- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Princip: platíš i když nejezdíš je velmi spravedlivý a sociální."
Ten, kdo nejezdí, tak platí z toho důvodu, aby ostatní jezdili a on neměl zácpu všude na silnicích... Zrovna MHD je pěkně špatnej příklad:)
Pražská MHD má dnes dotace na 2/3 nákladů, dotace se hradí z daní Pražanů (ne každý cestující je Pražan), největší dotace má cestující jezdící na OC a k tomu má Praha dopravní projekty dotované celou republikou. Takže zde běží solidarita, kam se člověk podívá.
Plácnout do toho něco o spravedlivém placení jízdného je pěkná konina.
Tedy, texty u Hrocha, to je síla. Jen neužitečné cancání.
Co si ty dotace do MHD nastudovat? Okouknout princip solidarity a snahu o ekologii? Podívat se na složení Středočechů a Pražanů v Praze? Okouknout rozdělování státního rozpočtu na hlavu, kdy Pražan získává řádný balík na fungování centra státu? Podívat se jak dnes Praha dotuje MHD? A pak teprve začít žvanit...
V reálné ekonomice - ať je socialistická, kapitalistická se bez určité porce přerozdělování neobejdete. Nesmí to být ale demotivační. Zakládá to už tvorba zdrojů, kde se tvoří zisk a odvody. Už v minulosti byl kalkulovaný zisk na úrovni podniku, kdežto výrobní závody pracovaly s náklady. Takže odváděly se desetimiliony v okrese Děčín a v ostatních krajích nic, i když tam pracovala většina pracovníků.
Za pět let má být minimální mzda mnohem vyšší, než většina důchodů!!!
Malý omyl. Minimální mzda bude 2x vyšší. Ovšem tím nutně budou 2x vyšší všechny mzdy. Inflace proto bude téměř 100%. Pokud zůstane současný systém valorizace (a ten by určitě zůstat měl), budou dvakrát vyšší i důchody. Výsledek? Vlk (zadek levicových předáků ve vládních křeslech a poslaneckých lavicích) se nažral a koza (reálné příjmy všech) zůstane jaká byla.