Český bloger je mladá žena

Firmy Donath Business & Media a MR. Think vypustily na jaře sondu do české blogosféry. Zúčastnili se i blogeři iDNES.cz. Podívejte se, jaké výsledky nám nyní tyto firmy zaslaly. Kdo jsou čeští blogeři?

 

Typickým českým blogerem je mladá žena do 35 let, která se věnuje kosmetice, módě či vaření a chce se podělit o své zkušenosti. Ukázal to BLOGBAROMETER™, první komplexní on-line šetření mezi blogery v České republice realizované v rámci stejnojmenného mezinárodního projektu globální sítě komunikačních agentur IPREX. Průzkum, do kterého se v ČR zapojilo 394 respondentů, provedla ve dnech 22. dubna až 5. května 2014 agentura Donath Business & Media (DBM) ve spolupráci s poradenskou společností MR. Think.

„Zajímalo nás nejen, kdo jsou čeští blogeři a o čem píší, ale také jejich motivace od tvůrčí až po finanční, včetně pohledu na blogerskou etiku,“ vysvětluje záměry šetření Tomáš Jelínek, výkonný ředitel DBM a koordinátor průzkumu.

Český virtuální prostor ovládají blogerky ve věku 15-34 let. Blogující muži jsou v průměru starší, přičemž ani autoři nad 55 let nejsou výjimkou a jejich doménou jsou především politicko-společenská a technická témata. Celkově nejpopulárnějšími obory blogování jsou krása a kosmetika (28,3 %) a móda, styl a oblékání (22,8 %). Na třetí příčce se umístilo blogování o jídle, vaření, nápojích (19,6 %), na čtvrté pak cestování (19,3 %).

Většina respondentů (62,3 %) bloguje méně než pět let. Průzkumu se ale zúčastnilo i několik autorů, kteří začali publikovat před 18 nebo dokonce 20 lety, tedy v době, kdy vznikaly vůbec první blogy a zhruba 5 let před masovým nástupem blogování v celosvětovém měřítku. „Blogování má dnes velkého konkurenta v sociálních sítích, které přece jen vyžadují méně tvůrčího času i odpovědnosti. Aktivity mladší populace se tak přesouvají právě tam,“ domnívá se specialista na výzkum trhu Ivan Tomek z poradenské agentury MR. Think.

Téměř polovina respondentů (47,7 %) uvedla, že jim blogování přináší finanční a jiné výhody, nebo je v budoucnu plánuje. Jen 4,5 % je však charakterizovalo jako podstatné. Jejich nejčastější formou jsou vzorky produktů zdarma, pozvánky na různé akce a příjmy z reklamy. S  nabídkami spolupráce ze strany firem byla někdy kontaktována zhruba třetina blogerů (33,9 %). K vlastní propagaci blogeři používají především Facebook (57,0 %).

Za problém české blogosféry považuje většina respondentů nepřátelské projevy a vulgaritu diskutujících (58,8 %). Porušování autorských práv u textů a obrazových materiálů zmiňuje 36,2 % blogerů, nedostatečné ověřování zdrojů 27,2 %.

Autor: Blog Info | pátek 27.6.2014 10:41 | karma článku: 16,16 | přečteno: 1870x