- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pěkné a podnětné zamyšlení. Mluvil jsem s jedním lékařem a potvrdil, že stejně jako učitelé, i lékaři jsou zaneprazdňováni zvyšujícím se přílivem administrativy. Něco je špatně. Co se týče tvorby pro děti, nemám přehled. Ale sem tam klonů na něco v televizi. Mám dojem, že přibývá akčnosti, křiku......a zdá se mi že na úkor poetiky. Vliv si netroufám odhadovat, ani podceňovat. Ty pohádky , které jsme znali ať už čtené nebo filmové, měly v sobě něco, co jsme jako děti ani nevěděly. Hlubší poselství,které bylo spíše pro dospělé a pro pozdější pochopení. Byla v nich i mystika, tajemství která byla nikoli jen pro ozvláštnění. Byly tam náznaky něčeho, co jsem začal chápat mnohem později. Byly tam moudré šifry.
Tradiční povzdech každé starší generace. Já si naopak myslím, že mladí lidé jsou báječní a dokáží velmi často prozřít skrze indoktrinační nános, který v nich zanechává školní docházka.
Každý se musí vyrovnat s tím, v čem žije. Ty tradice jsou sice třeba, protože stmelují lidi, ale život v realitě by děly děti zvládnout. A musí se umět rozhodnout o tom, co je pro ně prospěšné a co není.
hlavně by se měly učit samostatnému logickému myšlení-jen kvantum znalostí bez schopnosti hledat souvislosti je k ničemu-doufejme že nová generace se neztratí
Je fakt, že když člověk průběžně studuje, tak to kvantum znalostí zastará a musí se učit zase znovu, To fakt nemá smysl.
Paní Aghová, velmi dobrý článek. Já píši o velkém problému školství a snažím ae něco napravit. Ovšem. v cestě je tolik balastu, že náprava budě těžká. O tom je můj BLOG článek - Jak se vymetá komín. Veřejnost - rodiče dětí se o to vše zajímají, jenže jsou zavaleni scestnými informacemi, seriozní časopisy nemají o školství záje, píše se o kosmetice a receptech a bezduchých celebritách. Prosím, paní Aghová, můžete mi napsat, jaké máte zaměstnání? Info@skolauceni.cz Díky H. Daňková
Jsem právnička a doktorandka na filosofické škole v oboru starověk. Tedy věčný student, Před tím jsem vystudovala teologii. A proto se zabývám školstvím a doufám, že po dokoncení studia se k výuce dostanu. Mně to už rozčiluje dlouho. Někdy doučuji,nešťastníky, ale je to málo. Pořád myslím na to, co s tím školstvím udělat. Je mi těch dětí a jejich rodičů moc líto. I učitelů. .
Tak o té maturitě bych nic neříkal.
Pravda je taková že na žáky toho klademe strašný množství nauky která je v podstatě k ničemu.
Ano bez geometrie by nevznikaly chrámy a astronomické objevy. Jenže to vždy bylo jen pár lidí ne masy.
Pravda je taková že zatímco dříve byla maturita něco a žáci chodili i na výuční obory, dneska jde na maturu každej a jen absolutní propadák jde na učební obor. nebo takový který ví že má na to makat rukama ale ne hlavou.
Zatímco v 80tých letech byl podíl maturantů cca 40% ze všech středoškolských studentů tak dnes je to kolem 70%.
A to půjde poznat i u počtů propadlých u zkoušky.
Mně se ten maturitní systém nelíbí. Zbytečně se děti týrají. Měli by dostat otázky, které je donutí prostudovat látku z celého studia a odpovědět na ně ústně, a ne tam psát eseje, které neumí napsat. Pak se ukáže, jak si budou počínat dál.