neokopírujeme ze světa vzdělávání to nejlepší tak jako Číňani rychle a výborně kopírují výrobky, technolologie. Nechápu třeba dobu již strávenou a náklady u státních maturit.

- po celou základku mě brzdila skutečnost, že tam bylo 40 dětí od jedniček po pětkaře, také se nějak teoretici brání specializaci od mala, aby si děcka zvykla na "průměrný" kolektiv

- samostudium bez dostatečné diskuze, kontaktů atd. není moc efektivní

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

24. 4. 2011 23:02
Re: Dobrý večer paní Novotná,

Mně se to kopírování nelíbí - myslím,. že máte dost slušných předpokladů, jak vrátit školství, podle těch správných kolejí po tom, co jsme kopírovali Rusy nebo Američany. Ať to pan Dobeš vyzkouší. Mně nějak nevadilo být v kolektivu dětí různé úrovně, učila jsem se, co bylo třeba a musím říci, že u nás v rodině bylo dost vzdělanců, takže mi připadalo docela normální se učit a mít dobrý prospěch bez ohledu na to, s kým chodím do školy. Nakonec, když člověk chodí do práce, tak taky pracuje ze všelijakými lidmi. Byť by to byli vzdělanci. To máte těžký, někde se člověk musí otrkat. ;-DV

0 0
možnosti

kdo chatuje nepracuje

24. 4. 2011 22:17
To jste mi připomněla,

jak jsem kdysi svoje pachole učila básničku, to mu bylo snad deset let, když asi po čtvrté furt nezabíral, zatímco já jsem už všech pět slok uměla nazpaměť (on ani jednu, pro ujasnění), naštvala jsem se, praštila jsem s knihou a oznámila mu, že nevím, jak se chce něco naučit, když si nic neumí zapamatovat. Je ve druháku na VŠ, s pamětí vcelku nemá problémy :-) JŠ

0 0
možnosti