- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
říci nejde.
Moje jedna příbuzná - učitelka stále říká: To je hrůza, to je hrůza, blbečkům se musím věnovat stále, doučovat je, popohánět atd. a na talentované děti musím kašlat, protože čas věnuji blbcům, ze kterých stejně nikdy nic nebude. Ne všude jsou školy pro talentované děti.
Nechápu, proč musí někdo, kdo ve škole vyčuhuje, automaticky zlobit. Proč ho učitelka nenasměruje na něco, co může v té lavici dělat a nevyrušovat, když už to učivo zná. Na základní škole si pamatuji, že jsem při hodinách kreslil. Pokreslil jsem ohromnou spoustu pijáků různými kubistickými klikyháky. O hodně let později jakýsi dočista dospělý umělec navlas podobné čmáranice vystavoval v jakési prestižní galerii v Praze a bylo to tehdy "velké" umění. Na gymplu mě nakonec nechali v hodinách číst, bohužel mě nenechali číst nic jiného než příslušnou učebnici, jenom jiné kapitoly, než co se zrovna braly, ale stačilo to. No a na vysoké škole to nikoho nezajímalo, co student při přednáškách dělá.
Vidíte, Radime, právě jste vystihl, o čem článek je. Školství není připravené na chytré a rychlé děti. Navíc samostatná práce je sice dobré řešení, ale ne dlouhodobé, naopak by bylo pro dítě nejlepší přeřadit ho na školu, která po něm bude požadovat rozvoj jeho intelektu. Takových škol by bylo více, kdyby se rodiče nesnažili za každou cenu protlačit svoje děti do škol, které jsou pro ně příliš náročné. To přesně píše autorka článku, nechápu Vaši připomínku.
Vážení diskutující, svým příspěvkem jsem chtěla říct, že je-li na gymplu Andulka, nepatří tam ani Franta. Ani jeden neodpovídá průměru a jeden druhého brzdí. A škola má raději Andulky, protože s nimi nejsou problémy. Franty mám raději, ale kvůli Andulám na ně není čas.
Děkuji za reakce.
a kam teda ten chudák Franta patří?
Na základce se z dcery stávala sice inteligentní, ale zakřiknutá "puťka"
Syn zlobil po vzoru Vašeho Frantíka.
Na 8 letém gymnáziu se dcera přestala stydět a zároveň pohrdat "pomalejšími" spolužáky .Syn má konečně tolik podnětů, že nevyrušuje .Většina vyučujících je lidsky i profesně na výši, děti je mohou obdivovat a vážit si jich.
Podle mého názoru je veškeré umělé zadržování "nehodících" se žáků na ZŠ
hloupost, která neprospěje v konečném důsledku nikomu.
Není nevhodný žák, ale nevhodná škola. A škola může být nevhodná tím, že žáka nadměrně zatěžuje, nedostatečně motivuje nebo ho prostě nebaví (žák by se rád profiloval jiným směrem). To by měli posoudit jak rodiče, tak vyučující. Pokud se Vašim dětem ve škole dobře daří, gratuluji Vám a chci poznamenat, že tím pádem nemusí být nevhodná
realizujete i výklad učební látky, tak to částečně vysvětluje stav (a hlavně výsledky) našeho školství.
Franta by naopak na gymnáziu měl zůstat, protože jak já to vidím, tam byprávě měli takové talenty podporovat a Andulky doporučit k vyloučení zpět na ZŠ.Zpočátku jsem měla dojem, že mluvíte o kalsické základce, ani na ní to není dobře,ale je to běžnější jev i vzhledem k nevýběrovému složení populace třídy.Takže buď jsem nedovtipná a jen jesm vás nepochopila, nebo si myslím, že nemáte pravdu, alespoň co se týče modelového Franty.
... na ty jsme připraveni? NE, NEJSME !!! Ale oni si to vyřeší sami - DAJÍ SE NA POLITIKU !!!!
politika vždy a všude, že?
o deti by se meli starat predevsim rodice a ne vsechno hazet na skolu. pokud je dite chytre, musi ho vychovavat tak, aby si uvedomovalo, ze kazdemu neni dano a ze je potreba s tim vyjit. jinak vyssi IQ neni zadnou zarukou vzdelanosti a vlastne vubec niceho. je to jenom jakesi cislo, jak mozek dokaze reagovat na urcity typ logickych problemu.
ale ted uz k tem skolam - je to tragedie. zastarale osnovy, zastarale metody, nizka motivace a prvni kontakt s ditete s realitou, kdy sice vsichni vedi, ze je to spatne, ale reseni je v nedohlednu.
Máte pravdu, ovšem pokud vezmu fakt, že do školy se jde dítě něco naučit a je tam 30 hodin týdně, o výuku by se měli starat především učitelé. Ti si mají rozvrhnout látku, ti se mají věnovat všem žákům přiměřeně (i když je to někdy složité, vím).
Pokud se Franta nudí na gymnáziu, nudil se na základce ještě víc. Povinné IVP se dělají jen tak naoko, není čas se dětem věnovat, ani těm slabším, natož těm nadaným. V PPP asi v minulosti psycholožka uklidňovala rodiče, ať to vydrží do páté třídy, a pak rychle na gympl, tam mu dají zabrat a všechno bude v pohodě... Možná těch základek Franta vystřídal i víc a možná bude muset hledat i jiný gympl.
Naše školy nejsou připraveny na chytré děti,nejsou ale připraveny ani na hloupé ani na průměrné.Ideál našeho školství je žákyně podtrhávačka,s kašírovaným sešitem,lísavým pohledem směrem k paní učitelce a vyjukanými rodiči.Zpětná vazba,která dnes díky celoživotním kontaktům bývalých spolužáků a učitelů ze základky a hlavně existenci posudků a různých výročních hodnocení je možná,postaví do jedné lajny všechny ty premianty a medvědy,přeje průměrným a motivovaným.Naše škola neumí žáka motivovat.Známka je cílem pro celoživotní studenty a bohužel i budoucí učitele.Třináct let je člověk honěn aby měl co nejlepší známky,jedno jak toho dosáhne.Bojkotující jedinec se školometskému nesmyslu vysmekne už po devíti.Je hloupý nebo na něj naše základní škola není připravena?Holčička podtrhávačka z mého úvodu bude s největší pravděpodobností v budoucnu paní učitelka.