Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Foto

Možná bych s vámi i souhlasila, tentokrát docela dobrý a vtipný, ale mám jinou zkušenost, řidiči před přechodem v drtivé většině zastaví a pokynou mi ať jdu, asi už se nevyplácí odměny za mrtvého důchodce, aby se ušetřilo na vyplacení důchodů (humor!)

Foto

Zapoměla jste na zcela běžnou a v hojné míře se vyskytující sortu chodců.

Ti, co se sluchátky na uších a čumíc do mobilu se ani nerozhlédnou a jdou.

ML

M43i92l65a60n 94L52í36b43a71l

20. 10. 2025 12:05

To teda nevím kde.

Většina řidičů normálně pouští, a to i na místech vhodných k přecházení, které přechodem nejsou.

Jen většina cyklistů a koloběžek přes přechod přejíždí, ačkoliv by měli vést.

VT

Je pouštění a "pouštění". Abych vysvětlil - je-li chodec na přechodu, protože jsem byl ještě daleko, nechám jej bezpečně přejít, někdy stačí ubrat plyn, jindy přibrzdím. Ale chodec, pokud vidí, že jedno dvě auta a pak už mezera, nechápu, proč není i on ohleduplný a skáče na přechod tak, aby řidič na brzdu musel dupnout... Chodec přece zastaví snadněji, než auto...

PK

P88e19t73r 32K76a98l75i46n93a

21. 10. 2025 6:18

Chodci by měli občas taky myslet hlavou. Já dělám řidiče u záchranky a zcela běžnou reakcí chodců před přechodem na přijíždějící auto se zapnutým výstražným zařízením je, že se rozběhnou na druhou stranu jako blázni, místo aby počkali 10 sekund, než projedu.

PL

P84e95t86r 82L84o30r78e36n92c

20. 10. 2025 10:32

Neviděl bych to tak tragicky.

Oproti socialismu, kdy panovala na silnicích i přechodech pro chodce absolutní nevšímavost, netečnost a sobectví, se to hodně zlepšilo.

Jen je škoda, že žádný metodický pokyn pro autoškoly nebo vysvětlivka k zákonu to nějak blíže nespecifikuje, jak by měli řidiči nějakým JEDNOTNÝM způsobem dávat chodcům přednost - v jaké vzdálenosti zastavit, až v jakém okamžiku se začít rozjíždět...

Puntíčkářským Němcům můžeme závidět, jak důsledně stejně to všichni řidiči u nich dělají - v podstatě naplno zastaví asi 5 m od přechodu jako na stopce a tam v klidu počkají, až chodec přejde CELÝ přechod a hupsne na chodník, i když je to třeba až na druhé straně. Takové to naše klasické zpomalení (“dyť se tam vejdeme oba” a “vždyť vidí, že brzdím”) a následné rozjíždění se hned za patami důchodkyně belhající se o berlích (“dozadu snad nespadne, ne?”) je v Německu a Rakousku považováno za agresivní nezdvořilost - asi je to tam dost pokutováno a i z malých zranění autem tam hrozí civilní žaloby s velkými finančními následky...

Ruku na srdce, nebudu blíže rozvádět, který typ řidiče, takřka vždy v nadstandardně dobrém autě, mě jako chodce nejvícekrát tvrdě vyhnal z přechodu zpět na chodník (asi proto, že se potřeboval více věnovat facetimu v mobilu nebo kontrole svého outfitu cestou do fitka...) Vždycky to porovnám s přecházením ulic v některých asijských městech (dle rady místních: “musíš do toho skočit jako do řeky a pak plynule kraulovat na druhou stranu, oni už se ti nějak vyhnou”) a řeknu si - i tohle je porád dobrý...

  • Počet článků 18
  • Celková karma 15,81
  • Průměrná čtenost 911x
"Fejetonky"

Tzn. nemuže být vždy vyvážené, protože se nemusí zakládat na dokázané pravdě, je to jen o subjektivním pocitu a má za cíl zasmát se tomu, s čím nejsme moc spokojeni a měli bychom s tím něco dělat.  

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.