Děkujeme za pochopení.
Cynyc_
Frustráti
Celé houfy chudáků si tu stěžují, jak trpěli, když museli chodit do třídy se spolužáky, kteří věděli méně než oni, a v podtextu naznačují, že když je někdo tak inteligentní jako oni, tak mezi obyčejným plebsem prostě nemůže vydržet. To je omlouvání socializační neschopnosti. Většina vysoce inteligentních žáků nemá s tím, že převyšuje okolí, vůbec žádný problém.
Judita2
Re: Frustráti
vy jste to celé tady, celou diskusi asi špatně pochopil - p. Cynyc - samozřejmě že inteligentní žáci nemají problém s tím, že převyšují okolí svou inteligencí, naopak jsou stále ti lepší, ale určitě se nudí a nerozvíjejí.
Antonín, topič
Někdy si říkám,
dostat se naši politici do USA, tak Harvard do roka zavřou.
Astaroth
Re: Někdy si říkám,
Zadna skoda, je to lihen zvanilu a parazitu, zejmena aby prezil MIT.
Antonín, topič
Vzpomínám si
na neskutečné utrpení, když byla hodina čtení, a já tam musel sedět a čumět z okna, protože holt jsem uměl číst ještě před ZŠ. Otáčet stránky mimo pokyn úči bylo zapovězeno, zato bylo přísně trestáno, pokud jsem nevěděl, kde spolužák skončil. Sledovat - aniž bych se chtěl nějak vysmívat - koktání spolužáků slabiku od slabiky bylo strašlivé.
To sice víceletá gymnázia neřeší, ale segregace od páté třídy mi pomohla vyhnout se koktání spolužáků v matematice a přírodních vědách. Čas, ušetřený nepřítomností těch, kterým to z libovolného důvodu tak dobře nešlo, bylo pak možné využít mnohem efektivněji.
Leinad
Nemám rád segregaci
Já bych raději viděl kreditní či jiné systémy, na školách, kde by studovali "chytří i hloupí."
Zajímá tě předmět xxx => Choď na semináře, plň úkoly, případně se přihlaš i do olimpiády.
Nebaví tě studovat vůbec => tak choď jenom na povinné minimum, třeba to dokončíš.
Klara L
Re: Já naopak
po svých zkušenostech nejprve z prvních ročníků své "spádové" základní škola - tj. té, kam šli všichni, kdo bydleli v daném okolí - a následně jazykové základní školy, kam jsem přestoupila a kam bylo třeba udělat přijímací zkoušky, musím jednoznačně říci, že čím dříve bude moci moje dítě přestoupit na nějaký typ "výběrové" školy (a tím myslím s přijímačkami, aby se tam nedostal každý blbec - nemám na mysli "výběrovost" ve smyslu mnohatisícového školného), tím lépe. Souhlasím naprosto s článkem. Pokud na to dítě bude mít, chci mu ten luxus "segregace" od propadlíků, grázlíků a šikany dopřát.
šelma6005
Proč vám vadí jednotní maturity?
Hrubě se mi nelíbí jak se p. Hřebíček navazuje do jednotních státních maturit. Ty maturity prokazatelně ztrácejí svou cenu od r. 1995. Je jenom správné, když je možné srovnat úroveň všech maturantů posouzením známek bez obav jestli ti maturanti nebyli zkoušeny nějako jen z učiva ZŠ. To se týká zejména přírodních věd. Ti, kteří nemají na náročnější zkoušku, mohou udělat tu základní úroveň aby tedy alespoň zmaturovali. Na vysvědčení pak bude uvedeno, že student maturoval na základní úrovni. Ale je nemyslitelné dále, aby třeba čtyřkář byl na úrovni dvojkáře, či trojkář na úrovni jednotkáře na náročnější škole. Tohleto vidění nemá s bolševizmem nic společného, pane Hřebíčku!
Před několika málo týdny jsem četl o tom, že naše mládež silně zaostává zejména v matice a fyzice za svými rovesníky v jiných evropských krajinách. A ještě je nutno podotknout, že státní maturity jsou jednotné v naprosté většině vyspělých evropských krajin. V tomhle ODS velmi ublížila školství, když je zrušila!
Leinad
Re: Proč vám vadí jednotní maturity?
ODS nemohla stání maturity v ČR zrušit, nikdy totiž nebyly. Za vlády ODS mohl tak maximálně dojít ke změně pozornosti přísedících u zkoušek a jejich snahy o "soupeření," Jednotná zkouška s prokazatelným srovnáním (=abcd test pro všchny stejný nebo sloh/ústní zkouška podle jasně dané tabulky) nebyla.
Současný paskvil (abcd test bez využití IT, rozvoz zadání autem a následný svoz a hodnocení scannerem jenom na ministersvtu) je druhý extrém, ale jednostnost hodnocení nebyla takto garantována.
janacz
Víceletá gymnazia
byla před válkou běžná. Sama jsem byla svědkem jak je komunisti zrušili a my jsme šli do "jednotné školy" pro všechny, kde jedna polovina nestačila a druhá polovina se naučila lenošit.
Saša
Počet VG stoupá a počet dětí klesá.
Když VG začínala, bylo jich málo a zájemců o ně mnoho a tak byly přijímací zkoušky náročné a přijaty byly jen děti výrazně inteligentnější než průměr. Ty děti pak mohly ve škole postupovat při výuce rychleji a jejich vzdělávání bylo hlubší a kvalitnější, neboť ve třídě byli soustředěni samí takoví lidé z pravého konce gaussovy křivky rozložení inteligence v populaci.
Za dvacet let se situace změnila. Ačkoli disponibilních dětí ubylo (protože ubylo všech dětí v tomto věku, ubylo i těch chtřejších), počet prim stoupl. Nutně tedy dochází k tomu, že do prim nenastupují vysoce inteligentní děti, ale jen inteligentní děti. Možná že tam nastupují i průměrné děti. Ty vysoce inteligentní děti tedy už nejsou soustředěny a nemohou mít užitek z toho, že studují na víceletých gymnasiích - jsou rozředěny mezi mezi průměrné a mírně nadprůměrné.
Kdyby se tedy počet prim v každém okrese zmenšil, bylo by to ku prospěchu těch opravdu chytrých a nadaných.
Rob J.H.
Re: Počet VG stoupá a počet dětí klesá.
Taky ty změny v počtu dětí jsou rozumný důvod pro změny v počtu víceletých gymnázií - ale: Kde je nějaká analýza, kde jsou jasná kriteria výběru těch, která "přežijí"? Nikde nic. Dokonce se to jako argument používá málo - většinou slyším to blouznění o takovém a makovém výsledku srovnání různých typů škol a výsledků jejich absolventů (to vychazí z jedné jediné kratičké studie z minulého roku, která navíc většinou vycházela ze zahraničních (!!!) dat, protože u nás ZCELA CHYBÍ jakýkoli relevantní dlouhodobý průzkum), nebo ten blábol o tahounech, oddělování "elit" a podobné bludy. Řada politků se dere o úplné zrušení víceletek, a ti, kteří plánují jejich redukce, to budou dělat podle čeho?
Astaroth
historicky dokument
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/40711_1581913467290_1219297845_1610046_8212982_n.jpg
annalucie
naprosto souhlasím
stačí vzpomenout na another brick in the wall...a´t poslouchají a nemají pokud možno vlastní názor..juj,to se to pak bude vládnout..jediná námitka...státní maturity mi nevadí
beda venerabilis
Vzdělaní a nadprůměrně inteligentní budou "tahouny" vždycky
Po celý svůj život. A po celý život budou muset pracovat s tím méně vyspělým "materiálem". Segregovat je od ostatních je stejně hloupé, jako jim tajit, jak se počínají děti. Jen nepatrný zlomek z těch nadanějších stráví celý život v prestižních laboratiřích, či univerzitách, ostatní musí být navyklý na každodenní soužití s těmi méně nadanými.
Jiná otázka je, že i v rámci toho nesegregovaného houfu by jim systém měl vytvořit prostor pro individuální rozvoj.
beda venerabilis
Re: Vzdělaní a nadprůměrně inteligentní budou "tahouny" vždycky
navyklí
- Počet článků 137
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4078x