O americké osobní hygieně

Že čistota je půl zdraví se tu neříká, protože podle Američanů jde o víc než o zdraví. Podle nich jsou nedostatky v úzkostlivém dodržování osobní hygieny dostatečným důvodem k tomu být vyvržen každou společenskou vrstvou či skupinou.

Otlučený automobil, nevhodné oblečení, pochybný původ nebo nedostatečnou slovní zásobu vám tu národ lehce promine - ale běda když máte mastný vlas, anebo jste se dnes ještě nesprchovali.

Cizinci znalí americké osobní hygieny soudí že tu jsou lidé čistotností jaksi posedlí (hygiene-obsessed). Nakonec, to připouští i hodně Američanů. Dodají ale, že by si už na nižší standard těžko zvykli.

Co je ten standard? Sprchování alespoň jednou denně (včetně umytí hlavy), dvakrát čistit zuby. Deodorant v podpaží je samozřejmost, cukrátka nebo žvýkací gumy co dezinfikují ústa a dech má u sebe každý druhý a spodní prádlo, ponožky a košile se nosí jen jednou. Něžné pohlaví si k tomu přidává povinnost holit podpaží a nohy, případně dozírat na hygienu zbytku rodiny.

Současné americké návyky stran osobní čistoty se začaly tvořit koncem 19. století. Jednou z příčin bylo moderní bydlení s horkou vodou, ale roli hráli i výrobci mýdla co zvedali odbyt vystupujíc coby mravokárci. Výrobci založili i "Institut čistoty" co vydával příručky pro školáky, publikoval studie o tom jak vám čistota usnadní život a tak podobně. (Časem změnil jméno na Soap and Detergent Association a rozdává rady o hygieně dodnes).

 Ilustrace vpravo nahoře říká:

 "Zkušená a inteligentní." - "Zkušený a inteligentní." - "Zkušená, inteligentní a čistá."

Při styku s Američany, ať v USA nebo ve světě, je dobré mít jejich hygienické zvyky na mysli. Pokud prodáváte, tak je to kritické. O vašich případných "nedostatcích" stran hygieny se ale od nich nedozvíte. Jakkoliv jsou zvyklí mluvit na rovinu, tomuto předmětu se vyhnou. Je to pro ně prostě hluboce ostudné téma. Na argumenty typu "každá kultura je jiná a zároveň rovnocenná", (které hlavně na ty mladší jinak platí), odpovídají nešťastně "tak proč se neumyjou"?

Mezi sebou o tom mluví asi takto (namátkou z Internetu):

"Dělal jsem vedle chlápka co byl "dvě sprchy za tejden" typ. Vždycky jsme věděli že je někde v kanceláři. Zkusili jsme mu anonymně nechat na stole deodorant Right Guard, ale bez výsledků. Hrozné."


"Pracovala jsem u American Airlines, na lince Washington, D.C. - Frankfurt. Nemusíte žít v Evropě na to aby vám nedošlo že spousta Evropanů:

  • páchne potem (B.O. - body odor) 
  • páchne směsí parfému a potu
  • páchne směsí parfému, potu a cigaretového kouře.

"Jestli chce chodit s Američankou, ať se naučí každé ráno sprchovat, a pak ještě předtím než jde na rande. A ať má čisté oblečení!"

Ovšem Američané v cizím prostředí také nemají v tomto směru vyhráno. Podle Indů páchnou po mase a Japoncům páchnou po mléce. Jaký kraj...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Horsky | pondělí 11.3.2013 5:40 | karma článku: 20,81 | přečteno: 3164x
  • Další články autora

Martin Horsky

USA zeměkouli chladit nebude!

2.6.2017 v 4:42 | Karma: 25,83

Martin Horsky

Volil jsem Donalda

8.12.2016 v 4:40 | Karma: 28,79

Martin Horsky

Idealismus Ameriky

22.4.2014 v 7:00 | Karma: 10,87