- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějak si těmi hranicemi při přijímačkách nejsem jista. I výrazně inteligentní děti mohou se základkou bojovat a být úspěšní jen zčásti. Mám dceru, která si pobrala do vínku všemožná "dys" a základkou se protrápila a v rámci měřítek "typizovaných přijímaček" by z ní nejspíš byla (beztak spokojená a úspěšná) kadeřnice nebo tak něco. Nicméně studovala, na střední už bez potíží a na vysoké naprosto hladce. Dneska rozjíždí úplně nové aktivity, věřím, že potřebné a užitečné.
Tak co s tím?
Základním předpokladem smysluplnosti jednotných přijímacích zkoušek se dle výsledků státních maturit zdá být to, aby se v nich nijak neangažovalo ministerstvo školství.
Lidé, kteří maturovali na gymnasiu do roku 1979 (před reformou), mají vyšší, širší a hlubší vzdělání než mnozí dnešní vysokoškoláci.
A dnešní bakaláři jsou co do vzdělanosti a schopností hluboce po úrovní dřívějšího nástavbového studia na odborných středních školách pro gymnasisty, kteří se nedostali na VŠ.
Nechte si prosím ty bolševické lži, nejen ve škole se člověk učí.