- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jejich požadavek se nijak neliší od vašeho požadavku mít všude jen nekuřácké restaurace. Bible není zákonem, aby se s ní dalo operovat u světského soudu. Náboženství pekařky je z hlediska práva na stejné úrovni jako "náboženství" mé, které mi říká, že je nemorální vyžadovat a domáhat se toho, aby mě někdo proti jeho vůli obsloužil či jakkoliv jinak uspokojil mé potřeby a touhy.
Vaše obhajoba pekařky přes náboženství je nesmyslná a nemorální a jakkoliv souhlasím s tím, že pekařka měla plné právo odmítnout zakázku, tak nesouhlasím s vaší obhajobou, protože vím, že jste v tomhle dosti nekonzistentní a své názory otáčíte podle toho jak je to výhodné zrovna pro vás. Nějaké principy, morálka, respekt k cizímu vlastnictví, etika vám nic neříkají a proto vnímám tento váš článek za velmi pokrytecký.
Jak sám píšete, je nemorální vyžadovat a domáhat se toho, aby mě někdo proti jeho vůli obsloužil či jakkoliv jinak uspokojil mé potřeby a touhy. O tom je celý článek. Protože pekařka zakázku odmítla s odkazem na své křesťanské přesvědčení, vysvětluji podstatu toho přesvědčení, která může jiným zůstat skrytá.
Důraz přitom kladu na to, abych svým přesvědčením nikomu neškodil, tedy nepoškozoval jeho zdraví a podobně. Požadavek na nekuřácké restaurace je právě uvedení do souladu s požadavkem neškodit druhým. Na druhé straně by mě nenapadlo hnát kvůli tomu hospodského před soud.
Proč se náboženství bere jako rasa, a ne jako zda a kterému fotbalovému týmu se fandí? Co by se stalo, kdybychom to tak brát začali?
Nechci se dožít situace, kdy si chci objednat třeba dort a jeden pekař mě odmítne, protože mám jinou víru/barvu pleti, druhý, že dělá jenom veganské, třetí kvůli politiky.
Myslím, že požadovat po veganském pekaři nějaký masový závin (například) by mělo být na zbavení svéprávnosti. No, minimálně je to krajně hulvátské nerespektování práv druhých lidí.
Dovolím si reagovat stejně, jako v diskusi pod článkem na zpravy.idnes.cz:
Ta pekařka by si měla vzít příklad z hospodského Palivce:
"Host jako host," řekl Palivec, "třebas Turek. Pro nás živnostníky neplatí žádná politika. Zaplať si pivo a seď v hospodě a žvaň si, co chceš."
Při tomto přístupu by žádná kauza nevznikla, a nebylo potřeba řešit, kdo je, či není v právu.
Sice chápu, ale jako hostinský bych s některými hosty měl problém. Třeba s někým, kdo někoho okrade, a pak jde lup prochlastat ke mně.
Já se zase potýkám s problémem, mohu-li si k výročí naší svatby dát upéct dort v pekárně, kde pracuje homosexuál a lesbička a nějakej Arab.
Nejen kvůli Gabryšovi, ale zjevně i kvůli vám jsem v článku dvakrát zdůraznil, že nejde o to, kdo to chtěl, ale co chtěl.
Pokud bych byl instalatér, tak bych zase neobsloužil ji, kdyby se jí náhodou stalo něco s vodovodem. Protože náboženské fanatiky neobsluhuju. Ať si na to zavolá otce, syna nebo ducha svatého.
Vy jste moc nepochopil smysl textu, že?
Byl bych velmi opatrný při zevšeobecňování tohoto příkladu s akcentem na vyznání dotčeného. Touto argumentací můžeme zcela eliminovat zákazy nošení hidžábů a nikábů nebo ještě mnohem zajímavějších úkonů, vyplývajících například z muslimské víry.
Nevidím problém v nošení hidžábů a tak dále. Problémem ale můžou být ty mnohem zajímavější úkony. Právě proto jsem se v textu snažil dávat důraz na to, že svým (ne)konáním nesmím pokud možno nikoho poškozovat.
O tomhle případě jsem četl snad už před deseti lety. Akorát tehdy byli všichni zúčastnění muži. To se jedná o jiný případ nebo je z toho prostě šikana pekařů, kterou provádí tato komunita opakovaně?
Aha, viz Vaše odkazy. jedná se o plánovanou šikanu.
Pěkný rozbor. Jen by mě zajímalo, jak to je s tím hříchem, když homo páry oddávají kněží.
To si musí přebrat oni ve svém svědomí. Rozhodně to nijak neopravňuje nutit ke splnění zakázky někoho, kdo to neuznává.
Popsal jste to perfektně. Co kdyby byla ta pekařka muslimka? To by nikoho ani nenapadlo pochybovat o jeho právu zakázku odmítnout.
Je to opět pěkná ukázka toho jak si právě tahle skupina představuje "toleranci". Jakmile jde o práva někoho jiného, je oheň na střeše.