- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Naprosto souhlasím, lépe bych to nevyjádřila. Díky!!! Jarka S.
...že můj názor na troškovy veledíla sdílí i někdo jiný...
Karma za jednoznačný postoj.
Troškoviny jsou bahnem a možná i hůř. Jediná pohádka natočená v posledních 15 letech, která mě nadchla je Anděl páně. To byl jediný záblesk světla v téhle x let trvající tmě.
"Ať už jsou důvody jakékoli, mělo by být konečně naplno řečeno, že Zdeněk Troška není zachránce, ale naopak prznitel české pohádky. Ostatně, člověk, který dělá pohádkám pokračování, protože měly komerční úspěch, nemůže být jinak než na hlavu padlý. Smysl pohádkového žánru je přece v tom, že příběh musí mít definitivní konec a nesmí za žádnou cenu pokračovat, protože štěstí konce spočívá právě v jeho definitivnosti. Kdo tohle pravidlo poruší, je svatokrádežník a mamonář. Vždyť i Walt Disney, obchodník každým coulem, nechal Sněhurku a prince po svatbě na pokoji!"
Výše uvedená citace pochází z portrétu Zdeňka Trošky, sepsaného Kamilem Filou. Jsem rád že je nás více, co se s panem Filou shodneme. :)
Omlouvám se za ty linky, formátování textu je tam příšerné, ale jinde jsem to už bohužel nenašel:
http://zena.centrum.cz/clanek.phtml?old_url=zena/atlas/2004/1/22/clanky/zdenek-troska-cast-prvni/
http://zena.centrum.cz/clanek.phtml?old_url=zena/atlas/2004/1/23/clanky/zdenek-troska-cast-druha/
Perfektní a vyčerpávající rozbor, teď jsem to dočetl, díky za odkazy
Při štědrovečerních premiérách u nich pravidelně usínám, což se mi nikdy nestane, je-li na programu nějaká z klasických českých filmových pohádek.
vzpomínám na pitomou pohádku s Luciperem.
Takže to ještě nejspíš šlo z naších daní a poplatků.
A znam to, ani se na to clovek nemusi divat, aby vedel, jak to bude trapne. A kdyz se nahodou podiva, zjisti, ze mel pravdu a ze je to vlastne jeste trapnejsi, nez cekal. Troskovy pohadky jsou potrat. Ceska filmova tvorba jde vseobecne do kytek, z Troskovin nikdy nebude klasika. Driv mely pohadky kouzlo, dobre kostymy, dobry pribeh. Dnes je to jen a jen trapne. Pritom pohadky je jeden zanr, kde Cesi meli opravdu uspech. Priznejme si, sitcom ani akcni film neni nase parketa. Ale proc nekdo pustil Trosku k filmu je pro me stejna zahada jako proc nekdo pustil Babicu do kuchyne.
Ale dik za varovani, byt varovan znamena byt pripraven.
S tím Babicou je to myslím velmi výstižný příměr. Je mi to záhada, proč v podstatě zkušený filmař, ať už si o konkrétní tvorbě myslíme cokoli, není schopen respektovat ani základní pravidla, využít plodné motivy... Možná je to tím, že je prostě laťka nízko, a když jde jen o prachy, byla by zbytečná námaha snažit se odvést navíc i dobrou práci. Přitom zrovna ten Spravedlivý Bohumil, to je námět k nezaplacení. Nevyužitý. Pak asi hraje roli i režisérova osobnost a její proměny, možná se mu pištění a pitvoření v hezkých šatečkách opravdu zdá jako to nejlepší...
ale jeho práce je stále veledílem proti americkým akčním filmům, proto mu držím palce.
Proč pořád akční filmy? Ty amíkům jdou. Co neumí, to jsou hrané pohádky. Pohádky mají jenom kreslené nebo animované a taky se tam postavy pitvoří (třeba Shrek nebo Doba ledová). Pokud něco natočí s herci, tak je to spíš fantasy než klasická pohádka.
Parádní! A co by to bylo za Troškovu pohádku, kdyby tam chyběl dementní čert. Senilní král a hrabě s německym přízvukem se tentokrát nekonal?
Pohádky nemusím celkově, líbí se mi Tři oříšky pro Popelku, S čerty nejsou žerty a pár takových podobných. Pohádky, co se točí dnes, jsou hrozné všechny, tak proč lynčovat jen Trošku. Daleko horší hrůzy vysílají na ČT1 po obědě (nebo aspoň vysílali) - naprosto nekoukatelné kraviny. Např. vím, že malým dětem co znám, se moc líbila Princezna ze mlejna - právě kvůli ušišlanému čertovi a právě kvůli tomu, že tam pořád někdo někam utíká a pitvoří se. Ale ať je to jak chce, za Slunce seno... je u mě borec.
Docela chápu, že třeba batolatům se v pohádkách nejvíc líbí, když se "něco děje" - tzn. hodně se tam běhá a lidi měněj hlasy. Pro trnhle účel mi ale připadají vhodnější kreslené pohádky, když už je třeba mu něco pouštět. Předškolnímu a školnímu dítěti bych Trošku nepustila, protože na těch jeho pohádkách není prostě pěknýho nic - ani příběh, ani postavy, dokonce ani kostýmy a hudba. A jazyk, jaký používají postavy, to je teprve peklo. Neni to ani spisovně, ani nespisově, ani nářečím, je to prostě dialekt češtiny, jehož pravidla zná jenom Troška.