Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

K23a15r67e18l 61C30a24c94h

12. 2. 2022 10:23

Článek je slátanina nářků, ale žádný nástin možného řešení. Těch možností je mnoho a není možné je všechny rozebrat v jednom článku. Každá část řešení problému musí vycházet z jeho příčiny, kterou je nutno otevřeně přiznat beztoho, že se budeme vzájemně častovat osočováním z rasismu. Znám-li příčinu, mohu navrhnout takové řešení, které tuto příčinu eliminuje. Jestliže budu příčinu z důvodu politické korektnosti zamlčovat, nikdy nemohu navrhnout řešení vedoucí k žádanému cíli. Jestliže budeme chtít konstruktivně diskutovat, vyberme z této problematiky vždy jen jedno téma - kupříkladu zaměstnatelnost Romů a to diskutujme. Poté můžeme diskutovat další téma - bydlení Romů atd. atd. Jinak se ničeho dobrat nemůžeme. A nedělejme si iluze - tento problém není nový a majoritní společnost jej neúspěšně řeší již několik století. Naštěstí tento problém majoritní společnost neohrožuje, pouze ji ekonomicky zatěžuje. To s Muslimy je to úplně jiná káva. Tam je to ohrožení zcela zřejmé.

0 0
možnosti
Foto

Pracující Romové nejsou sice neobvyklým jevem v naší společnosti, ale nejsou zde také ani častým jevem. Řada Romů totiž dnes žije na sociálních dávkách a nepracuje. Dříve tomu však tak nebývalo, a i když Romové žili často odlišně od většinové populace, tak se museli sami živit. K nahlédnutí do romských dějin nám poslouží zejména práce historika Ctibora Nečase v knihách - Člověk na Moravě ve druhé polovině 18. století a Člověk na Moravě 19. století.

1 0
možnosti
LP

To je proto, že lidi mají předsudky a žijí ve svých zakořeněných stereotypech, takže nedají Romům ani příležitost k tomu, aby mohli pracovat.

1 1
možnosti
Foto

Pracující Romové nejsou sice neobvyklým jevem v naší společnosti, ale nejsou zde také ani častým jevem. Řada Romů totiž dnes žije na sociálních dávkách a nepracuje. Dříve tomu však tak nebývalo, a i když Romové žili často odlišně od většinové populace, tak se museli sami živit. K nahlédnutí do romských dějin nám poslouží zejména práce historika Ctibora Nečase v knihách - Člověk na Moravě ve druhé polovině 18. století a Člověk na Moravě 19. století.

0 0
možnosti
PB

P51e28t23r 33B65u80r74i30a81n

11. 2. 2022 15:00

Gratuluji, vytvořil jste svůj nový osobní rekord. Tentokrát se mi navalilo už po první větě.

Jste salónní levičácký rádoby filozof, který ničemu nerozumí, ale o to zuřivěji to chce hlásat.

Já žil se dvěma Romkami. Postupně, samozřejmě. S Olaškou půl roku, s Romkou rok. Stýkal jsem se s jejich rodinami, komunitou. Za tohle by vám ti lidé rozkopali sandál.

Olaši za to, že z nich děláte nesvéprávné oběti (oni si myslí, že jsou chytřejší než majorita a dělají to dobře) a Romové za to, že z Olachů děláte nesvéprávné oběti (oni si myslí, že Olaši za postavení všech mohou).

Problém je opravdu složitější a hlavně jinde, než ty vaše plky účelově vykonstruované v přítmí intelektuální kavárny při sklence avokádového koktejlu.

2 1
možnosti
Foto

Proč jste se s družkami rozloučil? A jaké zážitky jste s nimi měl? V jedné povídce píše Hrabal o mistrovi, který by vám takové družky náramně záviděl.

0 0
možnosti
Foto

Asi nebyl příliš šťastný nápad napsat blog o problematice Romů tímto způsobem. Přiznávám, že se v těch "socioúvahách" ztrácím a často nevím, co vlastně chce autor říct.

Souhlas, že romský problém má kořeny v historii. Již tehdy žili Romové svým osobitým způsobem mimo majoritní společnost a nevázali se na jedno místo. Kočovali a žili většinou z drobných krádeží. Nerespektovali pravidla a ani zákony (jedinou skutečnou autoritou pro ně byl jejich vajda).

Komunisté se pokusili o jejich násilnou asimilaci, která v naprosté většině byla neúspěšná. Obdobně se dnes snaží "ochránci lidských práv" uměle vytvářet podmínky pro jejich začleňování, což ale asi nemůže fungoval, když se jim více vyplácí zákony obcházet, resp. nedodržovat.

Souhlasit asi lze také s tím, že to romská komunita nemá jednoduché. K diskuzi ale je nakolik je to vina jich samotných a nakolik majoritní společnosti. Jedním ze zásadních kroků k řešení této problematiky je podle mě totiž vzdělání. Chtějí-li rómští rodiče, aby jejich děti čekala lepší budoucnost, pak musí především změnit své myšlení a pochopit, že jejich děti nebudou mít šanci sehnat téměř žádnou práci bez alespoň nějakého vzdělání (jinak na tom budou jako oni dnes) a změny některých vzorců jejich chování. Na trhu práce je sice nedostatek řemeslníků, ale i tam je většinou vyžadován alespoň výuční list a spolehlivost.

A malá poznámka - za svůj život jsem poznal i pár "začleněných" Rómů, kteří si nikdy na rasismus nestěžovali. Naopak spíše nadávali na ty cikány (jejich slova), kteří nechtějí pracovat a chtějí žít jen ze sociálních dávek.

Celý problém rómského etnika je složitý a určitě se nedá shrnout do jednoho blogu či diskuzního příspěvku. Řešením ale podle mě není vytváření zvláštních podmínek nebo omlouvání jejich nepřizpůsobivého chování. A už vůbec ničemu nepomáhá obviňování majoritní společnosti z rasismu....

3 0
možnosti
JD

J21a43n 46D33o35u71š49e51k

11. 2. 2022 13:18

Nevím jestli je to přenositelná zkušenost, ale souseda jsem musel co měsíc pořádně srovnat aby se aspoň chvilku choval jako člověk a my se mohli vyspat do práce. Když jsem mu dal jednou přes hubu tak mu to vydrželo skoro celý měsíc. Jen si neumím představit jak by to fungovalo u celé lokality. :-P

Někdo prostě slyší jen na represi.

4 0
možnosti
Foto

Já vám nevím... ve vedlejším domě v přízemí je byt, který jeho majitel pronajímá. Co já si pamatuju, tak dnes už tam bydlí cca osmí nájemníci. V minulosti se pod okny toho bytu najednou začaly nacházet tu zbytky citronu, tam houbička na mytí nádobí, vajglů nepočítaně, papírů a všeho možné bordelu tam jen přibývalo. A víte kdo byl v těch časech nejméně třikrát nájemcem toho bytu...? Zkuste hádat, ale lidé z majority to nebyli... Dnes tam bydlí lidé z majority a světe div se, pod těmi okny to vypadá stejně, jako pod kterýmikoliv jinými v naší čtvrti - je tam "normální" stav, žádné vajgly, žádné kelímky od jogurtů, žádné plechovky od piva či enegrgiťáků. Čím to jenom je...?

7 0
možnosti
Foto

Máme obchod na náměstí a z balkonu házeli na chodník vajgly rodilí Češi.

1 0
možnosti
Foto

Ta vyloučená lokalita vzniká až po nastěhování oněch nepřizpůsobivých.

7 0
možnosti
VV

Ovsem tyto vyloucene lokality pred triceti roky pro ne stat stavel. Kde je tedy chyba?

0 6
možnosti
Foto

J56i79r68i 55C82i25z

11. 2. 2022 12:00

Tak to jste timto svym blogem neziskal moc priznivcu.. Vetsina dnesni generace vidi podminky Romu jako velice vyhodne, ale nechteji vubec pripustit, ze v podstate se jedna o dusledky predchozich reseni. Pro priklad uvedu, ze v malem prihranicnim mestecku nikdy Romove nebyli a ve vetsim poctu se zde objevili po II.WK, kdy po etnickych cistkach a vrazdeni puvodnich obyvatel rakouskeho puvodu obsadili prazdne domy. V mestecku zilo taky cca 700 zidovskych obyvatel vyhnanych na podzim v r.38 Benesovou vladou (byli udajne nespolehlivi) z domovu do pole za mesteckem, kde bez pomoci umirali a zbytek odesel do Polska k pribuznym (vse se dovite z vykladu historie v mistni synagoze). Ti Zide v mestecku zili od zacatku 17.stol, kdy po nejakych pogromech ve Vidni odesli sem. Maji v mestecku pekny hrbitov, ze ktereho Cesi ukradli 1700 nahrobku na dlazbu v zahradkach atd. Mistni Romove byli od pocatku sveho prichodu tvrde postihovani a v podstate vyclenovani mimo zbytek obyvatel. V socialismu se museli starat o praci vetsinou jako kopaci a nadenici, protoze vsichni museli byt zamestnani. Po r.89 nastupem prevlecenych bolseviku ztratili jakykoliv dohled a jen poslouchali od mistnich nenavistne reci nekdy spojene s utoky na ne. Vlady prevlecenych bolseviku vse resili jen nejakymi financnimi vyhodami, nikoliv snahou Romy zaclenit do spolecnosti za jasnych pravidel. Dnes bude velmi obtizne cokoliv z minulosti napravit a navic, neni vubec zajem.

0 0
možnosti
PB

P58e66t15r 69B15u26r14i29a82n

11. 2. 2022 15:09

nikoliv snahou Romy zaclenit do spolecnosti za jasnych pravidel.

;-D;-D co vám na těch pravidlech není jasné, v čem tápete?

1 0
možnosti
TB

"rigidní pravicové neonarcistické demagogie" - a pak kdo tu tupě nálepkuje

3 0
možnosti
  • Počet článků 831
  • Celková karma 20,12
  • Průměrná čtenost 964x
Genealog, absolvent HTF UK. Mými hlavními zájmy jsou: historie, poezie, filosofie a nekonfesní teologie.

Seznam rubrik