- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tedy, na první přečtení je to jisté ...Vy jste neopisovala!!!!! Vyplodit takový literární skvost na téma podvody umíte jen vy. SPLÁCANINA PAR EXCELENCE . Studenti, politici, doktoři vše v jednom ,bez nápadu,diletantské, nečtivé...(Udělala jste si před psaním osnovu? Chtěla bych si ji přečíst- pro zasmání.)
s tím, že podvádět se nemá a plagiátorství je špatné. Jen mně při čtení Vašeho článku napadlo následující. Dodělávám si zrovna VŠ (no v mládí jsem měla jiné priority :-)) a téměř ve dvou třetinách předmětů se po nás chce semestrální práce na minimálně 15 a více stran normovaného textu jako podmínka získání zápočtu a možnosti vykonat následně zkušku. Ono to není až tak moc, ale když to za těch pět let (už jsem v posledním semestru) sečtu, tak jsem vyprodukovala neuvěřitelné množství prací a popsaných stran, které v lepším případě přečetl pan profesor, docent, no prostě vyučující a jinak skončí založené v archivu. A to jsem takový poctivý pitomec, který opravdu tvoří, čte, cituje a uvádí zdroje. Takže jsem se dostala do stavu, že tvorba jakékoliv takové práce mně naprosto irituje a přivádí do stavu zuřivosti. To z jednoho prostého důvodu, je to naprosto k ničemu a zbytečné, nemá to zpětnou vazbu ani smysl, je to prostě psaní pro nic.
Společnost založená na podvodu musí zákonitě zkrachovat. Bohužel naše společnost je založená na jednom velkém odvodu a to na literatuře. Nejde ani o to jestli babička Panklová skákala přes plot pro peříčko, ale spíš o dějiny národa českého, které někteří naši velikáni upravili k obrazu svému. Vykreslují nás jako mírumilovný národ, který nejspíš požádal původní obyvatelstvo, aby odtud pokud možno odešlo, z loupežníků máme národní hrdiny které oslavujeme a tak by se dalo pokračovat. Nejsem si ani jistý jestli Máchův Máj je doopravdy oslavou lásky. Nakonec písnička "Čí je Praha" rovněž neoslavuje Prahu, ale spíš zesměšňuje místní maloměšťáky. Bohužel učitelé (od dob Marie Terezie) nedělají nic jiného než znechucují studenty. Ať už jde o poezii, klasickou hudbu, nebo výtvarné umění, jak se do toho se** učitel, je to špatné. Díky našim školám velmi poklesl zájem o historii, především o světové války, okupaci 68, i o sametovou revoluci. Je to škoda. Ale vděčíme za to i Vám.
Tady je možná problém v tom, že děti podobným způsobem už skutečně nepracují. Tedy aby si v knihovně vytáhly pár zastaralých knih, přečetli si z nich několik set stránek a udělali výtah výtahu (protože stejně už většina těch knih má kompilační charakter). Dneska už je pro děti zdrojem aktuálních informací,ale i názorů internet.Čili jim ho nezakazovat,klidně ho dovolit i jako zdroj informací - ale ať si tedy odkazy uvedou jako zdroj do seznamu literatury.Kopírovat celou práci z internetu by skutečně neměli.Čemuž se dá zabránit 2 způsoby.jednak se to dá snadno odhalit,i jen pomocí Googlu (stačí zadat pár vět z práce),druhako zadávat témata co na internetu tolik nejsou(třeba něco regionálního,nebo si to musí dohledat.v terénu.
Jinak,ale máte pravdu,ryba se kazí od hlavy.a když(nejen)mládež vidí jak se vesele podvádí v celém státě?
Doporučení,zůstat u toho Opiš 100x větu a nikoliv- "Najdi na internetu 100 textů, kde se opakuje věta "-to je pro Google prkotina na pár vteřin
kdyby nikdy nepodváděl, a co ty bylo za učitele, kdyby s tímto nebojoval. I ten učitel kdysi opisoval.
Taky mne to napadlo.Už Jaroslav Žák ve svých knížkách konstatoval, že študent co opisuje z taháku, se už naučil dost tím, když si ho psal, takže ho skoro nepotřebuje.
Ale tady šlo o samostatné domácí práce. Čili je otázka, co se tím vlastně hodnotí a sleduje.Těžko študent vypotí svou hlavou víc než generace myslitelů před ním.Takže jestli si to opíše z nějaké knížky (dneska už stejně rovnou do počítače) nebo to zkopíruje z internetu,by zase neměl být tak velký rozdíl. Z internetu ctrl+c a ctrl+v, z knížky buď skenerem s OCRkou, nebo rovnou ctrl+c a ctrl+v,pokud je taková knížka dostupná v pdfce.
Možná se skutečně zamyslet a dát jim takové téma aby prostě opsat nešlo, a museli se nad ním zamyslet a vypracovat ho sami-nikoliv opsat od klasiků....