Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PN

avg1

21. 7. 2012 21:03
Já bych všechny učitele a učitelky vyházel.

0 0
možnosti
RH

odseriku

21. 7. 2012 20:57
jiný problém

...můj syn, letošní maturant, viděl problém v něčem ještě trošičku jiném.... hodně čte, má výborné vyjadřovací schopnosti, slovní zásobu... a v češtině i angličtině měl u slohů jeden problém..... slohy napsal a pak musel škrtat, škrtat, škrtat, aby se dostal do povoleného limitu slov.... Hlavně v angličtině, kdy měl dle zadání popsat podrobně byt, do něhož se přestěhoval, tento popis měl být navíc součástí dopisu (což znamená, že dopis musel mít patřičné náležitosti k němu patřící) a přitom limit (jestli si dobře pamatuju) kolem 150 slov.... Pak měl ten problém, že návaznost jednotlivých vět nebyla ideální...  Takže třeba i tak... Proč omezovat počet slov jsem, přiznám se, nepochopila.... Sama jsem slohy vždycky milovala, ráda se vyjadřuji, se synem často diskutujeme na libovolná témata, píše rád.... a tahle podmínka zadání mu docela ublížila...  Dodávám, že ústní češtinu měl na max. bodů, celkově češtinu za dva..

0 0
možnosti
SM

sammach

21. 7. 2012 21:37
Re: jiný problém

V češtině horní limit není

0 0
možnosti

Rozumná žena

21. 7. 2012 17:07
Paní kolegyně, nesouhlasím

Paní kolegyně, nemůžu souhlasit s vaším článkem. Vyplývá z něj, že pouze špatní a málo nadaní studenti měli problémy s letošní maturitou. Není to ale pravda, ba naopak, máme naprosto opačné zkušenosti. Na naší škole nenapsali slohovku z češtiny tři výborní studenti. Naštěstí dva z nich se úspěšně odvolali, u třetího bylo odvolání bohužel zamítnuto, podle názoru kolegů češtinářů nespravedlivě.

Nejsou to jediní studenti z naší školy, kteří se cítí poškozeni. Mnoho dalších plakalo a kroutilo nechápavě hlavou nad hodnocením své slohovky. Naštěstí jim toto hodnocení jen zhoršilo známku, přišli o jedničku z češtiny nebo, v horším případě, o vyznamenání.

Já a ostatní kolegové z našeho gymnázia máme pocit, že hodnocení maturitní písemky z češtiny nahrávalo naopak žákům průměrným a těm, kteří nějak vybočují, hodně znepříjemnilo život. Možná jsme měli smůlu na hodnotitele, nevím. Každopádně cítíme, že změny jsou nutné.

1 1
možnosti
VN

Amoniak II

21. 7. 2012 18:34
Re: Paní kolegyně, nesouhlasím

No a co zkusit pohled z druhé strany?

Asi to nebyli zas až tak výborní žáci, když nenapsali práci z češtiny na plný počet bodů, ne? Kdybyste tu písemku opravovala Vy, věděla byste,kdo to je, jaké měl ten žák známky v průběhu studia, ... Bylo by tohle objektivnější?

-

Systém by si nezasloužil změnu, ale návrat. V původním návrhu byli dva hodnotitelé a postup pro případy, kdy se neshodnou. Jenže to by bylo dražší a MŠMT také musí šetřit.

2 1
možnosti
JV

jafava

21. 7. 2012 16:18
Karma. Taky si myslím, že maturitu nemusí mít každý,

dobrý řemeslník se uživí i bez ní a vážnost a úctu zákazníků získává jinak než znalostí větného rozboru. Jenom by to chtělo se zamyslet, k čemu má vlastně maturita člověku v životě být.

Paní autorka velmi dobře vystihla situaci a její citace ze slohových výtvorů letošních maturantů jen dokreslují smutnou realitu našeho školství.

Politici se chtějí zalíbit davu a jsou schopni nechat odmaturovat i těžce mentálně retardovaného jedince. Proč ne, vždyť tupý dav je tak lehce manipulovatelný! A že každý v tom davu bude vlastnit své maturitní vysvědčení, jen přispěje ke všeobecné spokojenosti sebevědomých troubů.

Kdo bude chtít opravdové vzdělání pro své děti, bude je posílat jinam než do veřejných českých škol. Škoda, s pořádnou státní maturitou, patřičně obtížnou, aby opravdu potvrzovala jistou úroveň znalostí, mohla konečně být zvýšena úroveň vzdělání a vzdělávání v ČR.

1 1
možnosti
PH

petrph

23. 7. 2012 7:00
Re: Karma. Taky si myslím, že maturitu nemusí mít každý,

Jenže právě o tom se celý spor vede. Přeci nic nebrání tomu, aby si i i dobrý řemeslník udělal maturitu. Jestli si bude chtít získat úctu a vážnost zákazníků, tak proto že pro ně dokáže pracovat samostatně a podle svých znalostí si určí způsob práce, rozpočítá potřebný materiál, udělá kalkulaci,nakreslí si plány, atd... atd.. Nikoliv jen že nad sebou bude mít "mistra s maturitou", který mu bude muset říkat "udělej tohle, udělej to takhle, dojdi si pro tenhle materiál do skladu "..

Takže,klidně ať jsou maturity na odborných školách jiné a zkouší se v nich něco jiného".. A ať je nezkoušejí z nějakého větného rozboru nerajtují na správnosti úvahy ve slohu....

0 0
možnosti
R

robin01

21. 7. 2012 14:58
tento clanek obsahuje podobnou chybu tem, kritizuje

Pani ucitelka bud neumi jazyk nebo matematiku kdyz uvadi:" Letos u maturit propadla málem pětina studentů, přesně 21,2 procenta studentů,,,"

21,2 % je vic nez petina. A souhlasim, ze by to mel vedet kazdy uspesny maturant.

1 1
možnosti

Grimkin

21. 7. 2012 17:42
Re: tento clanek obsahuje podobnou chybu tem, kritizuje

8-o plus minus je to pětina...

0 0
možnosti
JH

děteněkam

21. 7. 2012 14:44
Fuj!

Pokud dokážete staré lidi nazývat přestárlými, ... (nechci být napomínán cenzorem).

0 0
možnosti
KJ

KamiKami

21. 7. 2012 13:18
Asi budu učit sama...

Až jednou budu mít děti, nechci je posílat do škol. Úroveň výuky je tak strašně nízká, je to neuvěřitelné. Děti se šetří co nejvíc, vše se jim odpouští. Když jsem chodila do první třídy, měli jsme výuku jeden den v týdnu do čtyř hodin. To teď nemají ani deváťáci snad. Hrozné

0 0
možnosti
JSS

strasil

21. 7. 2012 12:29
pokr.

Vím, že rozptyl úrovně vyjadřování je  u středoškoláků značný. U těch slabších je třeba rozpoznat jejich jiné přednosti. A proč? Proto, že mnozí pak v paxi jsou dobří - umí zvládat  život. Takže jsem vždy pro: Dát šanci !  Ale lajdákovi - lenochov,  až nakřivénému studentu  šance nepatří.

        Zdálo by se, že češtinář- kantor je pro další život okrajový- tedy v technických, biologických, lékařských oborech. Ale není tomu tak. Oceňujeme jednak určitou kultivovanost češtináře, který přenáší svůj vzor. A pak při studiu jazyků  je mluvnice i nakonec  vazba slov zcela zásadní.

       Zkrátka musí s držet určitá úroveň, ale  počítajíc i pedagogickou zdatnost češtináře.

       Jsem mimo jakékoliv posuzování úrovně, ale věřme, že  hodnotitelé z Cermatu byli patřičně soudní. Nicméně hodnocení dotyčného studenta opravdu náleží vučujícímu kantorovi !

0 0
možnosti
OU

21. 7. 2012 13:02
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
JSS

strasil

21. 7. 2012 12:28
vjemy a fakta vyjádřit slovy ve spojitostech

Paní Indrová,

         myslím si, že jsem to vyjádřil. I z některých odborných předmětů lze popisovat -analyzovat a to je přece o úvaze a dát do slohové souvislosti. Tzn., že i odborní učitelé by měli mírně k tomu nabádat a všímat si toho.

Nevím, jak se dneska učí na stř. škole český jazyk. Dříve to bylo ztěžejní na literaturu, jen málo na mluvnici a též na sloh. Beru za berné, že určitý obulus literatury má zvládnout průmyslovák i jiný obor. U gymnazistů se logicky úloha českého jazyka utvrzuje.

pokr.

0 0
možnosti
ZS

škovras

21. 7. 2012 21:56
Re: vjemy a fakta vyjádřit slovy ve spojitostech

Příště "stěžejní" a "obolus", interpunkci pomíjím. Fakt jste asi neměl tu mluvnici. ;-D. Nevím, co myslíte tím "dříve". Já pamatuji slovní a větný rozbor, literaturu i sloh. Samozřejmě byl rozdíl mezi středními školami. Dle vyjádření našeho profesora na psychologii, který učil i na střední ekonomické škole, my na gymplu jsme měli daleko větší znalosti, než tamní studenti. Oni zas měli odborné předměty. Rozdíl byl i mezi jednotlivými gymply. Pamatuji spolužačku, která si vybrala gympl ve vedlejším městě a raději dojížděla. Zdůvodnila to tím, že ten "náš" gympl je náročnější, že by ho nedodělala. Nezanedbatelný rozdíl byl a je v kantorech. Přesto, chyby uváděné v blogu autorky, bych očekával u slabšího žáka 6. třídy základní školy, ale nikoliv u maturanta.

0 0
možnosti
JH

bednarik62

21. 7. 2012 11:49
Opravdu

mládež nečte, ze 2/3 se učí jen na poslední chvíli, opisuje z taháků, chodí do šenku---- jelikož napodobují život moudrých a velmi bohatých filmových, televizních a počítačových hrdinů. A mají-li náhodou zázrakem oba rodiče, pak na ně nemají čas, a sami mizerně vychovaní, nemají většinou ani nic moc svým potomkům předat a naučit.

Otázka zní, zpřísnit, nebo uvolnit ?-- to je to, oč tu běží. Lenoši zvolní stejně a ta 1/3 má v hlavě rozsvíceno a ta si bude hledat i další hlubší znalosti--- těm patří budoucnost, nechte je klidně propadnout, na vysoké zaveďte jen jednu opravnou zkoušku. Těm, co neobstojí, nechť ministr.školství zajistí zkrácené učební obory,, řemeslníků je moc třeba !!

0 0
možnosti