- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A na druhé straně čtete srdceryvné články o vysoké nezaměstnanosti absolventů VŠ. Zastávám názor, že pokud bude můj syn kvalitní řemeslník a svou práci bude dělat dobře a hlavně - bude ho to bavit, je to lepší než kdyby měl vydřený titul a nedokázal se s ním uplatnit. Nebo jen těžce za cenu doživotního stresu. Ale když vidím své známé, všichni už plánují pro své děti VŠ, pokud možno i v cizině. Bez ohledu na to, na co mají talent a schopnosti. Dále bych na VŠ zavedla školné a omezila obory typu sociologie, etnologie....
Nebrečme tu nad rozlitým mlékem a nesvádějme to na stát a kapitalisty .Táta mě k práci vedl za každou cenu kdo z vás dneska po práci něco dělá?(neberu grilování a čumění na telku....)a vede k tomu svoje děti!!!!Spousta rodičů provozují klasické on je na počítači a mě neotravuje!!!! Takže se nebudeme moct divit,že nás na stará kolena obklopí horda trdel,ale s vysokoškolským titulem.
Já jsem pro placení školného na VŠ. Proč by Máňa co je prodavačkou a Franta co jezdí s náklaďákem měli přispívat z jejich daní na nějaké politology, sociology a já nevím na co ještě. Tyto školy by měly být nejdražší. Ostatně na studium se dá vydělat, pokud někdo není úplně hloupý, no a pokud je hloupý, tak ať na vysokou neleze.
spravne, a stipendia jen na potrebne studia, na ty budouci nezamenstatelne ci socky, nebo taxikare, prodavace co z dani studovali leta a na nic to neni, ti by si tyto vylomeniny meli platit ze sveho.
Jo, jo, ministr školství má jiné starosti, např. jak jednomu řvounovi, který zapomněl, že je státní zaměstnanec, předat profesuru. No a to je právě ta škola, co vyrábí tolik potřebné politology, ty všechny sociální inženýry, kteří jenom sajou ze státního rozpočtu, kteří vůbec ani netuší, kde se peníze na jejich mzdy berou, dokonce si myslí, že platí daně a zdravotní a sociální pojištění. Měl by jim už konečně někdo vysvětlit, že čistá mzda+ daň+ sociální a zdravotní jim musí být přiděleno ze státního rozpočtu. .
To je ale problem vsude v Evrope. Nekde vic nekde min, ve Spanelsku ci Italii to plati tuplovane. Mladi nemaji praci, ale remeslnici jsou hledani. Ani v Nemecku jich nemaji sdostatek.
Když si bezplatným studiem mohou mladí, podporovaní "hloupými" rodiči, prodloužit období relativní bezstarostnosti, nikam do oboru, kde se musí dělat rukama už od dvaceti let, se nehrnou.
Žij pro přítomnost....je heslo dneška.Tak proč dnes přemýšlet, co bude za pár let až do studují. A když neseženu po promoci zaměstnání, nic se neděje. Dobrotivý stát se postará!
P.S. Manažerské a jiné posty kde se předpokládá absolutorium VŠ, jsou obsazené tři a čtyřicátniky, takže statistiky o uplatnitelnosti absolventů staré tři roky jsou absolutně nevypovídající a nůžky mezi poptávkou a nabídkou na pracovním trhu se budou dále rozevírat. To by si měl každý rodič, který chce spolurozhodovat o budoucnosti svého potomka, uvědomit.
Přiklad z praxe.Byla objednána truhlářská práce, přišel mladý "řemeslník" po vyučení.Po chvilce z něho vypadlo, že ho truhlařina nebavila a vlastně nic neumí.Naštěstí nepřišel sám, ale se svou holkou. Ta řekla, že její otec je truhlář ,dost věcí se od něj naučila a umí to udělat. Slečna práci odvela dobře, za líného přihlížení "řemeslníka". Problém je, že dost šikovných kluků jde za každou cenu na střední školu, která je o ničem a těch pár ,co jim nezbývá nic jiného než učiliště jsou dost často ti největší lemlové a hlupáci...
Už přestává platit "Zlaté české ručičky", protože Čech dokázal z ničeho udělat něco...zkrátka improvizovat a nahradit určitý díl něčím jiným.Tohleto nám ve světě záviděli.
Zeptejte se vojáků, kteří se účatnili POUŠTNÍ BOŘE, jak Američani čuměli co všechno naši kluci dokázali opravit a v polních podmínkách.
Na silnici jsem MUSEL dvacetiletému řidiči ukazovat jak se přehazuje píchlé kolo.Vůbec nevěděl jak použít hever a kdy se mají povolovat matky.
To nás ti kapitalisti dovedli do pěkného konce.Každý chce dělat v kanceláři, mít maturitu a na práci si budeme jednat cizí státní příslušníky (přistěhovalce).
Socialismus nutil lidi si většinu věcí udělat svépomocí. Mladí asistovali a tak se učili zdít, opravovat auto, zahradničit, makat na záhumence a získali manuelní zručnost. Dnes si lidé nechají všechno udělat a mladí mají ruce dozadu a obě levé.
Za to může klausovo financování školství-finance pro školu za žáka.Zde to vše začalo a pokračovalo tím,že podnikům se zakázalo vychovávat učně ve vlastních zařízeních a tyto dostalo školství.Preferovalo se střední a vysoké školství a během 5-7 let učnovské školství zašlo na úbytě. Školy drželi žáka se čtyřkami do třetího ročníku, aby byly prachy a do čtvrtáku se nepustil.Proto je dnes nedostatek řemeslníků,přebytek nedoučených, manažerů které nikdo nechce a podobných zaměstnání.
Ale šikovného a pracovitého řemeslníka aby lupou hledal.Proto tady jsou na dělnické práce ukrajinci a podobné existence kteří se tady v Čr učí řemeslům a podle toho jejich práce vypadá.
Tak se není co divit,že na odbornou práci nejsou lidi a dnes konečně objevili ameriku s tím ,aby si odborníky vychovávali podniky samy.Ale než se to zlepší uteče ještě hodně vody -jestli se to vůbec zlepší.