- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Máte to trochu zmatené. Za používání vlastního auta k cestě do práce, dostáváte
tzv. kilometrovné. (jsou na to tabulky) No a pokud z auta přesednete na kolo,
dostanete příplatek 25 centů za ujetý kilometr. Tyto sumy jsou vám potem odečteny
z daní.
Jaké kilometrovné? Kde žijete? Kde pracujete? Podnikatel necestuje do práce, auto používá k podnikání, pak má nákladovou položku. Pokud by jezdil na kole nebo chodil pěšky, tak ji nemá. Zaměstnanec cestuje do práce, může si zvolit způsob a nikdo mu nic nedá, možná u vás na státním úřadě. Zaměstnavatel může poskytnout služební auto, pak má cestu do práce levnější, může i někde něco platit, ale jen může. Mimochodem s tématem článku to nemá nic společného, tak tohle neřešme.
A co ti, kteří chodí do práce pěšky ?
Návrh je to skoro geniální, odhalil jsem jen jednu malou chybičku. Mám řidičák, ale auto nikoliv, do práce i všude jinam se dopravuji výhradně na kole (nikoli hypoteticky, ale doopravdy). Podle pravidel tedy nemám na příspěvek nárok. Takže si budu muset pořídit nějakou ojetinu, blíže neurčený čas dojíždět do práce touto ojetinou, po uplynutí tohoto času s velkou slávou ojetinu odstavit, vrátit se na kolo a konečně pobírat příspěvky.
Ještě jim ty efektivnější způsoby raďte Ti jsou schopni se toho chytit