Děkujeme za pochopení.
JiPot
Re: a co vlastne kritizujete?
pardon, uklep
Ja ale nejak nevidim kritiku konkretnich opatreni? Co talkhe dat odkaz na pripravovany soubor opatreni? Kdyz uz kritizujete upadajici uroven skolstvi, tak byste se, pane autore, mohl snazit ji trochu pozvednout aspon svym vystupovanim. Kdyz uz mate PhD, tak byste mohl aspon mohl umet pracovat se zdroji.
Jinak krtiika typu "vsechno spatne" vzdycky zavani demagogii, i proto by bylo pekne zminit konkretnejsi argumenty, ktere vasemu clanku jaksi chybi.
Falešná demokracie
Nebezpeční všeho schopní intelektuálové
Samozřejmě, že vládnoucí oligarchie dlouhodobě usiluje o nevzdělanou masu, kterou lze snadno ovládat prolhaným zkorumpovaným tiskem a dále pracovat na jejim zhloupnutí dementními seriály.
Samozřejmě jsou potřeba někteří údržbáři systému - lékaři, technici, sociologové...
Ideální je "fachidiot", který se stará jen o svůj obor a jinak věří bulváru. Proto vrchnost vždy bude usilovat o postupné rozklížení klasického vzdělání a náhradu inteligentů rychlokvašky.
Vzdělaný člověk je totiž pro dnešní vrchnost přípiš nebezpečný, příliš se ptá, příliš mluví, příliš přemýšlí.
energetik22
Šlouf už má vyděláno? A SPO je kde ? Slušně , prosím!
Poněkud dost Vám je vidět do předražených pražských nájmů a manipulací. Což neznamená, že trocha pravdy ve Vašem článku je, nicméně pokud Zaorálek a Svoboda kecají o ekonomice , tak Vaše právo na podobnou diskusi v tomto školském oboru je stejně pochybné...přeji dobrý den !
Judge Dredd
pane inženýre et. PhD...
V prvé řadě, když se navážíte do soukromých škol, tak si prosím alespoň zjistěte rozdíl mezi státní a veřejnou školou. Že jsou státní špička, o tom žádná... a ty dvě státní školy nemají ovšem tady konkurenci.
Co průser, v tom figuruje nějaká škola veřejná... tu Olomouc... tady zase Zlín.... tamhle UK Praha... ejhle velký průval Plzeň - ale hlavně že za to mohou soukromé školy
HAns.cORe
Re: pane inženýre et. PhD...
Pokud je někdo Ing. <jmeno> PhD. tak je to pan doktor a ne Ing @ něco Nejste náhodou ze soukromé školy ? Tam obvykle bývají jen létající doktoři na papíře takže chápu že oslovení někoho s více tituly může dělat problém
yndes
Sám učím na VŠ
a je to hodně smutná pohádka. Ale ze všeho nejvíc mě děsí představa toho, co se stane, až se dnešní rychlení ing. začnou uplatňovat v praxi a svým pokřiveným pohledem a falešnou iluzí vzdělání (bez jakéhokoliv chápání souvislostí) začnou nastavovat nové standardy pro celou společnost.
mam.kvalitni.nazory.2
Jiz ted ma titul ING nebo jiny VS titul
hodnotu asi tak urovne stredoskolaka bez praxe v prvnim pololeti prvniho rocniku a kdyz bude jeste vice ingu a phdru tak to uz nebude mit ani tu cenu papiru na kterem bude vytisten.
Bennu
Re: Jiz ted ma titul ING nebo jiny VS titul
To je podle me blbost. Studoval jsem informatiku a skolu jsem nedodelal, takze nemam titul, ale presto me vysoka skola "ovlivnila". Slovy klasika jsem "utrpel vzdelani". Kdyby ne, tak by o me muj zamestnavatel nestal.
korzár
Chtěl bych jenom připomenout,
že jsme se zavázali EU, že dosáhneme určitého procenta VŠ vzdělaných lidí (výši si můžete najít jinde). To znamená, že ani při současných (natož minulých) požadavcích toho nelze dosáhnout jinak, jež snížit nároky na vzdělání. Je jasné, že se to musí odrazit ve výsledcích - v kvalitě vědomostí studujícího. Poznámka na závěr: vážený pane doktore, nás učili, že je rozdíl mezi ztrácí a ztrácejí (člověk ztrácí, lidé ztrácejí). Ale to je nejspíš "po novu", že? Ono se to špatně pamatuje, že množné číslo se vytváří z rozkazovacího způsobu. Konec konců se ani na nejsledovanější televizi Nova s takovými rozdíly nezabývají, hlavně že se mele
Hynek Vilém Jarmila reloaded
já zase v tomhle Dobešovi docela fandím
Velmi zřídka se ve významných funkcích vysokých a středních škol objeví pedagog z praxe. Podle toho také poskytované vzdělání vypadá. Měl jsem tu čest mít pod sebou několik absolventů VŠE. Že neuměli pomalu otevřít word a excel, to bych pominul. Ale že neuměli počítat a napsat holou větu, natožpak článek, to bylo zarážející. To je pak znalost vědeckých modelů a teorií tak nějak na dvě věci.
Jak říkal kolega před lety - "na VŠ se z nás pořád snažili udělat vědce ..." V té větě je všechno. Řada VŠ pedagogů vůbec netuší, co budou jejich studenti po škole dělat. Na SŠ to je podobné, ne-li horší.
korzár
Re: já zase v tomhle Dobešovi docela fandím
No vidíte, proč jsem rád, že jsem VŠ absolvoval před 30 lety. To z nás nikdo vědce nedělal, učili nás problémy řešit, hlavně je analyzovat a zjistit postupy k jejich řešení. Na druhou stranu nebyl žádný problém, když Servít vyhodil polovinu ročníku hned v prváku, protože jednoduše nic neuměli A pak že byl vůl - nebyl, to dnes jsou tam volové, kterým jde jenom o to, aby měli co nejvíce posluchačů, ze kterých mají prachy
petrph
Bohužel
Je otázka, zda je třeba toto šíleńé kopání chcípající kobyly Věcí Veřejných ještě brát na vědomí....
- Počet článků 21
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1629x