František Grunt na téma: "Můj život v marketingu"
Dobrý den pane doktore, jsem velice rád, že jste si na mě udělal čas. Jak jste strávil letošní léto? Dokázal jste si odpočinout od práce nebo jste byl neustále v pracovním procesu?
Já léto trávím z části pracovně i z části dovolenou, jako všichni ostatní. Byl jsem na dovolené 14 dní v červenci a trochu jsem během léta změnil pracovní režim. Nazval jsem to „letní modus“, kdy chodím do práce hodně brzy, přibližně na sedmou či půl osmou, a také se hodně brzy vracím, okolo 16. hodiny. Snažím se v tomto počasí trávit odpolední hodiny ideálně někde na koupališti.
To je zřejmě nejlepší řešení jak letošnímu vedru nejlépe utéci. Profesně se již 10 let věnujete marketingu, co Vás k němu přivedlo?
Vždy mě lákalo něco organizovat. Už na fakultě jsem organizoval nejrůznější akce jako studentské spolky, fakultní plesy a podobné záležitosti, se kterými souvisela i jejich propagace. Během mých 5-6 let na fakultě se ukázalo, že mi to docela jde. Nakonec jsem se i celkem shodou náhod ocitl v jedné společnosti, která mi umožnila v marketingu pracovat, což pro mě představovalo ideální spojení. Dá se tedy říci, že to byly zkušenosti z fakulty a organizováním s ní spojených akcí včetně touhy tyto akce prezentovat a prodávat, které mě k marketingu přivedly.
Takže šlo spíše o přirozené vyústění?
Přesně tak, šlo o přirozené vyústění. Já jsem studoval pedagogickou fakultu a nakonec jsem nikdy neučil. Naproti tomu v rámci fakulty jsem dostal tuto možnost něco organizovat a promovat, což mě nakonec dovedlo k pozici marketingového specialisty.
Nyní pracujete pro nadnárodní společnost ACTIVE 24 na pozici manažera marketingu, proč právě tato společnost?
Za celou svou kariéru jsem pracoval celkem ve 4 společnostech, přičemž během prvních 5 let jsem vystřídal 3 firmy. Poté se mi opět trochu shodou náhod podařilo nastoupit do Active24, kde mě práce skutečně baví, o čemž svědčí i to, že jsem tam již šestým rokem. V tu chvíli se tedy vhodně setkala nabídka s poptávkou, jak už to mimochodem má v marketingu být. Od té doby pracuji v Active24.
To je ideální stav. Co Vás na marketingu nejvíce baví?
Jeho dynamika. V tom smyslu, že na počátku stojí potřeba, ke které hledáte řešení či způsob jak ji uspokojit a dosáhnout cíle. Poté musíte vymyslet pomocí jakých nástrojů a zapojením jakých lidí toho dosáhnete. A pak už jen tvoříte. Je jedno, jestli jde o kampaň, nebo cokoliv jiného. Přesně tato dynamika a pestrost je to, co mě na marketingu baví. Pořád se něco děje, je to neustálý koloběh. Dá se říci, že je to velmi akční obor, a to mi určitě vyhovuje.
Co je podle Vás z hlediska marketingu nejdůležitější? Pokud tedy vůbec něco shledáváte jako nejdůležitější.
Myslím, že to jsou dvě věci. V první řadě musí být produkt nebo služba, kterou prodáváte, skutečně perfektní. A v druhé řadě je to vztah k zákazníkovi. Tyto dva faktory jsou podle mě alfou omegou jakékoliv firmy, ať už prodává auta či zájezdy na Kanárské ostrovy.
V České republice je ale právě vztah k zákazníkovi zatím častým kamenem úrazu, nemyslíte? I přesto, že dochází v poslední době ke zlepšení, máme se zřejmě stále co učit.
Zčásti máte pravdu, na tento nedokonalý zákaznický přístup sám často narážím, zejména v různých prodejnách a obchodech. S manželkou na to nahlížíme tak, že zde nepracují „prodavači“, ale spíše „podavači“. Je pravda, že může jít klidně o restaurace, klidně o obchod či call centrum velké firmy a stále je co zlepšovat. Proto říkám, že jde o alfu omegu tohoto oboru. Když koupíte produkt či službu, většinou potřebujete buď odborný servis nebo vyřídit reklamaci či dokoupit doplňky. Zde je hlavním úkolem firmy mít tyto záležitosti zajištěné tak, aby si zákazníka udržela, aby se k ní vracel a aby obnovoval služby.
Během Vaší kariéry jste uspěl s mnoha marketingovými projekty, mezi nimiž najdeme například projekt Hotel Selector. Za ten jste získal první místo v soutěži Internet Effectiveness Awards. Povězte mi prosím stručně o tomto projektu.
Tehdy šlo o velice zajímavý pilotní projekt, který jsme vypracovávali s jednou start-upovou firmou, která se snažila uspět ve vyhledávání na základě preferencí. Pracoval jsem tou dobou pro společnost provozující byznys-vyhledávač a většinu našich klientů tvořila ubytovací zařízení. Proto jsme usilovali o něco, čím bychom se ve vyhledávání odlišili od vyhledávačů jako Seznam nebo Google. Přesto, že jsme byli B2B vyhledávač, v tomto projektu jsme se chtěli zaměřit na širší masu, a tak jsme vymysleli Hotel Selector, který byl postavený na vyhledávání pomocí preferencí. Principem bylo, že zákazník nezadával přímý dotaz (například na hotel v Praze), ale manipuloval s řadou posuvníků, podle kterých určoval preference a nároky na to, co má hotel poskytovat. Zvolil například lokalitu Praha, poté požadavek na bazén a mezinárodní kuchyni, čemuž dal nejvíce preferencí. Poté zadal třeba parkování a cenovou relaci s nižší mírou preference. Systém Hotel Selector mu pak vybral nabídku přesně na míru podle zadaných kritérií. Projekt byl ve své době poměrně úspěšný, ale jelikož došlo v dané firmě později k vlastnickým změnám a ke změnám ve struktuře managementu, přistoupilo se nakonec k jeho uzavření a už v současné době bohužel nefunguje. Nicméně té firmě projekt velice pomohl. Ze start-upové pozice se začátky pomalu v garáži, se firma stala úspěšnou a nyní pracuje pro významné klienty a nadnárodní korporace, takže myslím, že jsme jim docela pomohli. (úsměv)
Máte také hodně koníčků, mezi nimi i sport. Jak často sportujete? Je možné skloubit sport a vrcholový management?
Já myslím, že určitě lze. Vždy je to jen o vůli. Přiznám se, že já osobně se v poslední době sportu už moc nevěnuji. Zlomilo se to v době, kdy se mi narodil první syn a veškerý čas se od té doby snažím věnovat jemu. Ale samozřejmě čím je starší, tím více ho do sportovních aktivit zapojujeme. Jezdí s námi například na kole nebo ho nosíme v brašně po horách. Rád bych, aby sportu bylo víc. Určitě to s kariérou skloubit lze.
Také se věnujete cestování a fotografování. Jaké místo na zemi byste doporučil navštívit a proč?
Rozhodně Azorské ostrovy. To je jedna z mála turisticky zatím nedotčených destinací a současně finančně i časově dostupná z Evropy. Jde o skupinu několika ostrovů, mezi kterými můžete cestovat lodí nebo létat letadlem a kromě letišť tam téměř nenajdete klasické známky turismu, jako gigantické hotely, resorty a podobně. Dokonce jsme zde nenašli jedinou fastfoodovou restauraci (naštěstí). Je to opravdu nedotčená civilizace, ne přímo uprostřed, ale hluboko ukrytá v Atlantickém oceánu, takže sem bych určitě doporučil všem vyrazit.
Pokud by Vás někdo požádal o radu, jak být úspěšný, co byste poradil?
V první řadě musíte mít určitý cíl, nějaký sen. A pokud máte cíl a sen, je třeba k němu postupně směřovat. Někdy to trvá déle, někdy ne, ale připraveným štěstí přeje. Všechno, čemu se v pracovním životě věnujete a jdete za tím, se nakonec většinou nějak šikovně poskládá a dobře to dopadne.
Takže zkrátka stačí jít za vlastním cílem?
Přesně tak.
Moc Vám děkuji, pane doktore, za Váš čas a přeji mnoho budoucích úspěchů!
Rádo se stalo.
Rozhovor s panem doktorem Františkem Gruntem vznikl za podpory MBA školy Business Institut EDU, které bych tímto rád poděkoval.
Ondřej Hykel
Jan Řežáb na téma: "Energeticky úsporné bydlení."

Ing. Jan Řežáb je již třináctým rokem majitelem a do roku 2013 byl také ředitelem developerské skupiny JRD. JRD se hned po svém založení stala průkopníkem energeticky úsporného a environmentálně šetrného bydlení.
Ondřej Hykel
Lukáš Pítra na téma: „SEO - jako budování mezilidské sítě"

Lukáš Pítra je specialistou na marketing ve vyhledávání (SEO, PPC). S devíti lety praxe v oboru působí poslední tři roky jako konzultant na volné noze. Má také zkušenosti jako in-house specialista a manažer agenturních týmů.
Ondřej Hykel
Tomáš Raška na téma: „Způsoby financování jako důležitý faktor úspěchu transakce"

Investiční a finanční skupina Natland se zaměřuje na investiční příležitosti na lokálním trhu. O strategii výběru jsem hovořil majoritním vlastníkem Natlandu a úspěšným podnikatelem Tomášem Raškou, MBA, LL.M.
Ondřej Hykel
Drahomíra Mandíková na téma: „Udržitelný byznys - odpověď na výzvy současného světa."

Drahomíra Mandíková je členka představenstva a nejvyššího vedení Plzeňského Prazdroje a ředitelka firemních vztahů a komunikace.
Ondřej Hykel
Zajímavá infografika o studiu MBA v ČR.

Vážení,následující infografika představuje procentuální statistiky, ze kterých si můžete sestavit profil studenta MBA. Porovnejte, nakolik se shodujete s „typickým studentem“ a zkuste si udělat základní představu o lidech, kteří MBA studují.Dozvíte se o procentuálním zastoupení studentů dle pohlaví, věku nebo profese a další zajímavé údaje.
Další články autora |
„Ty jsi bezva chlap, já ti dám zadarmo.“ Fotograf vzpomíná na hříšné devadesátky
Fotil sametovou revoluci i dusno pozdní normalizace. Teď Jaroslav Kučera vydává knihu Sex po...
Poslední týden na daňové přiznání za rok 2024 online. Jak na to?
Nejen podnikatelé, drobní živnostníci a osoby samostatně výdělečně činné musí podat daňové...
Po rychlé jízdě zemřel řidič v hořícím autě. Turek spekuluje o krvi na rukou médií
Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po...
Španělsko a Portugalsko paralyzoval blackout. Sánchez vyhlásil stav nouze
Celé pevninské Španělsko a Portugalsko v pondělí po poledni postihl rozsáhlý výpadek proudu....
Papež František zemřel. Bojoval s nemocemi, bylo mu 88 let
Papež František v pondělí ráno zemřel. „Drazí bratři a sestry, s hlubokým smutkem musím oznámit...
ANALÝZA: Sto dnů rodea s Trumpem. Američané chtěli revoluci, ne chaos
Premium Donaldu Trumpovi stačilo sto dnů v Bílém domě, aby ukázal, že ční nad svými prezidentskými...
Na STK každý rok? Šikana majitelů starších aut, kritizují v Česku návrh Bruselu
Premium Šílenství. Šikana. Nesmysl, který zaplatí ti nejchudší. Takové reakce znějí z odborné automobilové...
Jak se připravit na blackout? Nezapomeňte přenosné rádio a přepravku pro mazlíčka
Španělsko a Portugalsko v pondělních odpoledních hodinách paralyzoval masivní výpadek elektřiny....
Španělsko a Portugalsko paralyzoval blackout. Sánchez vyhlásil stav nouze
Celé pevninské Španělsko a Portugalsko v pondělí po poledni postihl rozsáhlý výpadek proudu....

Prodej bytu 4+kk, 96 m2 - Kutná Hora-Vnitřní Město
Nádražní, Kutná Hora - Kutná Hora-Vnitřní Město
3 800 000 Kč
- Počet článků 19
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 704x
Profil: LinkedIn