- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ta kniha bude nepochybně zajímavá, ale obávám se, že jejím obsahem je něco jako morální relativismus. Pokud existuje Bůh, pak je společný pro všechny lidi na světě a jeho hlavním atributem je láska – u takového Boha není prostor pro zlo, proto se jeho pravda a pravidla dají definovat velice jednoduše – o to náročnější je žít podle těch pravidel v reálném světě. Není to snadné, ale je to jediná cesta. Oproti tomu pojetí "vlastního Boha" vede ke všem těm naukám o Bohu, které jsou často rozdílnější než oheň a voda. Inkvizice a její kruté soudy – to je vlastně osobní pohled na Boha vydávaný za pravdu.
V té knize je také kritizován přístup ke Koránu, který popisujete slovy "Například se zdůrazňují místa v Koránu, která vypjatě nabádají k násilí, ale již se nezdůrazňují místa, kde se toto násilí odsuzuje nebo nabádá k milosrdenství." Jenže tady nejde o to, co zdůrazňovat a co ne. Je nutné posuzovat CELKOVÝ kontext všech textů, celkové vyznění a celkový charakter věrouky. A tento celkový kontext je u Koránu a islámu bohužel despotický a militantní.
Biblický Bůh umírá přibit na dřevě a modlí se přitom za své katy. Podstupuje smrt, protože je vítězem nad smrtí. Umírá pro lásku, protože láska je silnější než smrt. Lež, násilí a smrt jsou odsouzeny ke zkáze. Tohle poselství naděje budeme v Koránu hledat marně.
Kontroverzní je také ta závěrečná otázka: "Mír namísto pravdy?".
Ve skutečnosti nelze volit mezi mírem a pravdou. Kdo volí pravdu, volí zároveň mír. Násilí a válku vyvolává ten, kdo volí lež.
Kristus jasně řekl: "Vaše slovo buď ‚ano, ano – ne, ne‘; co je nad to, je ze zlého.". Pokud budeme ochotni ustoupit z pravdy, abychom zabránili konfliktu, způsobíme pravý opak. Neexistuje kolektivní svědomí. Každý má své vlastní svědomí. Pokud jednou budeme stát před posledním soudem, budeme muset zpytovat vlastní svědomí, nikoli svědomí nějakého kolektivu – to nás ani neobhájí, ani neusvědčí.
Pokud si přečteme, co dělali a učili Kristus a Mohamed, pak zjistíme, že Mohamed je opakem Krista. To lze stručně vyjádřit konstatováním, že zatímco Kristus zemřel za mnohé, mnozí zemřeli zas Mohameda. Já osobně se kloním k tomu, že na Mohameda platí výroky v NZ o falešném proroku a možná i o antikristovi.
K vašemu vyjádření Mír nebo pravda...i v Bibli je to vlastně podobně v dopise apoštola Pavla, když napsal ohledně svárů ve sborech: "Proč si raději nenecháte ukřivdit?" Docela silné pošťouchnutí v případě, kdy mám "absolutní" jistotu, že jsem v právu a kvůli tomu jsem ochoten jít přes mrtvoly...