Katastrofální hygiena na pultech českých potravinových řetězců v okolí Prahy 6

Zaměřila jsem se jen na uzeniny a sýry. Saláty a pomazánky, to je kapitola sama pro sebe. Je jedno, kde nakupujete, vše má své úskalí.

 Je to jedna velká katastrofak jak z HACCP, tak převážně FIFO systému. 

Vůbec nechápu, jak probíhá školení prodavačů na těchto pultech, ale v každém obchodě je vidět, že jsou tam velké nedostatky. Proč to nikdo z státních institucí nekontroluje a my Češi to nečerstvé jídlo musíme kupovat mi hlava nebere. 

To, že s námi stále řetězci jednání jako s východem Evropy, i po třiceti letech, je jen naše vizitka, že nejsme schopni se ozvat. A mlčky všechno snášíme.  

Tak například. Billa. Ta si zvolila, že sýry nebude prodávat a má je předkrájené. Ten systém polyesternových tácků je příšerný a hoden do nějakých osmdesátých let. Když se to pokusíte rozbalit, tak už to nejde zavřít a musíte použít svojí folii nebo něco jiného? Opravdu "Billo" není možné v 21. století vymyslet něco lepšího? Pak mi ještě vadí, když si koupíte plátkový sýr, někdy cítíte, takový ten zápach špinavé kuchyňské houbové utěrky, když při krájení utírali a čistili kráječ. Někdy, když kráječ nedostatečně nečistili, tak tam máte takové ty "omrvinky" (musela jsem použít toto slovenské slovo, protože mi to pro toto vyjádření úplně vystihuje tuto skutečnost) z neočištěného kráječe. Nevím co je horší, ale pro mě asi ten nádech smradlavé houbové utěrky. Uzeniny, je kapitola sama od sebe. Tam absolutně nefunguje FIFO. To si koupíte 20 dkg šunky, a pokud ji do tří dnů nesníte, tak ji pak můžete dát maximálně manželovi nebo pejskovi. A proč je šunka tak mokrá i v 21. století to nechápu. Takhle se kradlo snad za komunistů, ale v dnešní době?  Je to opravdu potřeba? Pak mi ještě vadí, jak to někdy nakrájí a pak to dávají do té nějaké mističky a když vám to prodavačka nandavá, tak to rukou vezme tak, že to trochu zmáčkne a hodí to na ten papír. Tak si tak říkám, to je servis pro prasata nebo nebo pro lidi? 

Albert. Tak ten klobouk dolů, sýry vymyslel fakt dobře. 500g vanička se sýry, je opravdu na českém trhu něco nadstandartního, i když systém uzavíraní by mohl být o trošku lepší. Oproti Billa palec nahorů, ale mohli by se ještě trochu zamyslet. Uzeniny, to samé jak Billa, krize.

Kaufland. To je snad nejhorší, ze všech obchodů, tam je ta čerstvost asi nejhorší. Tam to mají předkrájený i rok dopředu, takže tam uzeniny už vůbec nekupuju. 

Globus, ten jsem navštěvovala asi nejraději. Ta čerstvost sýrů a uzenin, tam v Praze byla vždy velmi dobrá. Nyní je to trochu horší. Takže si někdy raději jak z pultu vezmu to jejich balení vlastních uzenin. Prosím, ten systém balení, by taky mohl být uzavíratelný a hoden 21. století. 

LIdl, to vyřešil asi nejlépe, žádné pulty nemá, a nemá tudíž žádné starosti. Nyní přišli s zabalenými uzeninami, z Příbrami. To balení, je velmi podobné z Globusu. Také již trochu zastaralé a mohlo by být hodno 21. století. Uzeniny kvalita Das ist hrůza. 

Je mi líto, ale do ostatních potravinových řetězců moc nechodím, tak ty pro dnešek vynechám, ale kvalita tam bude na stejní úrovní, ne-li horší, neboť jsem je vyřadila ze seznamu. Je to samozřejmě o vedení, neboť opravdu záleží, který management tam pracuje. Ty rozdíly vidíte v každém obchodu - ať už je to Albert, Billa, Norma, Tesco, Penny nebo Kaufland. 

Závěrem. Vůbec nechápu, kolik toho všichni musí vyhazovat z těch čerstvých pultů. To musí být tuny měsíčně. Jistě něco zpracovávají do různých pomazánek a pochoutkových salátů, ale stejně to znamená, že když už to tam na normálním pultu leželo několik dnů. A to zachování FIFO, je tam při tom množství absolutně nemožné splňovat. Tak už to namíchané a staré vlastně přidávají do těch salátů nebo pomazánek. A tam zase nechci ani vidět jak funguje to nefungující FIFO. Už se mi udělá šoufl, jen při té představě. Hlava mi nebere, proč to management těch potravinových řetězců ještě nezmění. Asi nedostatek hygienických hlášení. 

Byla bych ráda, kdybych se dočkala západního systému, a vše mi tam krájeli na počkání. A že to nejde a stálo by to personál. Tím může argumentovat jen ten, co tomu nechce ani rozumět.  

Tím bych chtěla pochválit, že tu stále máme v okolí řezníky, nebo podniky, které nám to nakrájí a šunka není mokrá. Jako je např. Hudera a syn a Břevnovské řeznictví. A moje oblíbené, když jsem v centru, v Perlovce a nebo Davle. 

Jinak se v okolí nedají ani řezníci s uzeninami, MasoJiko katastrofa, Křeček jak kde, Múúúú, taky jak kde.

Nemohl by už někdo založit řeznictví Welfare i v Praze 6, PROSÍM!

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Markéta Hrdá | čtvrtek 7.3.2024 7:40 | karma článku: 15,36 | přečteno: 837x