- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
problémy s učiteli vyřeší až bezkontaktní výuka přes PC a dnes by pomohla i redukce povinných předmětů na ty podstatné, tedy snížení jak počtu povinných hodin, tak učitelů a tím i mzdových nákladů, a ty nepodstatné by si rodič pro své dítě platil zvlášť, pokud by měl zájem
Problém celého školství je daný jeho násilným charakterem. Tedy, že pod pohrůžkou násilí nutí lidi, aby nechávali své děti vzdělávat v jednotném systému, který organizuje, navrhuje a schvaluje pár desítek byrokratů. Jde opět o domýšlivost mocných, kteří si myslí, že pro svá rozhodnutí mají dostatek informací.
Jediná šance jak napravit neustále upadající vzdělávací systém, je kompletní odstátnění a zrušení povinné školní docházky.
Pro Matušky a spol. pár vět navíc:
Slyšeli jste někdy pojmy jako reforma výroby aut nebo reforma poskytování masáží? Asi nikdy. To proto, že soukromí výrobci a poskytovatelé služeb se – na rozdíl od státu – musí neustále snažit zlepšovat svoje nabízené služby. Nereformují. Kontinuálně zlepšují svoje produkty a ti, kteří jen trochu zaostávají a nesplňují přání svých zákazníků, záhy krachují. Tržní proces je vcelku prostý, obstát na něm už tak snadné není.
Oproti tomu stojí jako solný sloup sektor státní, v tomto případě školství. To vytrvává na místě, ačkoliv neustále slyšíme zkazky o tom, že je třeba reformovat. Jedni navrhují vyšší platy učitelů, další zlepšit kázeň, státní maturity, nestátní maturity a tak dále. V tak zaostalém systému, už možná reformovat skutečně třeba je, ale nikdo neví jak. Lépe řečeno snad každý si myslí, že ví jak, ale zlepšení současného stavu je stále v nedohlednu.
Proto školství potřebuje jedinou reformu: okamžitě celé zprivatizovat. Počínaje mateřskými školkami a konče univerzitami.
učitelé musí dostat přidáno a hned z několika důvodů..........potřebujeme dostat do škol učitele, kteří neutečou jinam kvůli nízkému platu........ale výška platu je i ve společnosti vnímána jako status jistého povolání..........a tedy pověst učitelství klesala s nízkým platem........což byl záměr všech předchozích vlád... jen si vzpomeňte na Buzkovou, která své děti či dítě nedala do české školy a to byla ministryně školství.......asi věděla proč..........
pokud se nepletu jsou skutečně státy, kde si učitelů velmi váží, v jednom takovém státě má učitel nárok na celý volný rok, po 6 nebo 7 letech práce.....jestliže polovinu toho roku stráví sebevzděláváním..............to je péče o učitele............