Diskuse

Zimolův test

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AB

[eT]

29. 8. 2009 13:45
Tohle téma se objevilo skoro hned po odstoupení komunistů.

Dnes téměř po 20 letech se to řeší znovu -  zřejmě tedy ten kůrovec z doby minulé ten les nesežral. Samozřejmě, nechat na pokoji - a opravdu nejsem zelený ekoterista, jen zastánce zdravého rozumu.

0 0
možnosti
IPIP

Ignác Pospíšil

26. 8. 2009 9:38
Stanovisko skutečných odborníků

Stanovisko skutečných odborníků:

http://plone.jcu.cz/Members/bumbova/aktualni-tema-vyjadreni-vedcu-k-situaci-v-narodnim-parku-sumava/

0 0
možnosti
M

mojmír

3. 9. 2009 18:10
Re: Stanovisko skutečných odborníků

Zabývám se péčí o chráněná území (mamagemetetem),  pracuji například také pro NP Podyjí, zabýval jsem se tím profesionálně v tehdejším České ústavu ochrany přírody, vzděláním jsu biolog a studoval jsem ekologii živočichů. Velice mne těší, že autor (pan Pospíšil) zcela přesně pochopil problematiku Šumavy. Pro mne je to důležité poznání. Vyplývaý z toho, že to není otázka vzdělání, ale intelegince, rozhledu a schonosti dobrat se pravdy bez povrchních odsudků a urážek. DěkujiR^

0 0
možnosti
IPIP

Ignác Pospíšil

26. 8. 2009 8:12
Jinak jsem zklamán

Musím říci, že jsem zklamán touto diskusí, která se probírá poměrně vedlejší otázkou zda kácet, či nekácet, ale zcela opomíjí hlavní motiv článku: že se Zimola chová jako gangster a zcela otevřeně ohlašuje svoji připravenost zneužít svých pravomocí. Stav nebezpečí nebyl vymyšlen proto, aby Zimola či jeho těžažští přátelé mohli kácet v NP bez ohledu na to, co si o tom myslí vedení parku.

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

25. 8. 2009 16:30
otázkou je

do jaké míry ponechat vývoj přírodě, a to zvláště v podmínkách, kdy je porost zcela nepřirozený, uměle vysazený člověkem za účelem těžby.

Zajímalo by mne, jak by se řešila situace, když blesk zapálí les. Hasit, či nehasit? Příroda si poradí, ne?

V USA se také z důvodů ochrany přírody v NP nehasilo (požáry jsou přirozenou součástí vývoje ekosystému). Když jim shořely 2/3 Yellowstone změnili názor.

Poz.. Nedělám si iluze o záměrech hejtmana, jen to nevidím tak černobíle.

0 0
možnosti
K

K-D

25. 8. 2009 18:24
Re: otázkou je

Lelen je také lesní zvíře - a přece se mu brání v přístupu třeba na Boubín. Nejde tedy o přírodu, ale o představy ekologistů.

0 0
možnosti
A

Albert.Pes

25. 8. 2009 15:23
Nejsem expert

Nejsem expert na lesnickou problematiku, jakým je očividně autor tohoto článku, čili následující názor berte s rezervou:

.

Na Šumavě není původní smíšený a smrkový porost, prakticky často spíše smrková monokultura (bavíme-li se o oblastech postižených kůrovcovou kalamitou). A to je problém. Není odolná vůči kůrovci. Nechají-li se uschlé stromy shnít a vyrůst na jejich místě nové, budeme za pár (desítek) let řešit znovu stejný problém. Odolné stromy zde prostřednictvím "přírodního výběru" vyrostou třeba za 400 let. Proto je možná lepší, když se skutečně napadené stromy vytěží a na jejich místě se budou pěstovat odolnější, pokud možno původní šumavské dřeviny. Pak je reálná naděje, že postižené části Šumavy budou co k čemu tak do 100 let.

.

Pane autore, mohl byste laikovi vysvětlit, co je na tom špatně? Díky! V

0 0
možnosti
IPIP

Ignác Pospíšil

25. 8. 2009 15:52
Re: Nejsem expert

Zásadním problém je, že a) samotná těžba poničí oblast mnohem víc, než by to kdy dokázal kůrovec, což minimálně vyváží přínos urchlení reintrodukce listnáčů, b) bude to darší porušení pravidel -  v minulosti už díky němu NP Šumava téměř přišel o mezinárodní uznání. Při dalším opakování by o ně přišel zcela určitě.

0 0
možnosti
K

K-D

25. 8. 2009 13:51
Tak tedy ještě jednou

Autore, jaké je Vaše vzdělání?

0 0
možnosti
IPIP

Ignác Pospíšil

25. 8. 2009 14:01
Re: Tak tedy ještě jednou

Na otázka a argumenty ad personam neodpovídám.

0 0
možnosti
KA

karel60

25. 8. 2009 11:46
Vojenské lesy.

Nejen, že autor nedával pozor ve škole, ale ani když o pandemii mluvili odborníci z lesnictví (nikoliv Šumavských lesů, pro které je to právě výnosný kšeft) a hejtman Zimola. Plně souhlasím, aby lesy zpět převzala Vojenská správa lesů. Dokud obhospodařovali Šumavu, záviděli nám jí i Bavoři a teď je to stejná pustina jako vrcholky Krušných hor (jenže tam za to z větší části mohly továrny v Drážďanech a okolí).

Doporučuji návštěvu Špičáku na Šumavě. :-/

0 0
možnosti
IPIP

Ignác Pospíšil

25. 8. 2009 12:30
Re: Vojenské lesy.

Na Šumavě žádná pustina není, toto vaše tvrzení je čistě účelová lež.

0 0
možnosti
KA

karel60

25. 8. 2009 11:43
Smazáno adminem.

Nejen, že autor nedával pozor ve škole, ale ani když o pandemii mluvili odborníci z lesnictví (nikoliv Šumavských lesů, pro které je to právě výnosný kšeft) a hejtman Zimola. Plně souhlasím, aby lesy zpět převzala Vojenská správa lesů. Dokud obhospodařovali Šumavu, záviděli nám jí i Bavoři a teď je to stejná pustina jako vrcholky Krušných hor (jenže tam za to z větší části mohly továrny v Drážďanech a okolí). * Tento příspěvek byl smazán. * 25.08.2009 09:55 * karel60

Obávám se, že jsem narozdíl od pana Zimoly pozor ve škole dával. Na Šumavě žádná pustina není.  * Tento příspěvek byl smazán. * 25.08.2009 09:57 * Ignác Pospíšil

Nebyla. Když vy jste chodil do školy.  * Tento příspěvek byl smazán. * 25.08.2009 10:08 * Radek0075

Není tam ani dnes.  * Tento příspěvek byl smazán. * 25.08.2009 10:21 * Ignác Pospíšil

Pak doporučuji návštěvu Špičáku na Šumavě. :-/

0 0
možnosti
VH

Stará kára

25. 8. 2009 10:29
Je zajímavé, jak tady všichni vědí

Proč to nenecháte na odbornících? Proč u nás musí o NP rozumovat Zeman i Klaus? Proč o nich má rozhodovat lokální politik?

0 0
možnosti
JD

pedr64

25. 8. 2009 10:32
Re: Je zajímavé, jak tady všichni vědí

jak už to tak v odborných kruzích bývá, co odborník, to jiný názor. takže na řešení se neshodnou nejen politici, ale ani ti odborníci.

0 0
možnosti
  • Počet článků 262
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1608x
Katolík, novinář a komentátor. Vydavatel a šéfredaktor časopisu Duše a hvězdy.