- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stačí dodržovat školní řád. Jeho součástí je i soustava odměn a trestů, které se zjevně téměř vůbec nevyužívají. Sám jsem byl během školní docházky našich dětí svědkem opakovaně trapných vystoupení různých "paní učitelek" a "paní profesorek", které si nebyly schopny zjednat ve třídě pořádek. Místo toho prudily rodiče tím, že každou třídní schůzku naříkaly, jak je situace nezvladatelná. H o v n o nezvladatelná. Učitelky jen naříkaly, jak žáci zlobí, a když jsem se jich zeptal, kolik už z těch žáků dostalo třídní důtku, kolik z nich ředitelskou a kolik z nich je vyloučeno ze školy (nebo má alespoň návrh na vyloučení), tak bylo trapné ticho a koukaly jak telata. Když jsem se zeptal, kolika žáků ze třídy se to vlastně týká, tak jsem zjistil, že tak dvou tří největších grázlů, ke kterým se postupně přidávají další, když vidí jejich beztrestnost. Místo jejich exemplárního poterstání učitelka veřejně prezentovala svoji neschopnost, snad aby dala ostatním návod ke stejnému chování ostatním.
A samozřejmě, aby tím nasírala co nejvíc rodiče žáků, kterých se to netýkalo, což si paní pedagožka snad vůbec ve svém mozečku neráčila uvědomovat. Že má nějakou zodpovědnost, a že její konání - nekonání má nějaký další dopad.
.
Fuj a hrůza, když si na to vzpomenu. Tohle jsou věcio staré již nejméně deste patnáct let, kdy naše děcka chodila do školy. A myslím si, že je to dnes spíše horší než lepší. Současné ministerstvo školství vůbec nemusí nic nového vymýšlet. Stačí jen, aby konečně začalo od ředitelů škol tvrdě vyžadovat, aby se dodržoval školní řád, a aby tvrdě trestalo neschopné učitele. Tam je totiž příčina problému proč selhává škola. Jiná věc je, že někteří rodiče posílají do škol zcela nevjhodně vychovaná děcka, ale to by bylo na jinou diskusi. To tak totiž bylo odjakživa, a škola si s tím musela umět poradit. Bezbřehá demokracie je nesmysl, a to i ve školství. Přitom včas uplatňované exemplární tresty jsou mnohem lepší, než pozdější vylučování žáků ze škol.
tady vidíme opět nedůslednost a neschopnost této vláďy řešit jakékoliv problémy komplexně a ve spolupráci jednotlivých resortů.
Pan ministr Dobeš vidí že jsou problémy ve školách.A dosti velké problémy. Nejde o to, že by sem tam sem tam zlobilo,to bylo vždycky.Ale děti už nejen nevidí učitele jako autoritu,ale rovnou je napadají slovně i fyzicky, podobně formou šikany své spolužáky, na školách si distribuují drogy, vzrůstá nebezpečná kyberšikana, atd....Rychlé řešení nevidno. Pan Dobeš chce propouštět takové asociály ze škol, a samozřejmě panuje oprávněná obava co s nimi bude na ulici..(což se dá lehce odhadnout).
Řešení, při spolupráci několika resortů zase není tak složité. Úprava znění několik a paragrafů, důslednější práce policie ..a tihle exoti se z pasťaku dlouho nedostanou.A i pak je čekají dodatkové tresty ve vězení pro dospělé pro prokázané činy ublížení na zdraví, nošení drog,..atd....
Myslím si, že to není ukázkou neschopnosti jen této vlády. To je dlouhodobý proces, který začal už při feminizaci školství za komunistů. Ale nejhorší se v tomto ohledu vykonalo až po sametové revoluci, kdy všeobecná celonárodní pseudodemokracie (rozuměj cochcárna) přešla i do školství. A to dvojí cestou, jednak fatálním selháním řízení školství ze strany ministerstva, tj. přes čím dál více uvolněné vyžadování (či spíše nevyžadování) plnění povinností učitelů a škol, ale postupně také přes uvolněnou výchovu dětí v některých rodinách. A dnes sklízíme plody tohoto chlíva, který se zde toleruje už 20 let. Tak co se všichni až dnes tolik diví. Vždyť to každýho poctivýho rodiče dětí školou povinných muselo bít do očí už před 15 léty. Nemluvě ani o tom, že se děcka ve školách skoro nic pořádně neučí a přitom nosí domů pěkné známky. A to přeci taky každý rodič musí vidět, pokud tedy ovšem netrpí hluchotou a slepotou.