Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

medvěd brtník

8. 12. 2011 10:42
Několik poznámek ke školství - P.S.

V tv jsem viděla záběr na učitelku, která se svými cca 8letými dětmi probírá, proč stávkuje. To považuji za naprosté selhání té učitelky a měla by mít za to minimálně důtku. Jako rodič bych žádala aby učitelka, která nedokáze odlišit své pracovní povinnosti a zneužije jich ve svůj prospěch, ve škole skončila Je to stejné, jako kdyby lékař místo ošetření pacientovi vysvětloval, proč nepracuje. To je na kárné řízení ne-li na vyhazov.

3 0
možnosti
VN

naroznej

8. 12. 2011 10:49
Re: Několik poznámek ke školství - P.S.

To mě neuráží.

Mě spíše vadí na učitelích něco jiného. Dle mého názoru by to měli být poctiví ,čestní  a slušní lidé , chovající se dle základních etických pravidel. Dokážu překousnout učitelku ve džínách. Nedokážu však překousnout učitelku , která na jednu stranu chodí dobře oblíkaná, pečuje o svůj vzhled ,ale na druhou stranu je mezi dospělými známá jako organizátorka swingersparty na malém městě.

0 0
možnosti
JC

medvěd brtník

8. 12. 2011 10:36
Několik poznámek ke školství - pokračování

4. Učitel by měl dbát i o svůj vzhled. Neuražte se učitelé, ale často opravdu vypadáte jako tzv. socky. Podívejte se na sebe na nějaké kolektivní fotografii. Ředitel/ředitelka by měl chodit v obleku/kostýmu a učitelé by něměli nosit džíny, vytahané svetry apod. I vzhled pomáhá k autoritě. V radě zaměstnání by pracovník byl poslán domů, aby se převlékl, kdyby přišel oblečen jako většina učitelů a nikdo se ho neptá, zda na to má nebo ne. Už dnes mají učitelé zejména v krajích naprůměrný plat. Takže výmluva na peníze není na místě. Ostatně nejde jen o oblečení, ale také třeba o úpravu vlasů, vousů, obličeje atd.

5. Kdybych byla ministr školství, tak první opatření by bylo, aby na chodbách a dalších prostorách škol byla nainstalována opatření na snížení hluku. Hluk ve škole myslím škodí žákům, ale především poškozuje psychiku učitelů.

2 0
možnosti
H

hk136

8. 12. 2011 10:50
Re: Několik poznámek ke školství - pokračování

No, jeste stesti, ze nejste ministr skolstvi...

0 0
možnosti
JC

medvěd brtník

8. 12. 2011 10:31
Několik poznámek ke školství - pokračování

3. Učitel by měl být zralou osobností s jistými životními zkušenostmi. Absolvent PF, který se podobá svých žákům nemůže mít autoritu jako má člověk, který něco dokázal a něco umí a také prošel úspěšně některými etapami života (např. má již vlastní děti resp. založil rodinu). Z tohoto důvodu je lepší , když do školy nastoupí odborník, který prokazatelně něco umí a také to umí naučit, než absolvent, který po dvou letech znechuceně opouští školství. Vyhledávat schopné čtyřicátníky a padesátníky by měla mít za úkol speciální fakulta ped. škol a měla by jim připravit vhodné pedagogické doškolení. Posílelení zejména základních škol o takové praktiky by přispělo k lepší disciplině a také autoritě učitelů.

0 0
možnosti
VN

naroznej

8. 12. 2011 10:44
Re: Několik poznámek ke školství - pokračování

To si zrovna nemyslím. I absolvent PF s malou praxí může mít před žáky autoritu (byli to ti dva moji učitelé , viz můj minulý příspěvek) Na druhou stranu spolupracuji s jednou střední školou ,ze které nám chodí studenti na praxi a jejich padesátiletého mistra všichni běžně a zcela otevřeně posílají do řiti.

1 0
možnosti
JC

medvěd brtník

8. 12. 2011 10:27
Několik poznámek ke školství

1. Umět někoho něco naučit je talent svého druhu. Ostatně každý pamatuje učitele, který zaujal a uměl naučit a takového, kterému nepomohly ani 3 VŠ. Tento talent se na ped. fakultách nehledá ani neprokazuje. To je první chyba.

2. Učení je náročná psychická činnost a proto se domnívám, že učitel by měl mít expirační dobu  (jako třeba pracovníci u rentgenu) Po 15letech by měli alespoň na 3-5 let jít pracovat do jiného oboru. (Že to jde je důkazem toho, kolik vystudovaných PF pracují v jiných oborech.) Pak by učitelé zjistili, že jejich obor je sice náročný, ale má také jisté přednosti a mnozí by si jich dokázali i vážit. A také by to zabránilo "vyhoření" učitele/učitelky. Moje zkušenost je, že po 30 letech ve škole mnozí už umějí jen opakovat stokrát opakované.

1 0
možnosti
VN

naroznej

8. 12. 2011 10:40
Re: Několik poznámek ke školství

1.souhlas. Učili mě dva takoví učitelé , dnes oba působí jako ředitelé škol. Něco někoho naučit je dovednost , kterou  lze naučit .Ale chce to , aby ji učil ten , kdo ji ovládá a nikoliv ten , kdo na to má papír.

2. Práce u rentgenu je celoživotní záležitost. Kvalifikovaný laborant nemůže jinde ve zdravotnictví zastávat jinou kvalifikovanou práci. Těch psychicky náročných prací s rizikem vyhoření je celá řada , nejde pouze o učitelské povolání. Ale pouze učitelé to dokáží "řádně prezentovat" veřejnosti.

1 0
možnosti
VN

naroznej

8. 12. 2011 10:22
Dle mého názoru

je základním problémem státní správy v ČR fakt , že lidé nejsou odměňováni dle schopností a pracovitosti , ale dle počtu odpracovaných let.

Jako manažeru v soukromé firmě je mi ukradené , zda dotyčný člověk u mě pracuje rok nebo 20 let. Důležitější jsou hodnoty , které pro firmu vytváří.

1 0
možnosti
B

boubinek3

8. 12. 2011 9:11
Já to vidím tak,

že ten,kdo se dobrovolně odborově sdružuje a nechá se manipulovat Engely, Dobšíky apod., si nemůže vážit sám sebe.

2 0
možnosti
VN

naroznej

8. 12. 2011 10:19
Re: Já to vidím tak,

Nepaušalizujte. Kdyby Vám bylo 50 , pracoval jste za 12 brutto v podmínkách , kde by Vám bylo odpíráno třeba i vykonání základní lidské potřeby v pracovní době a neměl jste žádnou šanci změnit svého zaměstnavatele  třeba byste se ještě rád jednou odborově sdružoval.

0 0
možnosti
JK

barbudos

8. 12. 2011 8:12
Šetřit na školství je nejjednoduší.

. Je pravda, že u většiny učitelů s léty přibudou zkušenosti a tím i lépe učí. Ti opravdu dobří mohou narazit, když jim ředitel  nefandí. Pro klid ve sborovně je optimální, když mají všichni přibližně stejně. Dnes ředitelům nezbývá moc času na učení, či nové a náročné metody. Veřejnost nevidí jejich shánění peněz, hodnotí co a jak naučí. Mohou se lidsky cítit lepšími kolegy překonáni. Né každý dobrý učitel chce být ředitelem. V převážně ženských kolektivech pak své  hraje i podkuřování i ženský prvek. To vše může ovlivnit pohled ředitele. Proto je dobré kdy je část platu  dána délkou praxe. Pan ministr hraje vabank, začal s dobrými úmysly, kdy jako první si dovolil upozornit, že něco jako návrat k jednotným osnovám není cestou do pekla.  Dnes se asi dostává do vleku našeptávačů, kteří si pod vidinou zisku prosazují své reformy. Učil  jsem 40 let. Vojáci a policisté mají pro psychickou náročnost dřívější odchod do penze, učitelství je taky na hlavu, ale tuto výhodu nemají.

0 0
možnosti
JM

saho1

8. 12. 2011 9:34
Re: Šetřit na školství je nejjednoduší.

Na ten dřívější odchod do penze zapomeňte. To už neplatí u nikoho.

0 0
možnosti
B

basata

8. 12. 2011 0:50
Lepší bere...

Když je učitel neschopný,nepomůže mu ani vyšší plat.Starýho psa novým kouskům nenaučíš...

0 0
možnosti
S

s4o4l4i4m

8. 12. 2011 5:36
Re: Lepší bere...

..myslíte,že ten ,koho má soudruh ředitel v lásce,nedej bože má mimomanželský vztah s jinou soudružkou;-D.mravní bída společnosti je na každém kroku,DÁ MÉNĚ,I KDYŽ TŘEBA NACHODÍ DO HODIN A SEM TAM SE SOUDRUHEM SOULOŽÍ V ŘEDITELNĚ?;-D..Asi těžko.Případů bych tady mohl uvést více.ASi těžko Anežko.A vo tom to je;-O

0 0
možnosti
JV

johnymistr

7. 12. 2011 23:36
to se nám to bloguje

když to máme do důchodu za pár

0 0
možnosti
VV

vovov

7. 12. 2011 23:19
Přílišná kývalka ....

.... je ta paní autorka učitelka. Mohla by vědět, že hodnotit objektivně a spravedlivě učitele není vůbec jednoduché. Vždyť ředitel není a nemůže být s každým učitelem denně ve vyučovací hodině. A hodpitace? Nějaké dvě za školní rok. Někdo prostě umí zahrát před ředitelem divadlo, jiný, jinak velmi dobrý učitel má trému.

Paní učitelka si je  nějak příliš jistá tím, že ona je velmi dobrá učitelka, ne-li nejlepší. Ale co když ředitel či ředitelka ji bude hodnotit hůře než její kolegy a po mnoha letech praxe ji sníží plat? Co proti tomu udělá? Povede pořád ty řeči o tom, že ředitel jako manažer má absolutní právo rozhodovat a absolutní pravdu v hodnocení výkonu?

1 0
možnosti
KB

Kolokol

7. 12. 2011 23:45
Re: Přílišná kývalka ....

Váš názor přesně vystihuje to, co na stávce lidé kritizují. Prostě mít jistotu platu pomalu do důchodu s tím, že ředitel či kdokoliv jiný bude mít minimální možnost cokoliv ovlivnit. Mám pocit, že někteří učitelé mají představu, že ředitel má akorát rozepsat rozvrh a do ničeho jiného se neplést. Jaké objektivní a spravedlivé hodnocení? Nic takového neexistovalo, neexistuje a existovat nebude, snad u montážního pásu v úkolové mzdě. Já mám nějakého šéfa a ten mě nějak hodnotí. 60 procent platu mám pevnou, 40 pohyblivou, která fakticky záleží na rozhodnutí šéfa. Jsem celkem spokojený, ale za měsíc může na jeho místo přijít někdo jiný, který si třeba jen bude myslet, že se mu se mnou špatně spolupracuje a tečka. Takový je prostě život, který má velká část obyvatel.

1 0
možnosti
  • Počet článků 376
  • Celková karma 13,71
  • Průměrná čtenost 1897x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy