Děkujeme za pochopení.
J62a96r64d69a 81C18h24o54v51a30n87e60c
Svádět hloupost studentů na učitele je vtipné. Ale houby platné. Je-li maturita co do obtížnosti nastavena na IQ 90, je jisté, že lidé s IQ nižším ji neudělají.
E44v88a 87S18v19o83b70o48d43o85v44á
Je to prostší: podle Gaussovy křivky rozložení inteligence má právě 50 % inteligenci průměrnou nebo vyšší. Maturantů máme 70%. Z toho vyplývá, že cca těch 20% tu maturitu prostě mít nemá.
B22o22h46u51m88í39r 50Š90i91m57e49k
Ano, v mnohém máte pravdu!
Jsem pedagogický laik. Ale cítím, že v našem středoškolském vzdělávání jsme značně zaostali.
Jednou příčinou samozřejmě může být ztráta motivace u učitelů. Pak ji nemohou předat. Jistě.
Druhou příčinou je, že se nebráníme specializaci již v tak nízkém věku. Maturita by měla odevzdat společnosti člověka povšechně vzdělaného. To mi tu nějak chybí. Vzdělání matematické je jistě základem. Stejně jako orientace v základních lidských oborech, včetně filosofie. Ale stejně důležitým základem je i latina. Prý ji nepotřebujeme, prý ani v medicíně, nikde. Mně už to vzdělání chybí také. Ale ten, kdo umí latinu, ten rozumí právnickému textu aniž by studoval práva, kdo umí latinu, rozumí medicínskému textu aniž by studoval medicínu, kdo umí latinu, ten rozumí filosofickému textu, atd.
A ztratil se zájem o široký vědomostní záběr. Důsledkem je příliš úzká specializace. Současná specializace v medicíně je fatální. Ale stejná osudovost je jistě i v jiných oborech.
A nakonec mám pocit, že jsme se příliš vzbouřili proti biflování. Tím samozřejmě nemluvím proti moderním přístupům výuky! Jednak při dobré motivaci pedagoga biflováním zrychlujete a zvětšujete šíři záběru studenta při vstupu do života a jednak jsou vysoké školy, kde umět biflovat do sebe vědomosti je nezbytností. Ku příkladu na medicíně bez této dovednosti těžko vystudujete, i když samozřejmě samotné biflování bez logického propojení nic neznamená.
- Počet článků 60
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 661x